301-es átirányítás – mikor, hol és meddig alkalmazzuk?

Tény és való, hogy az átirányításokat nem szerencsés halmozni, és trükközni sincs értelme azzal, hogy a felhasználót továbbirányítjuk egy kevésbé releváns, de számunkra fontos oldalra, mert ez már annyira rontja a felhasználói élményt és szembe megy a Google Minőségi Irányelveivel, hogy inkább előbb, mint utóbb, valamilyen érezhető büntetésben fog részesülni a weboldal.

Vannak viszont olyan esetek jócskán, amikor az átirányítást egy biztonságos, és az oldal számára a legkevesebb hátránnyal járó átirányítással kellene megoldani.

Nos, ekkor jön jól a 301-es átirányítás. A napjainkban az egyik ilyen legnépszerűbb ok, amiért ezt az átirányítást alkalmazzák a weboldalak az a https-re való átállás. Már bő három éve rangsorolási tényező lett az ssl protokoll megléte, de még mindig rengeteg weboldal tulajdonos hagyja figyelmen kívül – szó szerint – a biztonságot.

301-es átirányítás SEO szemmel

Emellett, ha bármilyen átalakítást is végzünk weboldalunk struktúrájában, ha változnak az URL-ek, akkor értelemszerűen át kell irányítani a látogatókat a friss, elérhető tartalomra, amihez szintén a 301-es átirányítás a legideálisabb és legbiztonságosabb, mindez akkor is igaz, ha teljes domain átirányításra van szükség.

Webáruházaknál is népszerű átirányítási forma még, nem ritkán találkozunk olyan áruházzal, amelyben 10-20.000 átirányítás is előfordul.

Elméletileg ma már 5 átirányítást követ egymás után a Google, ettől függetlenül célszerű az átirányítási láncot minél rövidebben alkalmazni, hisz így folyamatosan csökken az oldal linkértéke, emellett minden átirányítás révén legalább 10-15%-nyit esik a forgalom is.

Sokakban felmerült a kérdés, hogy a 301-es átirányítást idővel meg kell, meg lehet-e szüntetni, nos, erre nemrég hivatalos válasz is született. Mivel ez a típusú átirányítás végleges átirányítás, így gyakorlatilag örökre fenn kell tartani, de minimum egy évig, főleg, ha a régi URL-re még linkek is mutatnak, aminek az erejét nem szeretnénk elveszíteni.

301-es átirányítás a keresőoptimalizálásban

És bár egy 404-es oldal idővel kikerül az indexből, örök SEO dilemma marad, hogy melyiket válasszák a webmesterek hosszú távon: átirányítsanak vagy szabályos „nem létező oldal”-t hozzanak létre.

Ilyen formában pedig a 301-es átirányítás sokkal inkább technikai kérdés, mint SEO kérdés, ha a paraméterek jól vannak megadva, akkor az átirányítás zökkenőmentesen lezajlik, és helyezésvesztéssel sem fog járni a művelet.

Keresőoptimalizálás témában tanácstalan vagy? Keress meg bennünket bátran!