SEO és social media

SMO, azaz Social Media Optimization.  Külföldi blogok, SEO szakemberek egyre másra jelentetik meg a hasonló témában írt cikkeiket, miszerint a közösségi médiára való optimalizálás az új SEO.

A Google legutóbbi változásai, a link értékének újragondolása nyomán született meg az új SEO fogalma, ami nagyjából azt jelenti, hogy nem a linkgyűjtő oldalakon, blogokon megjelentetett linkek mennyisége vagy minősége számít, hanem egy oldal megosztásé a közösségi médiában. Egy megosztás, egy linkkel egyenlő.

Tehát az emberek döntik el, hogy egy weboldal tetszik-e vagy sem, márpedig, ha az embereknek tetszik valami, az értékes lehet a Google szemében is.

A legutóbbi Pingvin frissítés szerint a Google küldetése azzal bővült, hogy az interneten való szörfözés élmény legyen az internetező társadalom számára. A találati lista elejére pedig azok a weboldalak jussanak fel, amelyek „megérdemelték” azt, amelyeket az emberek arra érdemesnek ítéltek. Ezt pedig előzőleg megosztásokkal, továbbposztolásokkal bizonyították.

Hogy mi az, amit megosztanak az emberek?

A SEO legújabb változásai csak megerősítik, amit már rég tudunk, hogy a tartalom a legfontosabb! Innen már csak egy lépés, hogy azt mondjuk a megosztható tartalommal két legyet ütünk egy csapásra!

Mivel az internet a mai napig leginkább szöveges műfaj, olyan mennyiségű tartalommal, amit képtelenség átlátni, csak azok a tartalmak minősülnek érdekesnek és értékesnek, amelyeket el is olvasnak az emberek. Ha elolvassák, jó eséllyel tovább is osztják. Ettől válik érdekessé és értékessé.

Így a weboldal tulajdonosok önmaguktól rájönnek, hogy az értékes, érdekes tartalom az, ami számít, bármilyen weboldaluk is van. Talán ezzel a Google azt reméli, hogy képes lesz gátat szabni a webszemétnek, amitől már évek óta „bűzlik” a kibertér.

Ezzel szemben a tapasztalatok egyelőre azt mutatják, hogy a social mediára való optimalizálás, ami nálunk leginkább a Facebook-ban és kevésbé a Twitterben, legkevésbé pedig a Google +-ban merül ki, önmagában nem elegendő.  A SEO egyéb lehetőségeivel ötvözve viszont már lehet kísérletezni.

Ám úgy véljük, amíg a Google algoritmusa is a hivatkozásokra, a linkekre épít, addig mindenképp lesz eredménye a klasszikus értelemben vett SEO-nak.