A tudatos tartalommarketing - SEO101.hu


A tudatos tartalommarketing

Amikor arról esik szó, hogy mennyire fontos, hogy weboldaladon folyamatosan frissülő, értékes, akár edukatív, szórakoztató vagy olyan tartalom legyen, amire a felhasználó szívesen kattint, és nagy elköteleződést generál, akkor egész ritkán esik szó két nagyon fontos tényezőről, ami nélkül elképzelhetetlen a sikeres tartalommarketing:

  • a tartalommarketing stratégiája – mit, miről, kinek írjak, milyen formában?
  • a tartalommarketing mögött álló technikai és optimalizálási feltételek megvalósítása

Láthatjuk tehát, hogy az értékes tartalommarketing nem légből kapott, intuitív megoldásokat tartalmaz, hanem kidolgozott folyamat mentén valósul meg.

A legtöbb weboldal – és cégtulajdonos gyakorlatilag itt rontja el ennek a hatékony eszköznek az alkalmazását, a „majd írunk valamit, csak legyen cikk a weboldalon” hozzáállással.

 

 

Vegyük sorra az ajánlott folyamatokat és lépéseket:

  1. Kulcsszókutatás, optimális kulcsszavak kiválasztása

Gyakorlatilag a kulcsszókutatás versenytárs elemzéssel párosul, mert a számunkra is értékes kulcsszavak tesztelése során látni fogjuk, milyen weboldalak vannak előttünk a természetes találati listában, és ami a legfontosabb, azt is látni fogjuk, melyek azok a kulcsszavak, amiket esetleg versenytársaink nem tartanak túlságosan fontosnak, alacsony vagy közepes rá a verseny, de számunkra megfelelő optimalizálással hasznos lehet.

Egyáltalán nem biztos, és a gyakorlat is azt mutatja, hogy nem mindig a nagy keresésű kulcsszavak a célravezetőek főleg egy olyan iparágban, ahol eleve komoly versenytársakkal kell számolni.

  1. A tartalom oldalon belüli (on site) optimalizálása

Meglepő, de sok weboldal tulajdonos mai napig figyelmen kívül hagyja, vagy alacsony jelentőségűnek tekinti az oldalon belüli optimalizálást. Ezek lehetnek:

  • túl sok oldal célozza meg ugyanazt a kulcsszót, ez túloptimalizáltsághoz vezet, ez csökkenti az oldal képességét, hogy sikeresen versenyezzen a keresési eredmények között, és forgalmat veszíthet.
  • a kulcsszó egyáltalán nem jelenik meg sem a címsorban, sem a metaleírásban.
  1. LSI kulcsszavak használata

Mindamellett, hogy a kiválasztott kulcsszavak szerepelnek a tartalomban, a címkékben, meta leírásokban, nagyon fontos, hogy olyan szavakat is használjunk, amelyek kiegészítik, mintegy támogatják a tartalomban megjelenő kulcsszavak sikerességét. Ilyenek a szinonimák, metaforák, jelentésükben összetartozó szavak.

Bár sokan kétségbe vonják, hogy beszélhetünk-e LSI kulcsszavakról, mi mégis úgy gondoljuk, hogy elég jól kezeli már a kereső algoritmusa a kulcsszó jelentéskörébe tartozó szavakat is.

  1. Oldal sebesség asztali és mobileszközön

Nem tekinthetünk el tőle, mivel kiemelten fontos szerepe van annak, hogy a felhasználó mennyi idő alatt jut hozzá az általa elérni kívánt tartalomhoz. Emellett a rangsorolási tényező is. A Google javaslata a max. 3 mp-ig tartó oldalbetöltés, de ez alatt

  1. Képek optimalizálása

Nagyon fontos a tartalomban használt képek optimalizálás, egyrészt, mindent el kell követni, hogy a kereső ezt is tudja értelmezni (alt tag legyen kitöltve), képnek legyen leírása, és a mérete is olyan legyen, ami még nem befolyásolja negatívan az oldal betöltési sebességet.

  1. Meta címek és leírás optimalizálása

Sokat írtunk már arról, mennyire átértékelődött a meta leírások és meta címek megléte, ám ahhoz, hogy ezeket sikeresen használjuk, fontos, hogy a Google által kért karakterhatárokat tartsuk be. Mind a címben, mind a meta leírásban is jelenjen meg az a kulcsszó, amire optimalizáljuk az adott aloldalt.

  1. Konverziós eszközök használata

A tudatos tartalommarketingnek mindig van egy végső, konverziós célja, ha céges weboldalad mellé indítasz blogot, akkor a szolgáltatásod irányába, ha webáruházad mellé indítasz blogot, akkor pedig termékeid irányába tereled a látogatót különféle eszközökkel. Ezeknek használata szükségszerű, mivel a felhasználó önmagában nem fog tovább lépni, szüksége van egy útmutatásra a következő lépéshez.

Melyek lehetnek ezek a konverziós eszközök?

  • hívás/rendelés gombok
  • kapcsolattartó űrlapok
  • bannerek
  • figyelemfelkeltő mondat

Érdemes A/B tesztelni, hogy melyik konverziós eszköz az, amire speciálisan a te közönséged reagál, és ha ez meg van, onnantól már csak a megfelelő minőségű és logikailag jól felépített tartalmat kell megalkotni, amivel folyamatosan építeni tudod saját közönséged!

Nem tudod, hogyan fogj hozzá? Keress meg bennünket!

Kötelező jóváhagyni a Felhasználási feltételeket
és az Adatkezelési tájékoztatót!


* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!”

Címke:

Szerző:

Fórián Andrea

2010 óta vagyok csapattag, cégen belül elsősorban a szövegírás és a keresőoptimalizálás a fő területem, ami folyamatos tanulást és munka iránti alázatot igényel.

 

English