A sikeres SEO-zás titkai

Keresőoptimalizálás és/vagy járvány?

Igen, sokak számára ez most a nagy kérdés. Talán Te is közéjük tartozol.

És legyünk őszinték, a helyes válasz megtalálása a túlélést, vagy akár a minden eddiginél jobb eredmény elérését is jelentheti a vállalkozásod számára.

A mi ügyfeleink és leendő partnereink között is sokan tették fel a kérdést maguknak és nekünk egyaránt: “HOGYAN TOVÁBB?”.

Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy ezzel az együtt gondolkodást serkentő írással támogatunk Téged, a számodra leghatékonyabb megoldás megtalálásában.

Akkor is, ha arra a felismerésre jutottál, hogy a keresőoptimalizálás is egy szakma, aminek szakértői vannak, akik évek tanulását és tapasztalatait biztosítják Neked és akkor is, ha úgy döntöttél, hogy magad oldod meg ezt a feladatot.

És még valami: írásunkban tisztázunk néhány olyan fontos szempontot, ami sokszor a félreértések ködébe vész…

Amit ez a cikk kínál neked:

  1. Először áttekintjük, hogy mit és miért érdemes optimalizálni.
  2. Eláruljuk, hogy amit a legtöbben technikai kérdésnek hisznek, az valójában miért szól az értékesítésről.
  3. És végül végig gondoljuk a legfontosabb kérdéseket, amelyeket kétségkívül át kell gondolnod annak érdekében, hogy egy ilyen nehézségekkel terhes időben a lehető legjobb döntést tudd meghozni.

Optimalizálni. De mit is?

Ebben az egészségügyi szempontból (is) kritikus helyzetben rendkívül nehéz meghozni a döntést: húzódjunk vissza és tartalékoljunk, vagy töretlenül menjünk előre?

Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és potenciális hátrányai.

A sikeres SEO-zás titkai most kiegészülnek néhány létfontosságú tényezővel: csinálni vagy leállni, elkezdeni vagy várni…?

Ha valaki birtokolja a bölcsek kövét és egyértelmű választ tud adni erre az utóbbi kérdésre, akkor valószínűleg csaló.

De akkor mit érdemes tenni, van-e stabil segítség ebben a sokak számára kétségbeejtő helyzetben?

Meggyőződésünk, hogy igen, létezik ilyen lehetőség!

Mindenekelőtt tudomásul kell venni, hogy csakis a vállalkozás, a webshop, a honlap tulajdonosa, vagyis Te vagy az, aki egy ehhez hasonló helyzetben jó döntést tud hozni!

Joggal kérdezheted: “De akkor hol van itt segítség?”

Ennek megértéséhez gondoljuk végig az értékesítés három alapvető elemét!

Ezt megértve könnyebben hozol jó döntést, és a saját szempontjaidnak, helyzetednek megfelelő lépéseket leszel képes meghatározni.

Észrevetted már, hogy nem pusztán az oldalad optimalizálásáról beszélünk?

Igen, a vállalkozásod sikerét is – a mai témánkhoz – nagyon hasonló tényezők határozzák meg…

A sikeres SEO-zás az értékesítést kell, hogy szolgálja!

Vállalkozásod elsődleges alappillére az értékesítés.

Mindent ez fog meghatározni.

Igen, még a szakmaiságot is megelőzi! Mert hiába szakmázol, és vagy végtelenül profi, ha a folyamataid, az értékesítésed, az ügyfél-elégedettséget biztosító rendszered nem tökéletes.

És amikor ez rendben van, akkor már ellazultan tudsz elmélyedni választott szakmád szépségeiben is.

Persze, az is előfordulhat, hogy értékesítéssel foglalkozol.

Nos, akkor eggyel több okod van végig gondolni az alábbiakat…

 

A sikeres keresőoptimalizálás az értékesítést szolgálja

Lássunk tisztán!

Mindenekelőtt új ügyfeleket kell behoznod, és meg kell tartanod a régieket, akiknek újabb vagy nagyobb mennyiségű terméket, szolgáltatást adsz el, esetleg olyasmit kínálsz a problémájára, vágyaira, amit korábban még nem vásárolt, nem használt.

Mit lehet és mit kell tenni abban az esetben, ha mindez igaz?

Elsősorban kérdéseket, éspedig jó kérdéseket kell feltenned magadnak.

A szükséges kérdések


 

Az első kérdés: leállni vagy csinálni?

Ahogy az elején már tisztáztuk, erről csakis Te dönthetsz felelősen.

Egy biztos: az alábbiakat érdemes végig gondolni!

  • Bármely területről legyen is szó, az igazi eredmény, a nagy áttörés, a várt eredmény nagyon ritkán jelentkezik “azonnal”.
  • Jellemzően, csak a tevékenység folyamatos végzése fog tartósan pozitív hatást gyakorolni vállalkozásod menetére.
  • Gondold csak végig: amikor elkezdesz valamit, annak az eredménye csak később – az általad képviselt ágazat jellemzőitől függő csúszássaljelentkezik.
  • Tegyük fel, hogy a Te tipikus ügyfeled 3 hónappal azután vásárol, hogy elkezdi a megoldást keresni. Ez annyit tesz, hogy az ideális méretű vásárlói kör kialakítása (igen, nem kialakulása, hanem kialakítása) ennél még sokkal több időt vesz igénybe.
  • FIGYELEM!!! VIGYÁZZ! Mert ez egyben azt is jelenti, hogy ha valamit nem teszel meg, akkor annak a hatása is nagyjából ugyanennyi idő után mutatkozik meg igazán… Igen, jól látod, ez masszív, akár hónapokat felemésztő hátrányt jelenthet számodra! Miért? Mert a leépülés és az újjáépítés egyaránt időt követel!
  • És a növekedés újraindításához ismét szükség van a lendületvételre, időben és anyagiakban egyaránt…
  • Amikor leállsz, akkor mások, akikkel szemben eddig a piaci helyzetedet erősítgetted, vajon eléd kerülnek-e a versenyben?

 

A második kérdés: a sikeres keresőoptimalizálás összetevői

Mint minden, vállalkozásodat érintő tevékenység esetében, a keresőoptimalizálás sikere is három alapvető tényezőtől függ.

Tekintsük át ezeket!

  1.  
  2. A rászánt idő mennyisége

A. Mennyit foglalkozol a SEO-val?

B. Mennyire rendszeres ez a tevékenység?

C. Folyamatos az oldalad, webshopod optimalizálásával való törődés?

  1. Az elvégzett munka minősége

A. Csak csinálgatod (csináltatgatod) vagy valóban elvégzed (elvégezteted) a keresőoptimalizáláshoz kapcsolódó feladatokat? (Értsd: írod a cikkeket, építed a linkeket, nyomon követed az eredményeket, és leköveted a történéseket a szükséges változtatásokkal?)

B. Megtanulod, és alkalmazod mindazt, ami a sikeres SEO-záshoz szükséges?

C. Ha erre nincs időd, energiád, affinitásod, akkor megbízod ezzel a megfelelő szakembereket?

  1. Valójában mire fordítod ezt az időt?

A. Érted, hogy a keresőoptimalizálás specifikus célokat szolgál? Az általad definiált célcsoport(ok) nagyban meghatározzák a felhasználandó kulcsszavak körét. Élsz az így elérhető előnyökkel?

B. A technikai elemzések, beállítások masszív alapokat biztosítanak a továbblépéshez, a későbbi szárnyaláshoz. Rendben vannak ezek az alapok?

C. A megfelelő eszközöket alkalmazod az adott időszakban, vagyis megjelenésednek, értékesítésednek azt az oldalát erősíted, amit az adott pillanat kíván?


 

A harmadik és mára egyben utolsó kérdés: keresőoptimalizálás és/vagy járvány?

Az utolsó kérdés valójában ez: a Te konkrét helyzetedben mi a megoldás? Mivel nyersz, mivel veszítesz többet?

  1. Ha úgy döntesz, hogy konzervatív, reagáló üzemmódban mész tovább, akkor nyilván a saját helyzeted, és az általunk megfontolásra ajánlott szempontok végig gondolását követően választottad ezt az opciót. Valószínűleg nincs más választásod… Mindenesetre acélozd meg magad, mert fel kell készülnöd az “újrakezdés” minden gyötrelmére.
  1. Amennyiben proaktívan akarod irányítani a helyzetet, az értékesítési tevékenységed mennyiségi, minőségi és iránybeli tényezőit egyaránt figyelembe veszed, és ezzel a korábban vázolt fáziskésés pozitív következményei mellett döntesz, akkor nyilván joggal számíthatsz arra, hogy amikor mások újra aktiválják az értékesítésüket (és az azt támogató rendszereket, így például a SEO-zást), akkor Te már mélyen beékelődve ott vagy a célcsoportod fejében.
  1. És amikor így teszel, akkor vajon mekkora előnyt szereztél? Mekkora a Te ágazatod időbeli csúszása egy-egy aktivitást követően?

Mert valójában ez az, amit Te nyertél vagy vesztettél, a döntésedtől függően!

És itt ez a legfontosabb kérdés.

Kívánjuk neked, hogy bármelyik utat válaszd is, dönts jól, a saját helyzetedhez képest optimális módon!

És persze, ha szükséged van ránk, örömmel támogatunk utadon a keresőoptimalizálásban szerzett sokéves tapasztalatunkkal!

Kérünk, ha tetszett, segített ez az írás, jelezd nekünk, hogy további, hasonló cikkekkel, hírlevelekkel támogathassunk Téged!

Örömmel vesszük azt is, ha megírod, milyen témáról olvasnál szívesen!

Rövidesen megkeresünk egy olyan lehetőséggel is, amibe Neked szóló meglepetésünket csomagoljuk.

Addig is sok jót, jó egészséget és sikereket kívánunk!

A SEO101 csapata