Sikerdíjas keresőoptimalizálás

Szerző: Nagy Béla

A sikerdíjas keresőoptimalizálás, talán a legjobb megoldás a megrendelőnek is és a keresőoptimalizálással foglakozó szakembernek is, azonban ennek is vannak buktatói.

A megrendelőknek, az esetek nagy többségében nincs róla tudomásuk, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyekre van megfelelő mennyiségű keresés, ezért a megfelelő kulcsszavak kiválasztását egy alapos, előzetes elemzés kell, hogy megelőzze.

A másik lehetőség, amikor az ügyfél olyan kulcsszavakra szeretne első helyre kerülni mint a „hitel” vagy a „kötelező  biztosítás”. Ilyen szavakra, amire a legnagyobb verseny van, egyik keresőoptimalizáló cég sem fog sikerdíjas konstrukciót javasolni.

Az ideális megoldás itt is a középút, ahol a megrendelővel közösen találjuk ki azokat a kulcsszavakat, amire optimalizálunk, és mi minden esetben több kulcsszót szoktunk javasolni, amire van megfelelő mennyiségű keresés.

A sikerdíjas keresőoptimalizálási szerződéssel is ki lehet találni, olyan díjakat, amik megfelelnek az ügyfélnek és a keresőoptimalizáló költségeit is fedezi.

A sikerdíjas keresőoptimalizálásnál is lehetséges több konstrukció.

–          a legegyszerűbb, amikor van egy kulcsszó, és erre a szóra lesz felhozva az oldal az első tízbe, vagy az első ötbe, vagy az első háromba. Az ilyen típusú optimalizálást, a Pingvin algoritmus életbelépése óta mi nem vállalunk, mert a Google bünteti azokat az oldalakat, ahol csak egy kulcsszóra optimalizálnak

–          a második lehetőség, amikor egy fő kulcsszó köré van építve egy oldal úgy, hogy a lehető legtöbb, ehhez kapcsolódó long tail (hosszú kulcsszóra) is optimalizálunk, itt az elszámolás már a különböző kulcsszavak alapján történik

–          a harmadik lehetőség az, amikor több fő kulcsszóra és ezeknek a hosszú változataira optimalizálunk egyszerre, ebben az esetben azt szoktuk javasolni az ügyfeleinknek, hogy az első évben dolgozzunk havidíjas konstrukcióban és a második évtől térjünk át a sikerdíjas konstrukcióra

–          az általunk Magyarországon bevezetett sikerdíjas keresőoptimalizálás legalább 50 kulcsszóból áll, amit közösen választunk ki a megrendelővel, elsősorban figyelembe véve a megrendelő érdekeit, a szavak mindegyikére legalább havi 500 pontos keresés kell, hogy legyen, az elszámolás pedig a Google-ből érkező látogatók alapján történik

Azoknak akik sokallják az 50 kulcsszót javasoljuk a havidíjas keresőoptimalizálás csomagunkat.

A sikerdíjas keresőoptimalizálás árai:

Amennyiben Ön, egy főszavas kulcsszóra alapozott weboldalt szeretne, akkor a számítás nagyon egyszerű: az adott szóra van havonta „A” keresés (itt a pontos keresési számot tekintjük mérvadónak). Erre a kulcsszóra az AdWords rendszerben, az első három hirdetés ára átlagosan „Y” forintba kerül. Tudjuk azt, hogy az első három fizetett hirdetés elviszi a látogatók kb. felét, így az első természetes találat fog kapni kb. 15% a teljes mennyiségből, a második találat kb. 10%, a harmadik találat kb. 4%.

A képlet tehát egyszerű lesz Ax0,13xYx12

Tehát egy mintaszámítás: „szobafestés” szóra van havonta 3600 keresés, egy kattintás díja 200Ft a második helyen lesz 468 kattintása havonta, tehát ha hirdetne, akkor az Ön költsége havonta 93600Ft lenne erre a kulcsszóra, ez éves szinten 1.123.200Ft. Kb. ez lesz ennek az oldalnak a reális értéke. Természetesen itt több más egyéb tényezőt is számításba vehetünk, ami növeli vagy csökkenti az oldal értékét, de ez már egy személyes megbeszélés tárgya.

Sikerdíjas keresőoptimalizálás azoknak, akik sok látogatót vásárolnak az AdWords-ből:

Önnek csak azok a látogatók után kell fizetnie, akik a Google keresőjéből érkeznek.

Ez a típusú együttműködés azoknak a cégeknek lehet érdekes, akiknek sok kulcsszavuk van, amiből tudnak látogatókat kapni. Itt mi kidolgozzuk azt a stratégiát, amivel a leggyorsabban lehet látogatókat kapni a természetes találatokból és az ügyfél nem ragaszkodik ahhoz, hogy pontos kulcsszavakból érkezzenek a látogatók, akkor az AdWords-ben fizetett költségek töredékéért számoljuk el a beérkező látogatókat.

Egy élő példa azolcsosag.hu nevű webáruház. Itt átlagosan 25Ft-ba került egy látogató az AdWords-ből, jelenleg pedig ennek az összegnek a töredékébe kerül nekik egy látogató, akik a mi keresőoptimalizálásunk eredményeképp jönnek a weboldalra.

Ez a típusú sikerdíjas keresőoptimalizálás, csak bizonyos feltételekkel vehető igénybe és egyedi számítások alapján fogjuk megállapítani azt a díjat, amit az ügyfélnek fizetnie kell.

Az elszámolás a Google Analytics adatai alapján kerülnek kiszámlázásra..

Címke: ,

Szerző:

Cégünk az Unelte SEO S.R.L 2009 óta foglakozik keresőoptimalizálással, ezen belül linképítéssel, szövegírással és elemzésekkel is.

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás