A Google és a SEO – Megújult a Google logó

Ha számításba vesszük, hogy a mobil eszközök térhódításával a napi interneten töltött órák száma közel megduplázódott, akkor el tudjuk képzelni, hogy a Google rendszerében indított keresések mennyisége milyen mértékben nőhetett.

Jelenleg világszinten a napi keresések száma meghaladhatja a 3 milliárdot is. Tehát nem kell ahhoz SEO-val foglalkozni, hogy maga a kereső, a Google központi szerepet töltsön be internetes életünkben.

Sokat és sokszor írtunk már mi is a Google dolgairól, az előrejutás lehetőségeiről, ám magáról a Google-ról még nem. Az óriáscég kiemelkedő életképeiről, fejlesztéseiről, lehetőségeiről, változásairól csak szorosan a keresőoptimalizálás kapcsán ejtettünk szót, elemeztünk vagy véleményeztünk.

Nem a Google száraz történetét szeretnénk leírni, hisz azzal tele van az internet, hanem olyan hasznos és érdekes életképeket villantunk fel – nem feltétlen kronológiai szempontból -, amelyek mérföldkövei a keresőcégnek.

A Google logója ismét megújult

A webes életben minden a folyamatos változásról szól, és ezt a változást szinte mindig maga a kereső generálja, így önmaga megújításáról is folyamatosan gondoskodik.

Maga a brand és a hozzákapcsolt logó nem ismeretlen ma már a legeldugottabb afrikai sivatagban sem, ahol internetes hozzáférés van, így nem csoda, ha az óriáscég sokat ad arra, hogy a design korszerű maradjon.

A tegnap bejelentett logóváltást is a korszerűtlenséggel magyarázták, ami főképp abban mutatkozott meg, hogy a régi logót a PC-s megjelenésekre hegyezték ki, ám ma már láthatóan a mobileszközökön történő megjelenítések veszik át a hagyományos PC felett az uralmat. Ezért kellett egy olyan logó, ami egységesen jól mutat minden méretű kijelzőn és képernyőn.  A „G” ikont is lecserélték egységes kékről négyszínűre.

Óriási változást fedezhetünk fel a logóban, aminek a cseréjére azután került sor, hogy a Google cégtörténetében is rendkívüli változásokat eszközöltek.

A színek már nem olyan élénkek, mint a régi logókon, a betűtípust is lecserélték sans-seriffre, a desing is visszafogottabb lett, ha mondhatjuk így: sokkal „pálcásabb”.

Talán ezen a radikális design váltáson keresztül akarja a Google tudatni a felhasználókkal, hogy már nem csak egy kereső, hanem sokkal inkább egy összetettebb rendszer, amiben applikációk és oldalak sokaságát használhatjuk.

A videóban közel 2 percen keresztül követhetjük nyomon, hogyan változott a Google logó az elmúlt 17 évben: