Keresőoptimalizálás, keresőmarketing vagy tartalommarketing?

Igen, összetett a kérdés, hogy melyik lehetőség az, amit, ha igénybe veszünk, akkor weboldalunk megállíthatatlanul menetel előre a Google természetes találati listáján. Rossz hírem van, igazából nincs bevált recept!

Keresőmarketing
Keresőmarketing – létezik bevált recept?

Példa van arra is, hogy semmilyen külső optimalizálást nem vesznek igénybe, és egy frissen indított oldal bizonyos szavakra csak a friss tartalom révén előre kerül. Ám még ebben az esetben is szükséges egy bizonyos célzott „építkezés”, ilyen lehet például a WordPress motorral hajtott weboldal, amiben egy-két kattintással be lehet állítani a megfelelő feltételeket ahhoz, hogy a kereső értékelje weboldalunkat. Vagy ilyen lehet az a tudatos tartalommarketing módszer, amivel rendszer tartalmat jelenítünk meg az oldalon.

Keresőoptimalizálás WordPressben
Keresőoptimalizálás vagy keresőmarketing?

Olyan tartalmat, ami releváns az egész oldal témájára nézve, illetve olyat, ami értéket közvetít, a látogatót leköti, időt tölt el az oldalon, és jó esetben visszatér. Mindezek olyan apróságok, amit jelen esetben a Google igenis értékel, és nem hagyható figyelmen kívül, hogy tartalommarketinggel mennyi mindent tehetünk weboldalunk előrejutásáért.

A marketing szabályaira kihegyezett tartalom főképp abban az esetben célravezető, ha már értékelhető látogatószámot tudunk weboldalunkon felmutatni, így lehet a látogatót jó eséllyel vásárlóvá konvertálni.

Akik a keresőmarketing felé kacsingatnak, szintén hatékony eszközt találnak arra, miképp lehet weboldaluk láthatóságát a keresőben megnövelni. A keresőmarketing feladata elsősorban a kattintás alapú hirdetések optimalizálása (Adwords, Facebook, YouTube, Etarget kampányok).

Tartalommarketing
SEM – a kattintás alapú fizetett hirdetések tárháza

Ezeken a felületeken több millió embert lehet célzottan elérni. A keresőmarketinggel viszonylag gyors és látványos eredmény érhető el rövid idő alatt, ennek azonban ára van az eredmény egyrészt a keresőmarketing ügynökség szakértelmétől, másrészt a költségkerettől is nagyban függ.

A keresőoptimalizálás hasonlóan a tartalommarketinghez a kereső természetes találati listájának élére igyekszik tolni a weboldalt több, fontos kulcsszóra, ami ugyan hosszabb folyamat, mint egy hirdetési kampány lebonyolítása, ám ezzel párhuzamosan költségeiben is kevesebb ráfordítást igényel.

A keresőoptimalizálás hatékonysága, – annak ellenére, hogy a különféle Google algoritmusok megjelenése miatt sokszor kellett stratégiát változtatni – vitathatatlan. Egyetlen dolog szabhat neki gátat az ügyfél türelmetlensége!

Az igazán okos döntés voltaképpen az, ha a keresőben való optimalizálás minél több módszerét használjuk ki weboldalunk előrejutásához. Ez csupán idő és a ráfordított anyagi költség függvénye.