A Page Rank jelentősége a SEO-ban

Leírtuk, hogy a Page Rank csak egy érték a sok közül, választ adtunk arra is, miképp kell értékelni a Page Rank exportot, vagyis azt a látható értéket, amit a Google rendszeresen frissített eddig közel három havonként. A Page Rank megítélése az elmúlt években jelentősen megváltozott, szakemberek szerint már egyáltalán nem tartja a Google lényegesnek a Page Rank értékeket a rangsorolási algoritmusban, főképp annak fényében, hogy a tavalyi évben közel tíz hónapon keresztül elmaradt a frissítés.

Az, hogy mégis volt – 2013. december. 6-án – annak a bizonyítéka is lehet, hogy a Google mégiscsak számol ezzel az értékkel. Így azt kell mondanunk, hogy mindez szerves része továbbra is a rangsorolási algoritmusnak, emellett pedig a Page Rank, mint érték sokkal könnyebben prezentálható, sokkal könnyebben megérthető faktor a linképítésben, ennek ellenére tudjuk, nem ez az egyetlen mérőszám, ami a weboldalak erejét meghatározza.

Ilyen értelemben a Page Rank jelentősége a SEO-ban megváltozni látszik, mindez köszönhető azon egyéb algoritmusnak, mint például a Pingvin, ami jelentősen új irányba terelte a SEO cégeket, új stratégiát kellett kidolgozni, olyan stratégiát, ami megegyezik a Google új szabályaival. Így elmondhatjuk, hogy a linképítés során az oldal Page Rank értéke, ahonnan a linket kapjuk csak másodlagos.

Az új típusú SEO-ban olyan új értékkövetelmények kerültek előtérbe, mint a téma relevancia és a megbízhatóság.

Téma relevancia

Igaz ugyan, hogy a Page Rank kiszámításához nincs szükség a relevanciára, a találati rangsor kialakításában viszont igen fontos szerepe van, hogy az oldalunkra mutató hivatkozások releváns tartalmú oldalakról érkeznek-e?.

A téma relevanciát nem szabad összekevernünk a link relevanciával, ami azt jelenti, hogy linkünket releváns szövegkörnyezetbe helyezzük el. A téma relevancia fontossága abban rejlik, hogy sokkal értékesebb a Google szemében egy hasonló témájú weboldalról kapott Page Rank 3-as hivatkozás, mint egy semleges témájú oldalról kapott ugyanilyen értékű link.

Ez viszont nem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik, nem biztos, hogy találunk olyan weboldalakat, amelyik hasonló témakörű, és nem a mi konkurenciánk, és emellett jó szívvel hivatkozik is weboldalunkra. Ez az új típusú SEO első számú nehézsége, mert magyar nyelvterületen bizony nehéz lesz releváns oldalt találni, ha saját erőből szeretnénk oldalunk optimalizálásába fogni. Márpedig, nyugodtan kijelenthetjük jelenleg csak így működik hatékonyan a keresőoptimalizálás.

Megbízhatósági faktor

A megbízhatóság az új típusú keresőoptimalizálásban is átértékelődni látszik, a megbízható weboldalról kapott linkek tovább erősítik weboldalunkat. Egy weboldal pedig attól lesz megbízható, ha rá is értékes weboldalak hivatkoznak.

A linkfarmokból, másolt tartalmú weboldalakból építkező oldalakat érdemes elkerülni, mert meg lehet egy adott pillanatban kecsegtető értékekkel rendelkeznek, de hosszú távon ezek az értékek nem stabilak, ezzel pedig sokat ártunk saját weboldalunk Google szerinti megítélésének, nem utolsó sorban oldalunk helyezése is negatív irányba indulhat el.

Ellenben, ha ezeket az értékrendszereket folyamatosan figyelembe vesszük, akkor a SEO-ba fektetett energiánk és türelmünk is megtérül.