SEO

Milyen szakmai kifejezéseket használunk keresőoptimalizálás és SEO témakörben?

Mi az anchor text?

Anchor text – magyarul horgonyszöveg azt a szót, kifejezést vagy szavakat jelöli, amelyre gyakorlatilag „rátesszük” a linket.

Ebben az esetben nem egy konkrét weboldal elérési útvonalára (url-re) kattintunk, hanem az anchor text-re. Ez a SEO, pontosabban a linképítés egyik legfontosabb eleme, főleg azért, mert a Google algoritmus változások, a finomítások ellenére is jórészt a visszamutató link (back link) az, ami meghatározza  adott oldal Google-ben elfoglalt helyét.

Ebben pedig az anchor text hosszúságának, relevanciájának kiemelten fontos szerepe van.

Mi a back link?

Back link – magyarul visszamutató link, olyan link hivatkozás, amely más weboldalakon (blog, linkkatalógus) szerepel, amire kattintva eljuthatunk a linkelt weboldalra.

Szerepe a keresőoptimalizálásban kiemelkedő. Back link nélkül gyakorlatilag egy weboldal sem létezhet, azt a weboldalt, amelyiknek egy back linkje sincs a kereső (Google) nem találja értékesnek, mi több érdekesnek. A Google változásai a back linkek terén is változást igényelt, míg 2-3 évvel ezelőtt a back link mennyisége volt a lényeg, ma már a back link minősége számít. Az, hogy a Google szemében milyen értékű weboldalakról mutat link a weboldalunkra. Ezek az értékek többnyire számadat formájában lekérdezhetők.

Mi a black hat SEO?

Black hat SEO – a jelenleg szinte kiszámíthatatlan Google algoritmus miatt ma már kevésbé hatékony, ám régebben rengeteg oldal fordult a black hat SEO, azaz etikátlan keresőoptimalizálás felé.

A fekete kalapos SEO olyan módszereket alkalmaz, ami ellentmond egyrészt a Google Minőségi Irányelveinek, másrészről tisztességtelen eszközöket használ a sportszerűtlen előnyhöz. Legnépszerűbb módszere volt az olyan tartalom elhelyezése a weboldalon, amit a felhasználó nem, viszont a Google robotok „látnak”.

A Google algoritmus folyamatos változásával (aminek a legnagyobb mérföldkövei a Panda és a Pingvin algoritmusok voltak), az utóbbi időkben már az is black hat SEO-nak minősül ha egy oldalon vásárolunk egy linket, holott az összes algoritmus változás mellett is még mindig az egyik legfontosabb tényező, hogy mennyi és milyen minőségű link mutat egy oldalra.

Ha tisztességes, white hat SEO-ra van szükséged, keress meg bennünket!

Mit nevezünk Bounce rate-nek?

Bounce rate – magyarul: visszafordulási arány – azt mutatja meg százalékos értékben, hogy hány felhasználó lép ki úgy a weboldalról, hogy nem kattint tovább. Ha tudományosan akarjuk megfogalmazni: azt mutatja meg, hogy száz munkamenetből mennyi volt egyetlen interakció, azaz az egyetlen oldalon végrehajtott munkamenetet érinti.

Mit nevezünk broken linknek?

Broken link – vagy hibás/tört hivatkozás, ami nem létező vagy áthelyezett, elköltözött weboldalra vagy annak aloldalára mutat. Az optimalizált weboldalakat különösen figyelni kell, hogy sem bejövő, sem kimenő linkjei között ne legyenek hibás hivatkozások, mert nagyban ronthatja értékét a kereső szemében, nem utolsó sorban a látogatókat is zavarja, ha hibás linkre kattintanak.

Épp ezért érdemes legalább három havonta ellenőrizni a weboldal linkjeit, hogy minden link élő-e vagy sem! Erre a legmegfelelőbb bővítmény WordPress weboldalak esetén a broken link checker, aminek a használatáról mi is írtunk.

Ha szeretnéd felvenni velünk a kapcsolatot, tedd meg bizalommal itt: Kapcsolat!

Mi a deep link?

Deep link – vagy mélylink. Az a linkelendő oldal, ami közvetlenül kapcsolódik a keresőforgalomhoz, mivel releváns tartalmat hordoz. Vagyis a főoldal kihagyásával egyből a megfelelő aloldalra érkezik a látogató.

A keresőoptimalizálásban a deep linknek kiemelkedő szerep jut, mivel linképítés során a Google azokat az oldalakat részesíti előnyben, amelyeknek a megfelelő releváns aloldala is arányosan kap back linket.

Ma már a linképítés tervezésekor következetesen kell foglalkozni a deep linkek linkelésével, aminek elhanyagolhatatlan része, hogy az aloldal keresőbarát url-t tartalmazzon.

Mit nevezünk duplicate contentnek?

Duplicate content – az olyan tartalmat, amely más webhelyen is szerepel teljesen vagy közel azonos formában duplicate content, azaz duplikált tartalomnak nevezzük.

Rendkívül káros folyamat, aminek az eredménye, hogy az egyik rövid időn belül ki fog kerülni az indexből, legalább addig, míg a duplikáció létezik. Mivel a találati lista minőségére komoly veszélyt jelent a duplikáció így a Google algoritmusa különösen keményen lép fel az azonos tartalmú weboldalak ellen.

Milyen a valódi dynamic content?

Dynamic Content – azaz dinamikus tartalom, olyan weboldali tartalom, amely bizonyos időközönként frissül. SEO szempontból a dinamikus tartalomnak óriási jelentősége van, ugyanis a Google rangsorolási tényezői között – ma már nyílt titok – a rendszeresen frissülő tartalom is szerepel.

A dinamikus tartalom akkor válik SEO hatékony részévé, ha egyedi, releváns és a látogatók számára is értékes információval bír.

Mit jelent a keyword kifejezés a keresőoptimalizálásban?

Keyword – magyarul kulcsszó. Keresőoptimalizálásban azt a szót értjük kulcsszó alatt, amire az optimalizálás történik annak érdekében, hogy a szót a keresőbe beírva a támogatott oldal jelenjen meg minél előkelőbb pozícióban a találati listán. Ideális esetben egy site több (5-10-50-100) kulcsszót is használ, amelyekre lehetőség van optimalizálni az oldalt.

Google Ads hirdetésben is hasonló értelemben használatos a kulcsszó kifejezés, ebben az esetben adott hirdetéscsoporthoz társított kulcsszavak a potenciális ügyfelek elérését szolgálják. A kulcsszó ebben az esetben releváns a termékre vagy a szolgáltatásra, amit a hirdető weboldal kínál.

Mi a kulcsszósűrűség?

Kulcsszósűrűség – A kulcsszósűrűség a weboldal szöveges tartalmában lévő kulcsszavak előfordulási arányát mutatja százalékban. Amennyiben a weboldal egyik oldalán 500 szavas tartalom található, amiben a kulcsszó 10-szer fordul elő, akkor a kulcsszósűrűség 2 százalék.

A kulcsszósűrűség mai napig a keresőoptimalizálás egyik bűvös kifejezése. Míg a Panda algoritmus megjelenése előtt, a minél magasabb százalékos arányban előforduló kulcsszóhalmozás volt a SERP-ben való előrejutás egyik feltétele, mára ezzel is óvatosan kell bánni. Az ideális az, ha adott kulcsszóra, adott tartalmi oldalon a kulcsszósűrűség nem haladja meg a 3 százalékot.

Mit nevezünk link buildingnek?

Link building – a linképítés keresőoptimalizálásban használt szakmai kifejezése. Célja ma már sokkal inkább a minőségi, mint mennyiségi linképítés.

A linképítés történhet linkkatalógusokba, blogokba, fórumokba, és bármilyen releváns oldalba. A linképítés során fontos szempont többek között, hogy minőségi oldalakból kapjon linket az adott weboldal. A minőségi linképítés egyik fő jellemzője, hogy a linkkatalógus vagy blog oldal értékei (PR, MozRank, DA, PA, TrustRank) egyformán magasak.

Mit nevezünk linkfarmnak?

Linkfarm – linkgyűjtemények – olyan weboldalak, amelyeken csak linkek vannak, semmi más összefüggő tartalom vagy szövegezés nincs rajta, a linkeket sem szövegkörnyezetben helyezik el.

Az ilyen oldalakat az új típusú keresőoptimalizálás jegyében manapság érdemes messzire elkerülni, mert a Google a linkfarmokat bünteti, és ma már leginkább a Black Hat SEO módszerei közé sorolhatjuk.

Mit jelent a long tail kifejezés a keresőoptimalizálásban?

Long tail – magyarul „hosszú farok.” A kifejezés a keresőoptimalizálásban azt jelenti, hogy a népszerű és fontos kulcsszó/kulcsszavak egy hosszabb változatára optimalizálunk.

Ezek nem szavak, hanem kifejezések, amelyek tartalmazzák a kulcsszót, rendszerint sokkal kevesebb keresési számmal rendelkeznek, ám ezek ereje hosszú távon összeadódik. Ráadásul long tail kulcsszavakra sokkal hamarabb lehet a találati listán eredményt elérni, mint egy olyan kulcsszóra, amire nagy a verseny.

Mi az OnPage SEO?

On-Page SEO – belső optimalizálás, az a folyamat, aminek során egy weboldal keresőbarát tulajdonságait igyekszünk beállítani, megkönnyítve ezzel közvetlenül a kereső dolgát is.

A belső optimalizálás része a forráskód, meta tag-ek, kulcsszavak, a kulcsszó sűrűség helyes beállítása. Ezek összességében teszik lehetővé, hogy a weboldal kedvező helyen jelenjen meg SERP-ben. Nem utolsó sorban az On-Page SEO javítja weboldalunk relevanciáját is a találati listán.

Mit nevezünk relevanciának?

Relevancia – a wikipédia szerint a relevancia röviden azt jelenti: idevágó, de jelenthet még lényeges, fontos dolgot is. A SEO-ban a relevanciát több összefüggésben, ám jelentését megőrizve használjuk.

Beszélhetünk releváns linkről, ami azt jelenti, hogy a linket témába vágó szövegkörnyezetben helyezzük el, beszélhetünk releváns tartalomról, ami azt jelenti, hogy hasonló tartalmat építünk, de beszélhetünk releváns témáról is, ami azt jelenti, hogy „idevágó” témakörben akarunk egy oldalt építeni, vagy egy linket elhelyezni.

Mi a SEO?

SEO – Search Engine Optimization – vagyis adott weboldal keresőmotorokban való megjelenésének elősegítésére, javítására való törekvés, mindez az organikus, azaz a nem fizetett találati rangsorban. Magyarul keresőoptimalizálásnak nevezhetjük. A SEO rövidítés vonatkozhat a keresőoptimalizálást végző cégekre is, de a SEO vonatkozhat egy a keresőoptimalizálástól minimális mértékben elvonatkoztatott marketingkampányra is.

(tovább…)

Mit értünk weboldal konverzió alatt?

Weboldal konverzió – A weboldal konverzió tulajdonképpen egy mutató, azt mutatja meg, hogy hány látogató szükséges ahhoz, hogy 1 db megkeresés, rendelés, kapcsolatfelvétel legyen az oldalon.

Minél kevesebb látogató kell 1 db megkereséshez, annál jobb!

Előre egy weboldalnál sem lehet megmondani, hogy mennyi lesz a valós konverzió, ám az átlag magyar weboldalra vetítve ez  valahol 1/100 között van. Vagyis 100 látogató szükséges ahhoz, hogy 1 megkeresés/rendelés érkezzen.

Jól felépített, menedzselt és optimalizált weboldal esetében a fentieknek akár a fele, vagy annál kevesebb arány is lehet.

Szeretnél egy jól felépített, optimalizált weboldalt? Keress meg minket!