Mi köze a blogolásnak a keresőoptimalizáláshoz?

Néhány évvel ezelőtt a blogolás csak a megrögzött exhibicionistákra volt jellemző, esetleg azokra, akik páratlan írói vénájukat kamatoztatták a blogírásban.

Manapság, amikor számolatlanul jön velünk szembe a sok írott és vizuális tartalom, azt gondolhatnánk, hogy a blogolás teljesen kimegy a divatból, ám, ha csak egyszerű szemlélőként figyeljük a történéseket, akkor is egyértelműen látszik, hogy a gombamód szaporodó weboldalak és információk között igenis helye van a naponta, vagy a hetente többször frissülő tartalomnak, mivel a látogatók szűrnek.

A számukra érdekes és hasznos információhoz sok-sok weboldalon való szörfözés útján jutnak, közben folyamatosan szűrik a nem elég minőségi, nem elég releváns és informatív tartalmakat. Ezért aztán weboldal tulajdonosként, szolgáltatóként rengeteg tartalmat kell a látogató elé rakni, hogy épp a mi oldalunkon találja meg a számára megfelelő és hasznos információt, ami ha bekövetkezik, akkor jó eséllyel marad az oldalon, továbblép, jó esetben vásárol, rendel.

A blogolás ezt a feladatot segíti elő!

Maga a blogolás, mint műfaj megengedi, hogy az üzleti weboldaltól eltérő stílusban kommunikáljunk a látogatókkal, egy szabadabb, emberközelibb stílusban, sokkal hatékonyabban lehet megszólítani piacunk célközönségét.

Hol jön képbe a keresőoptimalizálás?

Ott, hogy a minőségi releváns tartalmat szolgáltató weboldalak, blogok a kereső szemében felértékelődtek. Sok esetben elég a tartalommarketing ahhoz, hogy a helyezés javuljon, stabilizálódjon (már, ha manapság lehet ilyenről beszélni).

Hisz, ha egy oldalon a látogatót a tartalommal képesek vagyunk ott tartani, azt a Google is pozitívan értékeli, mivel a kereső számára attól minőségi egy oldal, ha a felhasználónak élményt ad. Márpedig, ha látogatnak egy oldalt az a látogatócsoport számára értékes

Így nem vonatkoztathatunk el; a blogolás igenis szerves részét képezi a keresőoptimalizálásnak, történjen ez külön blog rendszerben, vagy az üzleti weboldal egy elkülönített szegmensében.

A blogolás és a keresőoptimalizálás kapcsolatát egy lépéssel még közelebb tudjuk hozni, ha a bejegyzéseket, cikkeket ugyan a látogatócsoportunk és célközönségünk érdeklődési körének áldozva írjuk meg, ám szem előtt tartjuk a termékeink, szolgáltatásaink számára fontos kulcsszavakat, és azokat tudatosan beépítjük a tartalomba.