A domain kora és a keresőoptimalizálás

Bízunk abban, hogy a SEO101 weboldalát továbbra is azok a KKV-k látogatják, akik hosszú távon szeretnének megkapaszkodni az internet nyújtotta lehetőségekben. Mert igenis a kereső algoritmusainak hullámszerű változásai ellenére meggyőződéssel jelentjük ki, hogy mindenkinek jut egy szelet ebből a „virtuális tortából”, csupán lépni kell.

Azok számára, akik az üzleti világban tevékenykednek sokat mondó és bizalomgerjesztő lehet egy olyan partner, aki már hosszú idő óta a piacon tevékenykedik. Sokkal szívesebben választják ügyfélnek, partnernek, kérdés nélkül vásárolnak tőle az emberek. Nincs ez másképp a kereső esetében sem. Minél régebben jelen van egy publikált tartalom az interneten, azt a Google annál értékesebbnek véli, megbízható tartalomnak tekinti, bátran ajánlja a látogatóinak. Természetesen az életkor csak egy a sok változó közül, ami szerint rangsorol a Google, viszont egyáltalán nem elhanyagolható, főleg, ha a keresőoptimalizálás is szóba kerül.

A kor, ami számít

–          domain kora

–          weboldal kora

–          tartalom kora

–          a weboldalra –vagy a weboldalról mutató linkek kora

A domain életkor esetében három szempontot vesz figyelembe a kereső:

  1. domain regisztráció időpontja
  2. domain vásárlás időintervalluma
  3. domain név alatt megjelent első tárolt tartalom időpontja

A domain regisztráció gyakorlatilag, azaz időpont, amikor a domain nevet bejegyezték, a legtöbb esetben ez még nem jár hasznos tartalom feltöltéssel, sok esetben hosszú ideig parkoló pályán van egy-egy domain név.

A domain vásárlás időintervalluma arra utal, hogy gyakorlatilag hány évre vásárolták meg a domain nevet. Igaz ugyan, hogy .hu domaint csak egy-két évre szoktuk megvásárolni, a nemzetközi domain nevek esetében lehetőség van akár 2, 5 vagy 10 évre is vásárolni. Ez azért is számít, mert a tulajdonlási időintervallumból a Google következtetni tud arra, milyen hosszan terveznek egy-egy weboldallal, ez a megelőlegezett bizalom pedig a keresőoptimalizálást is sikeresebbé teheti, ha a későbbi weboldal teljes mértékben megfelel a kimondatlanul is fontos szabályoknak.

Ha figyelmesen megnézzük, látható, hogy a kereső algoritmusai között valahol – még ha minimálisan is – tetten érhető a valóságos üzleti életben is számításba kerülő momentumok.

Következő cikkünkben a weboldal, a tartalom és a linkek korának jelentőségét tárgyaljuk.