Facebook hirdetés alapok, Facebook hirdetési fiók létrehozásának lépései

Aki nincs a Facebookon, az… sokunknak bizonyára nem okozna gondot ennek a mondatnak a befejezése. A marketing ma már elképzelhetetlen az online jelenlét nélkül, melyen belül a Facebook kampány (és egy jól létrehozott Facebook hirdetés) sokszor kiemelt szerepet kap a marketing stratégiában.

A cégek többsége rendelkezik egy saját céges oldallal ezen a felületen, amelyen hirdetéseket is futtat, és olyan példa is akad, aki előbb készít Facebook oldalt vállalkozásának, mint weboldalt. De valóban érdemes mindenkinek, minden áron hetente többször posztolni, eltölteni azt a temérdek időt a Facebook felületén, like-okat vadászni és folyamatosan hirdetni a legnagyobb ismertséggel rendelkező közösségi hálózaton? És egyáltalán, hogyan hirdessünk hatékonyan a Facebookon? A továbbiakban azt vesszük át, hogyan lehet sikeres a weboldalad az FB hirdetési rendszerének berkein belül.

Facebook marketing és Facebook hirdetés – így lesz sikeres a hirdetési kampányod

Mielőtt mélyebben belemerülünk a Facebook hirdetések mélységeibe, két fogalmat fontos már az elején tisztázni. Sokszor hallhatunk Facebook marketingről és Facebook hirdetésről, melyek nem egyenlők egymással.

Mi a Facebook marketing?

Ide tartozik gyakorlatilag minden, amit a Facebookon cégként teszünk. Kezdve a posztoktól, a képek kiválasztásáig (igen, például ez is sok esetben üzletpolitikánk kérdése, hogy milyen szöveggel és milyen jellegű képekkel marketingeljük magunkat), a like gyűjtésen át a különböző események szervezéséig minden.

A Facebook marketing alapvetően ingyenes, a Facebooknak nem fizetünk érte, hogy posztokat, story-kat tehessünk ki vagy eseményeket szervezzünk. Sokaknak nincs szabad kapacitásuk önerőből kezelni az oldalukat. Így részben, vagy teljes egészében kiszervezik a Facebookkal kapcsolatos feladatokat, mint például a szövegírás, grafikai munkák, posztolás stb. Ebben az esetben a Facebook marketingnek is lesz költsége.

Mi az az FB hirdetés?

Ezek kifejezetten a Facebook fizetett hirdetései. Itt gyakorlatilag bármit megtehetünk. Oldalkedvelőket (követőket) gyűjthetünk, megosztásokat (például egy akciónál), rámehetünk az eladásokra, növelhetjük a weboldalunk látogatottságát vagy új hírlevél feliratkozókat szerezhetünk. Ehhez mindössze egy Facebook hirdetési fiókra lesz szükségünk, na meg persze pénzre, amiből finanszírozzuk ezt. A fiókon keresztül eltudjuk készíteni a hirdetéseket. A közzétett posztok kiemelése (hirdetése) lehetséges fiók regisztrálása nélkül is. Ha azonban valaki kicsit is komolyabban gondolja a hirdetésfeladást, annak semmiképpen nem ajánljuk, hogy hirdetési fiók nélkül vágjon bele ebbe a projektbe.

közösségi média hirdetések előnyeiről

A Facebook egyik legnagyobb erősségét a kiváló célozhatósága, a célközönség pontos „belövése” szolgáltatja. Nincs még egy olyan marketing eszköz, ahol ilyen pontosan meg lehetne határozni, hogy milyen célcsoportot akarunk elérni. Beállíthatjuk például, hogy 30-45 éves anyukákat akarunk megtalálni a hirdetésünkkel, akiknek 0-12 év közötti gyerekük van.

Ezt semmilyen más marketing csatorna, még a Google hirdetési rendszerek sem tudják biztosítani. Ráadásul mindez mérhető, így folyamatosan tesztelhetjük a szóba jövő célcsoportokat: melyik, milyen intenzitással és nem utolsó sorban milyen költséggel és megtérüléssel reagál a hirdetéseinkre.

Emellett persze az sem elhanyagolható előny, hogy a lakosság többsége jelen van ezen a felületen, és naponta akár egy órát is eltölt rajta. Ha aktívan jelen vagyunk, ezzel az eszközzel valóban széles réteget tudunk elérni, méghozzá egy teljesen más célzási struktúra segítségével, mint a Google Ads esetében.

Mire alkalmas és mire nem a Facebook hirdetés – gyakran ismételt kérdések és válaszok

A Facebooknak kicsit olyan szerepe van, mint régen a falu pletykafészkének, vagy a mostani időkben a munkahelyi pletykáknak. Hírt terjeszt, ismertséget lehet általa szerezni. Ez az eszköz kulcsfontosságú szerepet kaphat a brandépítésben, amitől nem feltétlen várjuk, hogy direktbe hozza majd a vevőket, ügyfeleket nekünk. A célunk ilyenkor, hogy minél szélesebb körben ismertté váljunk, hogy aztán az így velünk kapcsolatba kerülők egy része valóban ügyféllé is váljon és akár „tovább terjessze” a hírünket.

A brandépítésen túl lehetőségünk van közvetlen vásárlást generáló hirdetések létrehozására is. Webáruházak esetében, főleg kisebb értékű termékek értékesítésében, egy jól optimalizált Facebook hirdetéssel költséghatékonyan generálhatunk vásárlást.

Bizonyos kampánytípusok jól használhatóak weboldalunk forgalmának növelésére is. Ha például egy friss tartalmat szeretnénk népszerűsíteni, valószínűleg a kezdeti fázisban, amikor a Google még nem fedezte fel és rangsorolta jó helyre az adott oldalt, akkor is tudunk a Facebook segítségével érdeklődőket irányítani rá.

Sok olyan szolgáltató, illetve szektor van, amikre általában kulcsszavas keresésekkel például a Google-n keresztül találnak rá az ügyfelek. Ha például hirtelen fuvarra van szükségünk, vagy vacsorát szeretnénk rendelni, biztos, hogy keresőmotort hívunk segítségül.

Ha célcsoportunk „kulcsszavak alapján” jobban meghatározható, mint például kor, nem, vagy érdeklődési kör, akkor ebben az esetben nem biztos, hogy a Facebook hirdetésekkel fogunk tudni értékesítést generálni. Ebben az esetben a brandépítés még mindig fennáll, mint lehetőség, de érdemes végiggondolni, melyik eszköz is szolgálhatja azt a célt, amit el szeretnék érni. Sokszor egyszerűen csak tegyük fel magunknak a kérdést: hol van a közönségem, akiket el akarok érni? Hogyan találnak rám az ügyfeleim?

Mint közösségi marketing csatorna, tapasztalatunk szerint ez az eszköz kevésbé alkalmas például az úgynevezett B2B – cégek közötti- marketingre (arra ott van a LinkedIn).

A hirdetések létrehozásához hosszútávú célok is kellenek

Attól függően, hogy milyen marketing stratégiát építettünk föl, a Facebook hirdetés lehet egy hosszútávú, illetve alkalomszerű eszközünk. Megfontolandó például, ha új weboldalunk, üzletünk van, hogy amíg keresőoptimalizálással felhozzuk az oldalt, addig bevetjük ezt a marketing eszközt is. Ha már működő üzletünk van, és nem is vagyunk hívei a Facebook marketingnek, akkor is erősen megfontolandó, hogy akciókat – lásd például Black Friday – ilyen módon hirdessünk. Hiszen az ilyen „gyors”, akciós ajánlatoknál a keresőoptimalizálás, nem annyira alkalmas, mivel az egy „lassú” marketing eszköz. Ezen kívül nagyon jó módszer nyereményjátékok szervezésére, adatgyűjtésre, hírlevél adatbázis építésére is.

Hatékony Facebook hirdetési eszközök 

A Facebook hirdetés létrehozása technikai szempontból nem egy nagy ördöngösség, hiszen minden beállítson lépésről-lépésre vezet minket végig a program. A hirdetési rendszer továbbá rengeteg lehetőséget kínál nekünk arra, hogy kampányunkat a kitűzött célunk (kedvelőgyűjtés, weboldal népszerűsítése, kapcsolatfelvétel stb.) szerint a lehető legoptimálisabban állítsuk be.

Ilyen részletes és személyre szabható beállítások mellett mégis azt kell mondanunk, egy igazán hatékony Facebook hirdetés felállítása közel sem egyszerű feladat. Kellő tudás, utánajárás és tapasztalat hiányában sajnos sokan belefutnak a csapdába. A percek alatt létrehozott Facebook hirdetések hamar költségessé válnak, miközben valódi eredményt nem értünk el velük.

A tömérdek beállítás és finomhangolási lehetőség, melyet a Facebook hirdetési rendszere nyújt, kellő tapasztalat hiányában sajnos inkább hátráltat minket, mintsem előnyünkre van.

Tippek hatékony Facebook hirdetés létrehozásához, avagy a Facebook hirdetések felépítése

Bár ennek a témának több 10 oldalt is lehetne szentelni, mi most azokat a leggyakoribb hibákat gyűjtöttük össze neked, amiket munkánk során ügyfeleinktől átvett hirdetéseknél szoktunk tapasztalni. Ha ezeknek nagyobb figyelmet szentelsz, könnyen lehet, hogy máris eredményesebb hirdetéseket tudsz majd futtatni.

Hogyan hirdessünk a Facebookon?

A Facebook hirdetések sikere mögött számos tényező áll, amelyek összhangban segítik vállalkozásodat a célközönség elérésében, közvetlen megszólításában.

Az online marketing világában a Facebook által nyújtott lehetőségekből kiindulva, a hirdetésed célzott megjelenítése az algoritmus által meghatározott legrelevánsabb felhasználókhoz jut el. A Facebook algoritmus pedig folyamatosan tanul a felhasználók interakcióiból merítve, ezért a hirdetési fiókod optimalizálása kulcsfontosságú, a kattintások növelése érdekében pedig folyamatosan frissítened kell a stratégiádat. Ezzel biztosíthatod, hogy hirdetésed a lehető legtöbb érdeklődőhöz eljut, növelve ezzel a vállalkozásod online láthatóságát, sikeres konverzióit. Összességében tehát a Facebook hirdetések sikere a megfelelő stratégia, az algoritmus ismerete, és a célközönség pontos meghatározásának ötvözetéből fakad.

A sikeres első Facebook kampány alapja, beállításai és a megfelelő cél kiválasztása 

A hirdetések létrehozásának első lépése a kampány létrehozása, amely lényegében a marketing célodat fogja támogatni. Fontos tehát, hogy már az elején meghatározd, mit is szeretnél elérni a hirdetéseiddel. A Facebook nagyon sokféle kampánytípust tartalmaz, amelyeket érdemes részletesebben tanulmányozni, hogy az éppen elérni kívánt célnak megfelelően tudjuk kiválasztani, mire is lenne éppen szükségünk. Ez az első lépés és az egyik legfontosabb is, hiszen egy rosszul megválasztott kampánytípus akár többszörösére is növelheti a hirdetési költségeket, miközben nem hozza a várt eredményeket.

A célzási képesség finomra hangolása: ne aprózd el a célközönséged

Sokat olvashatunk arról, főleg külföldi cikkeben és fórumokon, hogy érdemes minél specifikusabban lebontani a célközönségünket és külön hirdetéssorozatokban megcélozni az így létrehozott szegmenseket. Sokszor látjuk azonban az ügyfeleinknél, hogy túlságosan elaprózzák a célzásokat és a tömérdek, egyedileg létrehozott célcsoporttal dolgoznak.

Ezek mérete túl kicsi lesz ahhoz, hogy a kampányok hatékonyan futhassanak. Magyarországon a weboldalak forgalma közel sem akkora, mint például az USA-ban, így sokféle tipp, amelyet külföldi oldalakon olvashatunk, nem feltétlen fog működni egy magyar weboldal vagy webshop esetében. Ha kétségeink vannak azzal kapcsolatban, hogy milyen stratégia lehet jövedelmező a mi cégünk esetében, érdemes kikérni egy tapasztalt szakember segítségét legalább a kezdeti beállításokhoz.

Facebook kampány kezelése: ne hagyd magára a hirdetéseket

A Facebook sok törődést és simogatást igényel. Sajnos nem elég egyszer létrehozni a kampányokat és beütemezni a hirdetéseket – ezek utána folyamatos ellenőrzést és optimalizálást igényelnek. Előfordulhat, hogy az egy hónaposra tervezett kampány első hetében csak úgy szárnyalnak a hirdetések. De hirtelen elkezd csökkenni a hatékonyság és növekedni az eredményekre jutó költség. Ilyenkor új képekre, hirdetési szövegekre vagy célcsoportra is szükség lehet annak érdekében, hogy költséghatékonyan érjük el a célunkat.

Facebook képpont beállítása

Nem győzzük elégszer ismételni, hogy az egyik első lépés miután eldöntöttük, hogy hirdetni szeretnénk a Facebookon, a Facebook képpont (Facebook Pixel) beépítése a weboldalunkba. Ha ezt a lépést kihagyjuk, rengeteg értékes adattól fosztjuk meg magunkat.

Telepítetted a Facebook pixelt? Nagyszerű! A képpont segítségével pontosabb statisztikai adatokat láthatunk a hirdetési eredményeknél, arról nem is beszélve, hogy segítségével értékes célcsoportokat hozhatunk létre a rendszerben (megcélozhatod, akit tényleg érdemes is megcélozni), akiknek valóban relevánsak lesznek a megjeleníttet hirdetéseink. Az FB Pixellel megfigyelheted azt is, hogy a látogatók milyen oldalakat tekintenek meg, illetve végrehajtanak-e konverziót, azaz vásárolnak-e, esetleg regisztrálnak az adott oldalon. 

Ne merítsd ki a remarketing listád

A remarketing az, amikor olyan embereknek hirdetünk, akik már valamilyen módon kapcsolatba kerültek a szolgálatásunkkal. Ez egy nagyon hatékony eszköz tud lenni szinte bármilyen weboldal esetében. A webáruházaknál, ha az eladás a cél (márpedig általában az a cél), a remarketing lista alapján futtatok hirdetések hatékonysága messze túlszárnyal bármilyen más célzási beállítást. Azonban érdemes „óvni” ezeket a célközönségeket, ha csak a már meglévő érdeklődőket bombázzunk újra és újra. Előfordulhat, hogy hirdetéseink hatékonysága hamar csökkenni fog. Szükség van ugyanis arra, hogy új lehetséges vásárlókat, érdeklődőket szerezzünk, így mindig érdemes olyan kampányokat is futtatni, melyek új érdeklődőket toboroz.

Mennyi az annyi, avagy a hirdetéssorozatok díja 

De mégis, mi az a költségkeret, amit alapjáraton be kell lőnöd, ha úgy döntesz, belevágsz ebbe a projektbe? A sikeres Facebook hirdetések árát számos tényező határozza meg, amelyek összetett módon befolyásolják a hirdetések költségét. Az elérés, vagyis az, hogy hány emberhez jut el a hirdetés, alapvető szempont; minél több felhasználót szeretnél elérni, annál magasabb lesz a költség. A hirdetéssorozatok típusa is fontos, például a videós hirdetések gyakran magasabb költséggel járnak, mivel ezek nagyobb figyelmet és interakciót vonzanak. A költségkeretet te magad állíthatod be, ami lehetővé teszi, hogy kontroll alatt tartsd a havi marketing kiadásaidat, és ne költs többet, mint amennyit megengedhetsz magadnak. A fizetési módok kiválasztása (például egy webáruháznál) is befolyásolhatja a költségeket, hiszen különböző fizetési opciók eltérő kezelési költségekkel járhatnak. 

A saját Facebook hirdetési fiók előnyei 

Amennyiben saját hirdetési fiókod van a Facebookon, számos előnyben részesülsz, különösen ha a vállalkozásodhoz kapcsolódó eszközét egy helyen szeretnéd kezelni és a legtöbbet szeretnéd kihozni belőle. Először is, a vállalkozáskezelőn belül a hirdetéskezelő menüpontot megnyitva teljes körű kontrollt szerezhetsz hirdetéseid felett. Itt manuálisan állíthatod be a kampányokat, célokat, költségkereteket, és nyomon követheted a hirdetések teljesítményét. Ezen túlmenően, a hirdetési fiók segítségével részletes célzást végezhetsz, ami lehetővé teszi, hogy pontosan azokhoz az emberekhez juttasd el üzenetedet, akik a leginkább érdeklődhetnek a termékeid vagy a szolgáltatásaid iránt.

Az adatok elemzése és a hirdetések optimalizálása is egyszerűbbé válik, mivel többféle forrásból is tudsz adatokat gyűjteni és elemezni. A hirdetési fiók használatával továbbá lehetőséged van kísérletezni különböző hirdetési formátumokkal, tesztelni különféle üzeneteket, és így megtalálni azt a megközelítést, ami a legjobban rezonál a célközönségeddel. Ráadásul, ha problémáid vannak, vagy új ötleteket szeretnél kipróbálni, a Facebook számos támogatást és útmutatást nyújt a hirdetéskezelőn keresztül, segítve ezzel a hirdetési stratégiád fejlesztését. Összességében egy saját FB hirdetési fiók birtoklása növeli a marketing tevékenységeid hatékonyságát és rugalmasságát.

Hirdetéssorozatok és hirdetések – tudunk Neked segíteni!

Szeretnél a Facebook-on hirdetni, de nincs időd kitanulni a rendszer használatát és folyamatosan foglalkozni a kampányokkal? Bízd ránk őket és mi felépítjük neked a megfelelő kampányokat, amiknek folyamatos kezelését és optimalizálását is elvégezzük.

Vannak futó hirdetéseid, de nem vagy benne biztos, hogy megfelelően vannak beállítva? Úgy érzed, túl sokat költesz, de nincs igazán eredménye? Kérj tőlünk konzultációt, amelynek keretében átvizsgáljuk a hirdetéseidet, és megkeressük, mi lehet velük a gond.

Van céges oldalad, de nem jut időd a kezelésére? Nálunk egy kézben tudhatod a teljes Facebook marketinget. Segítünk kitalálni a marketing stratégiát, megírjuk a bejegyzéseket, posztolunk és kezeljük az adott Facebook hirdetéseid is.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, mi segítünk abban, hogy a hirdetésed minél nagyobb pontossággal megtalálja azokat a személyeket, akiknek valóban a weboldaladon a helyük!

  • Facebook oldal kezelés
  • Facebook kampány kezelés
  • Facebook hirdetés optimalizálás
  • tesztelés

Mivel Facebook marketing kapcsán az igények meglehetősen különbözőek lehetnek, ezért egyedi, személyre szabott ajánlatot adunk.

Ha úgy érzed megkeresnél minket:

Inkább írok!




    Melyik szolgáltatásunk érdekel?
    Keresőoptimalizálás
    Facebook hirdetés
    Google Ads
    Pr cikkek, szövegírás
    Linképítés
    Weboldal készítés
    Webáruház készítés

    Kötelező jóváhagyni a Felhasználási feltételeket
    és az Adatkezelési tájékoztatót!

    Elolvastam, megértettem, elfogadom

    Please prove you are human by selecting the car.

    Kapcsolódó SEO szótár kifejezések