PPC-Google Ads

Mit jelent a PPC? Mire jó a Google Ads?

Mit értünk Ad Position, azaz Hirdetés Pozíció alatt?

Ad Position – Hirdetés Pozíció – Google Adsben (AdWords)-ben használt kifejezés. Adott hirdetés megjelenési helye a többi hirdetéshez képest. A hirdetés pozícióját különféle összetevők határozzák meg: ajánlatok, hirdetés –és kulcsszó, valamint a webhely minősége. Emellett a hirdetés pozíciójának kiszámításakor a rendszer figyelembe veszi a bővítmények és más hirdetésformák hatásait is. A hirdetés pozíciója ennél fogva ingadozhat attól is, hogy az adott pillanatban milyen nagy a verseny.

Mit nevezünk általános egyezésnek?

Általános egyezés: Az általános egyezés a legtágabb egyezési típus, ugyanis ebben az esetben a megadott kulcsszóhoz tartozó összes toldalék, elgépelés, szinonimák stb. esetén megjelenik a hirdetés.

Ugyan a Google Ads (AdWords) rendszerében ez a beállítás az alapértelmezett, a használata csak ritka esetekben ajánlott, ugyanis nagyon sok irreleváns megjelenést generálhat, aminek köszönhetőek csökken az átkattintási arány, így a minőségi mutatók, s végső soron nő a hirdetés összköltsége.

Az általános egyezésnek nincs jele, vagyis a megadásánál nem szükséges az adott kifejezést szögletes zárójelbe, vagy macskakörmök közé helyezni.

Mi az átlagos pozíció a Google Ads-ben?

Átlagos pozíció – az átlagos pozíció megmutatja, hogy a Google Ads (AdWords) hirdetések átlagosan milyen helyet foglalnak el a megjelenítési versenyben.

Alapvetően elmondható, hogy a konverziók, s így a megtérülés, egyenesen arányos a pozíció növekedésével, így az Google Ads (AdWords) hirdetések esetén is érdemes törekedni a minél jobb pozíciókra, lehetőleg az első három helyre.

A pozíció elsősorban a magasabban meghatározott maximális kattintási összegekkel javítható, de természetesen a minőségi mutatónak is nagy hatása van rá, így előfordulhat az is, hogy egy kevésbé releváns oldal nagyobb összeget fizet a második pozícióért, mint egy jól optimalizált oldal az első helyért.

Mit takarnak a CPC mozaikbetűk?

CPC – Google Ads (Adwords)-ben használatos kifejezés, ami a kattintásonkénti költséget jelöli, vagyis azt az összeget, amit a hirdetőnek kell fizetnie, ha egy látogató a hirdetésére kattint.

A hirdető vagy az Adwords kampányt felügyelő szakember beállít egy legnagyobb összeget, amelyet a kattintásokért még hajlandó fizetni, ezt maximális CPC-nek nevezzük.

Ez viszont sok esetben kevesebb, mint amit valójában fizetnie kell egy látogató után, ezt az összeget tényleges CPC-nek nevezzük.  Bárki kattintson a hirdetésre, azért soha nem kell többet fizetni semmilyen esetben, mint az előzőleg beállításra került maximális CPC.

Mit mutat a CTR (átkattintási arány)?

CTR (átkattintási arány) – Google Ads (Adwordsben) használatos fogalom, a hirdetésekre való kattintások és megjelenítések hányadosa, százalékos értékben kifejezve.

Vagyis a CTR megmutatja, hogy adott mennyiségű megjelenítés mellett, százalékosan hány látogató kattintott a hirdetésekre. Alapvetően elmondható, hogy az átkattintási arány minél magasabb, annál jobb.

Ez a mutató ugyanis a kiválasztott kulcsszavak és hirdetések relevanciájának egyik mutatója és hatással van a minőségi mutató alakulására is, s így végső soron az egy kattintásért fizetendő összeget is befolyásolja.

Hogyan kereshetjük meg a Google Ads kulcsszavak egyezési típusait?

Google Ads kulcsszavak egyezési típusai: A Google Ads rendszere a hirdetések célzását a keresési hálózaton kulcsszavak segítségével végzi.

Vagyis azon látogatók számára jeleníti meg a hirdetéseket, akik a rendszerben megadott kulcsszavakra, illetve azokhoz hasonló kifejezésekre keresnek.

A megjelenítés szabályzására szolgálnak a különféle kulcsszó egyezési típusok, amelyek meghatározzák, hogy egy-egy kulcsszó esetén a lekérdezés mennyire lehet tág a kulcsszóhoz képest.

Tehát ezzel a lehetőséggel tökéletesen szabályozható, hogy milyen keresési lekérdezések esetén jelenjenek meg a hirdetések, s ezáltal a relevancia jócskán megnövelhető.

Az egyezési típusok a következők:

  • általános egyezés,
  • módosított általános egyezés,
  • kifejezésegyezés,
  • pontos egyezés,
  • kizáró egyezés.

Mit jelent általánosan a konverzió kifejezés?

Konverzió – olyan, a weboldal látogatója által végrehajtott művelet, amely értéket képvisel a weboldal tulajdonosa számára. A konverzió lehet vásárlás, feliratkozás, telefonhívás stb.

A konverziók követő kódok segítségével tökéletesen mérhetőek az online felületeken, így látható, hogy egységnyi idő alatt, egységnyi látogatóból hány érdeklődő hajtott végre konverziót, vagyis vásárolt, feliratkozott stb.

Ez alapján kiválóan látható a reális megtérülés, ahogy a PPC kampányok, úgy a hírlevél kampányok és egyéb tevékenységek esetén is. A konverziók követése manapság alapvető módszernek számít az online marketing világában, s egyértelműen nélkülözhetetlen mérőeszköz.

Mi a landing page?

Landing page – vagyis érkezési oldal, a SEO nyelvben landing page-nek nevezik azt az oldalt, ami akkor jelenik meg, amikor a látogató – potenciális vevő – egy linkre, hirdetésre vagy bármilyen SEO kapcsolatra kattint, és az adott oldalra érkezik.

Ez lehet maga a főoldal vagy egy releváns aloldal. A landing url a linképítésben azt az url-t jelenti, ami effektív beregisztrálásra kerül a linkkatalógusokba.

Mi a remarketing?

Remarketing – a remarketing viszonylag friss funkciónak mondható a Google Ads rendszerében, amely lehetővé teszi, hogy a hirdetők azok számára jelenítsék meg a hirdetéseket, akik előzőleg már jártak a weboldalon.

Ebben az esetben különböző remarketing listák alakíthatóak ki, amelyek segítségével a lehetséges látogatók csoportokra bonthatóak. Így lehetőség van például olyan csoportok megcélzására is, akik ugyan jártak az oldalon de nem hajtottak végre konverziót.

A tapasztalatok szerint ezzel a lehetőséggel jócskán megnövelhető a konverziók száma, s így a megtérülés is!

Próbáltad már a Google Ads hirdetési rendszert? Ha nem, kérj árajánlatot weboldalad számára.

Mit jelent a SEM Search Engine Marketing?

SEM – Search Engine Marketing – vagyis keresőmarketing. Igazából a keresőmarketing magába foglalja a SEO-t is. Ám, míg a SEO (keresőoptimalizálás) a weboldalak külső-belső – a kereső felé történő – optimalizálásával foglalkozik, a technikai, gyakorlati részt vállalja fel, addig a SEM-et leginkább CPC hirdetések, bannerek, brand építés, reklám kampányok jellemzik.