Új design kialakítása a keresőoptimalizálás jegyében

Amint előző cikkemben is elmondtam a keresőoptimalizálás oltárán sok mindent fel kell ahhoz áldozni, ha azt akarjuk, hogy a Google „szeresse” weboldalunkat. Ám, ha tudatosan így indulunk a design kialakításával, akkor mindjárt másképp fest a helyzet. Amennyiben grafikussal készítettjük az oldalt, és nem mi magunk vagyunk a grafikusok, akkor fontos leszögezni már az elején, hogy a design maximálisan keresőbarát és felhasználóbarát legyen. Fontos már a designnál a látogatók igényeivel is számolni, hisz, ami nekünk egyértelmű és átlátható, az nem biztos, hogy a keresőből egy aloldalra érkező látogatónak is az.

A keresőbarát design kialakításánál ne felejtsük el a készítőnek felhívni a figyelmét, hogy képként ne tároljon szöveget. A szöveg legyen szöveg!

Jó, ha a főoldalnak külön tervet készítünk azzal a céllal, hogy oda minél több releváns tartalmat helyezünk majd el, ennek mindenképp alá kell rendelni a designt. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a főoldal az egész weboldal legfontosabb oldala, ha ezen bő, értékes és releváns tartalmat találnak a keresőrobotok, jó eséllyel részesítik már a startnál előnyben az oldalt.

Mert főleg egy induló weboldalnál minden értékes tartalom számít ahhoz, hogy a Google alaposan feltérképezze, letárolja, majd a rangsorolásnál minden tartalmat figyelembe véve helyezze el a természetes találati listán.

Ezeknek a kritériumoknak mindenképp eleget kell tenni ahhoz, hogy a későbbi keresőoptimalizálásnak megvessük az „ágyát.”

Ezek alapján a grafikus úgy tud tervezni, úgy tudja elhelyezni a gombokat, űrlapokat, vezérlő elemeket, hogy azok nem lesznek a kereső útjában, a felhasználók könnyen tudnak navigálni az egész oldalon.

Másik fontos elem és keresőoptimalizálás szempontjából elhanyagolhatatlan, valamint a design része is lehet, ha bő tartalmat építünk az oldalra, akkor legyen egy navigációs sor betervezve. Ez a sokat emlegetett látogatók dolgát is nagyban megkönnyíti, ha tudják, hogy az oldal melyik szintjén tartózkodnak. A navigációs sor roppant egyszerű logika alapján épül fel: Címlap után Kategória, majd Alkategória, ha van ilyen, és végül a Tartalom.

Weboldal tulajdonosként nem szabad elfelejtenünk, hogy a jó helyezés ellenére is könnyen elkattint a látogató, ha nem ésszerűen felépített, könnyen navigálható oldalt talál.

A következő cikkben meglévő weboldal design átalakításához adok néhány jó tanácsot!