A weboldal belső struktúrája és a keresőoptimalizálás

Ahogy keresőoptimalizálás szempontjából elhanyagolhatatlan a weboldalak felépítése, úgy, a belső strukturális kialakításhoz is komoly odafigyelés, mi több, tervezés szükséges. A weboldal belső struktúráját az oldalon használt linkek, hivatkozások adják.

Ha linkekről van szó, mindig törekednünk kell a szöveges linkek használatára, és az oldalakat kulcsszavakkal linkeljük. A belső linkek esetében, ha a weboldal egyes oldalaira kulcsszavakkal hivatkozunk, akkor attól az egész weboldal csak erősebb lesz, természetesen ezt sem szabad túlzásba vinni. A kereső ugyanis első sorban azt vizsgálja, hogy adott oldal miről, milyen mértékben szól, megvizsgálja a tartalmat, és az oldalt linkelő egyéb oldalakat is. A vizsgált oldalra mutató hivatkozások link szövegei vagy azok környezete nagyban befolyásolja az oldal erősségét. Ha jól van megválasztva a hivatkozott kulcsszó, akkor erősíti az oldalt, ha rosszul van megválasztva, akkor viszont gyengítheti. Ez pedig az egész oldal keresőoptimalizálását befolyásolja. Amennyiben képet linkelünk, fontos az ALT és a TITLE részek használata a linkelés során.

Különösen lényeges, hogy élő linket helyezzünk el a belső struktúrában, ezt érdemes folyamatosan ellenőrizni, mert egy nem létező oldalt hivatkozó vagy egy nem létező oldalra hivatkozott link nagyban ronthatja weboldalunk megítélését a Google „szemében.” Nem beszélve arról, hogy a keresőoptimalizálást (SEO-t) ellehetetleníti.

A belső hivatkozások nyomán kialakul weboldalunkon belül egy egyedi belső struktúra. A hivatkozásokat akár szavazatoknak is tekinthetjük, a linkelt oldalak egymásra szavaztak. Az egy oldalról kiinduló hivatkozások linkerőt adnak tovább. Amennyiben egy oldalról sok link mutat kifelé, a kifelé mutató linkek ereje megoszlik, nem utolsó sorban gyengítve ezzel önmagát. Egy weboldal ereje, aminek a keresőoptimalizálás szemszögéből jelentős szerepe van, a kimenő és a bejövő linkek aránya alapján írható le.

A kisebb weboldalak esetében megtehetjük, hogy minden oldalt, minden oldalról linkelünk, arányosan megosztva így az oldalak erejét. Ám ez a strukturális kialakítás egy nagyobb weboldal esetében nem alkalmazható. A nagyobb oldalak esetében érdemes a kategóriaoldalakat hivatkozni a főoldalról, a kategóriaoldalak pedig lefelé aloldalakra mutatnak. Fontos azonban itt is súlyozni, arányosan elosztva a kategória oldalakról aloldalakra mutató linkek mennyiségét.

Minél nagyobb a weboldal, érdemesebb több szintre bontani azt, elkerülve ezzel, hogy adott szinteken elhelyezkedő oldalakról túl sok hivatkozás mutasson más aloldalakra. Alkalmazhatunk másfajta struktúrát is, például, hogy az aloldalak is visszamutatnak a főoldalra, hogy minél inkább az értékes információt hordozó oldal erősödjön. És az esetek 99%-ban a főoldal bír a legnagyobb jelentőséggel.

A következő részben mélyebben tanulmányozni fogjuk az oldalról kifelé mutató linkek és a keresőoptimalizálás közötti kapcsolatot!