A kulcsszavak kiválasztása és a SEO

2. rész

Előző részben azt ígértem elárulom, a kulcsszavak kiválasztása kapcsán hogyan lehet tanulni a konkurenciától. Nem szégyen, sőt az első javasolt lépések között van, ha nem tudjuk miképp induljunk el a megfelelő kulcsszavak kiválasztásánál, ami később a SEO munkánk alapja is lesz, ha megnézzük, a hasonló weboldalak kulcsszavait.

Nyissunk egy képzeletbeli munkafüzetet, ebbe fogjuk feljegyezni az összes releváns (témába illő) kulcsszót, s majd ezt a listát fogjuk lépésről, lépésre szűkíteni. Végül kapunk egy letisztult kulcsszólistát, amit – attól függően, hogy mekkora témában készítjük az adott weboldalt – beépítünk az oldalunkba.

Itt álljunk meg egy pillanatra. Már az előző cikkben is folyamatosan írtam a kulcsszavakról, de nem határoztuk meg a kulcsszó kifejezés ebbéli jelentését. A kulcsszót nevezhetjük még keresőszónak is, ami alatt azt a szót, szavakat, kifejezéseket értjük, amit beírnak a látogatók a keresőbe (Google), mikor valamilyen témát, szolgáltatást, terméket keresnek. A jelenlegi keresőoptimalizálási gyakorlat azt mutatja, hogy a Google sokkal inkább „kedveli” egy weboldal rangsorolása kapcsán az összetett kifejezéseket (long tail).

Meghatároztuk a kulcsszó kifejezést, kezdhetjük a kulcsszavak feltérképezését!

Először az általános kulcsszavakból induljunk ki, ezeket sorba jegyezzük fel képzeletbeli munkalapunkra, majd koncentrálva a saját célterületünkre egyéb szavakat is tehetünk az általános szavak mellé. Ezzel mintegy konkretizáljuk az új kulcsszavakat.

Például, ha weboldalt szeretnénk kínai mobiltelefonok témában, akkor érdemes a mobiltelefon, mint általános kulcsszóból kiindulni, majd ennél pontosabb meghatározásként kínai mobiltelefon, kínai mobiltelefonok szóval folytatni, és így tovább. Hogy melyik kulcsszóra lesz erős későbbiekben weboldalunk, ez a SEO munkák megkezdése után derül ki, de mindenképp érdemes használni az általános szavakat is.

Szépen, folyamatosan kiegészülve gyűlnek majd a keresőszavak, és ekkor jött el a pillanat, hogy felkeressük a konkurens weboldalakat, ehhez a már felírt kulcsszavakat a legésszerűbb használni. Érdemes a találati lista első néhány weboldalán további pontosabb keresőszavak után kutatni. Aloldalakat, kategória oldalakat, a főoldalon elhelyezett kulcsszavakat, keyword és title tageket mind-mind írjuk fel a munkalapra. Ezen felül pedig érdemes a kulcsszavak sűrűségét is vizsgálni a konkurens oldalakon.

Az, hogy egy hasonló témájú weboldal a találati lista elején van, egy induló oldal számára a lehető legjobb irány, amit érdemes részletesen tanulmányozni, hogy a későbbi SEO munkálatok sikere megalapozott legyen.

Mire a lista végére érünk, legalább 50-100, vagy akár 200 kulcsszót is kapunk. A következő lépésben a kulcsszavak listáját fogjuk csiszolni, mert a fontos kulcsszavak kiválasztásán, pontosításán múlik a keresőoptimalizálás sikere.