Webáruház készítés és a SEO

Manapság egyre népszerűbbek az olyan üzleti weboldalak, ami egyben webáruház is. Ez azért praktikus mindkét fél részéről, mert a céges marketingnek nem kell arra külön erőt és energiát fektetnie, hogy a látogatót meggyőzze menjen el az üzletbe, bemutatóterembe, ahol majd esetleg megtalálja a számára ideális terméket.

A webáruház esetében a látogató ott helyben tud rendelni, szembesül a termékkel, annak paramétereivel, és perceken belül eldöntheti, hogy arra van-e szüksége. Marketing szempontból már csak a vásárlás, a megrendelés felé kell terelnie a látogatót, amit jó esetben a weboldal szövege meg is old. Minden más egyéb ott van a látogató előtt. Felhasználói szemmel ez azért praktikus, mert utazás, idegeskedés, sorban állás nélkül, kényelmesen otthonról lehet vásárolni. A vásárlási szokások amúgy is abba az irányba mutatnak, hogy az emberek többsége internetről rendeli a legegyszerűbb terméket is. Akkor pedig miért ne használná ki minden olyan vállalkozás, amelyiknek a terméke, szolgáltatása „internetkompatibilis”?!

Természetesen a webáruház esetében is nagy hangsúlyt kell fektetni a SEO-ra. Mint minden weboldal esetében egy több száz vagy ezer terméket felvonultató webáruháznál is különösen figyelni kell az oldal logikus, hierarchiai felépítésére. Ez nem csak a látogató navigálását segíti, hanem a kereső robotjainak is mintegy szabad utat enged, hogy feltérképezze a weboldal összes oldalát.

Mint minden weboldalnak, a webáruháznak is van egy „lelke”, egy „motor”, ami hajtja, a SEO szempontból ideális weboldalnak mi a keresővel nagy barátságban lévő WordPresst ajánljuk, míg a webáruházak esetében ez az Opencart. Hasonlóan a WordPresshez ez is egy nyílt forráskódú, folyamatosan fejlődő motor, amiben minden olyan funkció integrálva van, amire egy webáruháznak szüksége lehet.

A régi, optimalizálásra alkalmatlan webáruházak helyett, az OpenCart ideális megoldás, a látogatók számára sokkal könnyebben navigálhatóvá tehető, a kereső minden szempontból értékelhető adatokat talál rajta (gondolunk itt elsősorban a keresőbarát url-ekre, a tartalomra, termékleírásokra, belső szöveges linkekre). Egy szintén nagyon fontos dolog, hogy az Open Cart webáruházakat össze lehet házasítani a wordpress blog motorjával és így gyakorlatilag mindkét rendszerből a legjobbat lehet kihozni, jóval alacsonyabb költség szinten, mint egy egyedi programozású motorból.

Ami pedig nem csak keresőoptimalizálás szempontból lényeges, a webáruház adminisztrációs felületén számtalan beállítási lehetőséget találunk, ami minden téren tökéletesíti, és megkönnyíti az értékesítést.

Egyszóval kijelenthetjük, soha nem volt még ennyire egyszerű belevágni az internetes kereskedésbe, mint most, egy minden téren SEO kompatibilis, látogató felé is könnyedén optimalizálható webáruházzal.

Azt azért tudni kell, hogy ezek a nyílt forráskóddal rendelkező rendszerek elég sok tárhelyet használnak és több ezer termék, valamint napi több ezer látogató esetén eléggé lelassítják az egész rendszert, ezért ha valaki biztos a dolgában és pontosan tudja, hogy mire van szüksége, akkor érdemes már az elején egy egyedileg és személyre szabott motort készíttetnie, mert ez hosszú távon nagyon meg fogja érni!

Azok számára akik csak próbálkoznak és még nem tudják pontosan mit szeretnének, a webáruház bérlést szoktuk javasolni.  A bérelhető webáruházak közül kiemelkedő ShopRenter rendszere, amely havi pár ezer forintért már biztosítja az ügyfelek számára a megfelelő webáruházat.