Facebook hirdetés

Facebook hirdetés, a jól célozható marketing eszköz

Ez már olyan elcsépelt kissé, hogy aki nincs fönn a neten, az nem is létezik. Aki mozog üzleti szférában, az ezt már jól tudja és már legalább ott tart, hogy az olyan szlogenekre kapja föl a fejét, hogy a social media a közösség ereje, e nélkül nincs marketing, stb.

Persze ezt is lehet vitatni, de tény és való, hogy egy vállalkozás marketing stratégiájában a Facebook hirdetés is gyakran ott szerepel, bár kétség kívül nem mindenre és nem minden esetben megfelelő eszköz.

Nézzük meg együtt mi az előnye a Facebook hirdetéseknek

A Facebook legnagyobb erőssége a kiváló célozhatósága. Nincs még egy olyan marketing eszköz, ahol ilyen pontosan meg lehetne határozni, hogy milyen célcsoportot akarunk elérni. Beállíthatjuk például, hogy 30-45 éves anyukákat akarunk megtalálni a hirdetésünkkel, akiknek 0-12 év közötti gyerekük van.

 

Facebook hirdetés tervezhető költséggel

Ezt semmilyen más marketing csatorna, még a Google hirdetési rendszerek se tudják. Ráadásul mindez mérhető. Tehát kitesztelhetjük a szóba jövő célcsoportokat, melyik milyen intenzitással és nem utolsó sorban milyen költséggel és megtérüléssel reagál a hirdetéseinkre.

Mire jó a Facebook hirdetés és mire nem?

A Facebooknak kicsit olyan szerepe van, mint régen a falu pletykafészkének, vagy a mostani időkben a munkahelyi pletykáknak. Hírt terjeszt, ismertséget lehet általa szerezni. Ez valahol besorolható az ún. brand építésbe is, amitől nem feltétlen várjuk, hogy direktbe hozza a vevőket, ügyfeleket nekünk, azt akarjuk, hogy minél szélesebb körben ismertté váljunk, hogy aztán az így velünk kapcsolatba kerülők egy része valóban ügyféllé is váljon, illetve, hogy úgy mond „tovább terjessze” a hírünket. Mindamellett, hogy a Facebook kampányoknál természetesen van lehetőség konverziót (vásárlást, ügyfélszerzést) is mérni, illetve erre hirdetési kampányt készíteni.

Mint közösségi marketing csatorna, viszont kevésbé alkalmas például az ún. B2B – cégek közötti- marketingre (arra ott van a LinkedIn).

Mire jó a Facebook hirdetés?

Mire jó a Facebook hirdetés?

Attól függően, hogy milyen marketing stratégiát építettünk föl, a Facebook hirdetés lehet egy hosszú távú, illetve alkalomszerű eszközünk. Megfontolandó például, ha új weboldalunk, üzletünk van, hogy amíg keresőoptimalizálással felhozzuk az oldalt, addig bevetjük ezt a marketing eszközt is. Ha már működő üzletünk van, és nem is vagyunk hívei a Facebook marketingnek, akkor is erősen megfontolandó, hogy akciókat – lásd például Black Friday – ilyen módon hirdessünk, hiszen az ilyen „gyors”, akciós ajánlatoknál a keresőoptimalizálás, nem annyira alkalmas, mivel az egy „lassú” marketing eszköz. Ezen kívül nagyon jó módszer nyereményjátékok szervezésére, adatgyűjtésre, hírlevél adatbázis építésére is.

A Facebook marketing, nem egyenlő a Facebook hirdetéssel

Ha már Facebookról beszélünk, azt le kell szögeznünk, hogy a Facebook marketing nem azonos a Facebook hirdetéssel. Van a Facebook marketing, mint egy nagy halmaz és annak egy kisebb halmaza csak a Facebook hirdetés. Hogy kicsit egyértelműbbé tegyem a két fogalmat, leírok pár dolgot mindkettőről:

Facebook marketing:

Ide tartozik gyakorlatilag minden, amit a Facebookon cégként teszünk. Kezdve a posztoktól, a képek kiválasztásáig (igen, például ez is sok esetben üzletpolitikánk kérdése, hogy milyen szöveggel és milyen jellegű képekkel marketingeljük magunkat), a like gyűjtésen át minden. És igen, igaz a hír, hogy lehet Like-okat vásárolni. Bár járjuk inkább a tisztességes utat, ennek is van valós módja, amikor nem csak egy számot vásárolunk a statisztikánkba.

A Facebook marketing ezen része alapvetően ingyenes, a Facebooknak nem fizetünk érte, bár ezt is sokan kiszervezik, mert nincs rá cégen belül kapacitásuk, hogy „minden kedden és pénteken ki kell tenni egy új posztot”, amit ugye meg kell írni, beszerezni a képet, stb.

Marketing stratégia magas fokon

Facebook marketing stratégia magas fokon

Facebook hirdetések

Ezek kifejezetten a Facebook fizetett hirdetései. Itt gyakorlatilag bármit megtehetünk. Oldalkedvelőket (követőket) gyűjthetünk, megosztásokat (például egy akciónál), rámehetünk az eladásokra, növelhetjük a weboldalunk látogatottságát, stb. Ehhez csak egy Facebook hirdetési account kell, amin keresztül meg tudjuk csinálni a hirdetéseket, na meg persze pénz, amit majd a Facebook accountunkra töltünk föl, hogy kifizessük a hirdetéseket. Maga a Facebook hirdetések létrehozása nem egy nagy ördöngösség, ami a buktató benne, hogy helyesen válasszuk ki a célzásainkat és olyan struktúrában építsük föl a kampányainkat, hogy azok utána jól optimalizálhatóak legyenek. Ha ezt jól csináljuk és megfelelően árnyaljuk, akkor egy-egy kampány létrehozása igen hosszadalmas favágó munka lehet. Eztán jöhet az adatok folyamatos figyelése és a kampányok optimalizálása ezek alapján. Hogy lefordítsam, nem mindegy, hogy egy vásárló 300, vagy 3000 Ft-ba kerül. Ez persze most nagyon leegyszerűsítve volt, de az optimalizálásnak gyakorlatilag ez a célja, hogy költséghatékonyan érjük el a célunkat.

Miben is tudunk Önnek segíteni Facebook marketing kapcsán?

  • Facebook marketing: posztok megírása, Facebook account kezelése A-Z-ig. Ha kell, átvesszük Öntől ezt a terhet egy az egyben, a szövegírástól és posztolástól az akciók kitalálásáig.
  • Like-ok gyűjtése.
  • Facebook hirdetési kampányok felállítása és kezelése.

Mivel Facebook marketing kapcsán az igények meglehetősen különbözőek lehetnek, ezért egyedi, személyre szabott ajánlatot adunk.

Ne késlekedjen, vegye föl velünk a kapcsolatot még ma!

Címke: ,

Szerző:

Cégünk az Unelte SEO S.R.L 2009 óta foglakozik keresőoptimalizálással, ezen belül linképítéssel, szövegírással és elemzésekkel is.

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás