Google keresőoptimalizálás – alapok szakértő választáshoz

Mindig azt az „ars poeticat” valljuk, ha keresőoptimalizálásról van szó, hogy amíg mások tanítják, addig mi csináljuk. Általánosságban nem kenyerünk a mellébeszélés, és a terjedelmes beszéd/írás sem.

Ám, mivel egyre szélesebb körben látjuk azt, hogy két angol nyelvű és három magyar nyelvű online marketing témájú cikk után már valaki gyakorlati szakértőnek vallja magát, és bátran kockáztatja ügyfele weboldalát, ezért ideje, hogy az abszolút alapokból kiindulva összefoglaljuk a keresőoptimalizálás lényegét.

Ezzel természetesen csak a felszínt karcoljuk, reméljük segíthetünk SEO ügynökség választásban!


Mi az a SEO?

A SEO az angol Search Engine Optimization szó rövidített alakja, mely magyarul Keresőmotor Optimalizálást jelent, röviden Keresőoptimalizálást. A keresőoptimalizálás egy olyan folyamat, amely javítja a webhelyre (webáruház, blog, hírportál, stb.) irányuló organikus forgalom (azaz a látogatók) minőségét és mennyiségét.

A SEO tehát azt segíti elő, hogy a lehető legtöbb olyan felhasználó találja meg a keresők találati oldalain (SERP – Search Engine Result Page – Keresőmotor Találati Oldal) az adott webhelyet, akiket érdekel a tartalom, illetve szívesen lépnének valamilyen interakcióra a webhelyen (vásárlás, fórumozás, feliratkozás hírlevélre, stb.).

Az organikus találatok a Google-ben az első négy hirdetés után találhatóak. Ezekért nem kell semmit sem fizetnie a webhely tulajdonosoknak, viszont nehéz bekerülni a top 10-be, hiszen óriási harc folyik az online szférában az organikus találatokért. A SEO ebben a harcban segít.

Amikor egy webhely bizonyos kulcsszavakra bent van a TOP 10-ben, az azt jelenti, hogy a SEO szakemberek sikeresen optimalizálták ezekre a kifejezésekre az oldalt. Így amikor a felhasználó beírja az adott szót vagy kifejezést a keresőbe, akkor a Google az adott webhelyet fogja kiadni az első 10 találat között.

Mi történik, amikor a Google-ben keresünk?

A Google egy teljesen automatizált keresőmotor, amely keresőrobotnak vagy botoknak (Web Crawlers, Googlebot) nevezett szoftvereket használ, amelyek rendszeresen feltérképezik az internetet, hogy megtalálják az indexünkbe felvehető webhelyeket.

A Google keresési folyamatának 3 fő szakasza van:

  1. Feltérképezés (Crawling)

A Google botok új vagy frissített oldalakat keresnek az interneten. A Google ezeket az oldal URL-eket (Uniform Resource Locator – Egységes Erőforrás Meghatározó, azaz webcím) egy nagy listában tárolja, hogy később megtekinthesse. A fő módszer, ami alapján megtalálja az oldalakat a Google, az az általa már ismert oldalak hivatkozásainak (linkek) követése.

  1. Indexelés (Indexing)

A Google felkeresi azokat az oldalakat, amelyeket a feltérképezés során megismert, és megpróbálja értelmezni az ott található szövegek, képek, videók, stb.-k alapján, hogy az egyes oldalak miről szólnak.

Ezeket az információkat a Google a Google indexben tárolja, amely egy rengeteg számítógépen tárolt hatalmas adatbázis.

Van, amikor nem akar indexelni a Google…

Számos kisebb-nagyobb komolyabb és komolytalanabb webhellyel fordul elő, hogy az indexelésre szánt oldalak csak egy részét indexeli be a Google.

A többi esetében olyan üzeneteket ad ki a webhely technikai jellemzőit mutató Google Search Console felületen, mint:

  • Crawled – currently not indexed (Feltérképezve – jelenleg nincs indexelve)
  • Discovered – currently not indexed (Felfedezve – jelenleg nincs indexelve)
  • Duplicate content – (Duplikált tartalom)

Általánosságban azt javasolják a SEO szakemberek, hogy minden indexelni kívánt oldal legyen teljesen egyedi, illetve igyekezzünk csak azokat az oldalakat betenni az indexelni kívánt oldalak közé, amelyek valóban fontosak, egyediek és értékes tartalommal bírnak.

Ezzel a hozzáállással viszont az a probléma, hogy ez a fajta taktika egyszerűen nem működik egy bizonyos méretű webhely esetében – gondoljunk csak a több tízezer aloldallal rendelkező hatalmas webáruházakra.

Érdemes itt kiemelni, hogy a Google hivatalos álláspontja az indexelési káosszal kapcsolatban az, hogy nem áll módjában minden webhelynek minden indexelésre kívánt oldalát beindexelni, mert bizonyos mutatók szerint nem minden oldal érdemli meg azt.

Ez ebben az értelmezésben szinte bármi lehet: technikai, tartalmi vagy felhasználóbarát kialakítással kapcsolatos probléma. Kitágítva viszont lehet, hogy épp az aktuális politikának vagy narratívának nem megfelelő weboldalakat találtak a Google botok, amelyeket nem akarnak megjeleníteni.

Felmerül a kérdés, hogy kellene-e félnie a Google-nek attól, hogy elveszíti a jelenlegi monopóliumát a keresőmotorok piacán?

Ezt természetesen csak a jövő tudja eldönteni, viszont sokat térnek át a DuckDuckGo keresőre, mert az nem egy narratíva alapján listázza ki a találatokat, hanem a keresési kifejezéshez való relevancia szerint.

Sok felhasználó számára ez egy nagyon fontos kérdés. A jövőbeni kérdés az, hogy hányan válnak meg a Google-től azért, mert gyakran tűnik úgy, mintha manipulálná az organikus keresési eredményeket egy-egy témával kapcsolatban.

  1. Keresési eredmények kiszolgálása

Amikor a felhasználó a Google-ben keres, a Google megpróbálja meghatározni a legjobb minőségű találatokat. A „legjobb” eredményekhez számos tényező tartozik; például a felhasználó tartózkodási helye, anyanyelve, eszköze, mely lehet PC (Personal Computer – Személyi Számítógép), laptop, tablet vagy mobil, illetve figyelembe veszi a korábban beírt keresési kifejezéseket is.

Emiatt lehet az, hogy ha valaki Madridban keres rá egy virágárusra, akkor mást fog neki kiadni a kereső, mint aki Budapesten keres rá ugyanerre a szóra.

Fontos még kiemelni, hogy a Google nem fogad el pénzt az oldalak magasabb rangsorolásáért, mert a rangsorolás algoritmikusan történik. Ha egy webhely be szeretne kerülni az oldal tetején látható hirdetések közé, akkor azért fizetnie kell. Az organikus találati eredmények manipulásáért azonban nem.

​Hogyan történik az organikus rangsorolás?

A Google a rangsoroló rendszereit alkotó algoritmusok segítségével egy keresés során a saját keresési indexében több százmilliárd weboldalt átböngészve a másodperc töredéke alatt megtalálja a legrelevánsabb és leghasznosabb eredményeket. Ezeket olyan formában jeleníti meg, hogy segítsen a felhasználónak a lehető leghamarabb megtalálni azt, amit épp keres.

A keresési algoritmusok számos tényezőt vesznek figyelembe, beleértve a lekérdezés szavait, a weboldalak relevanciáját és használhatóságát, a források szakértői minőségét, valamint a felhasználó földrajzi helyét és egyéni internetes vagy készülékkel kapcsolatos technikai beállításait is.

Milyen szempontok alapján történik az organikus rangsorolás?

Több 100 szempontot vesz figyelembe a Google, amikor rangsorolja a weboldalakat egy-egy keresés alkalmával, és ennek csak egy töredéke az, amelyek a SEO szakemberek számára ismertek.

Íme néhány példa:

  • Mennyire egyedi a webhely?
  • Mennyire hasznos a webhely tartalma?
  • Mennyire releváns a keresési kulcsszó az adott weboldalon lévő tartalom esetében?
  • Mennyire alapos, mélyre menő az oldal tartalma?
  • Milyen gyakran frissülnek rajta a különféle képes, videós és szöveges tartalmak?
  • Mennyire vonzó az oldal a felhasználók számára?
  • Könnyen átlátható, navigálható a webhely felépítése?
  • Általánosságban mennyire hiteles a webhelyen lévő tartalom?
  • Mennyire hitelesek azok a webhelyek, amelyek az adott weboldalra hivatkoznak? → A webhelyre más weboldalakról visszamutató linkek minősége ezért fontos.
  • Mennyire gyors az oldalak betöltése?
  • Mennyire modern a technikai része a webhelynek?
    • A dizájn, a funkciók, a szöveges és képes vagy videós elemek tekintetében PC-n, laptopon, tableten és mobilon is ugyanolyan jó élményt nyújt-e az oldal használata?
    • Elég modern-e a felület ahhoz, hogy maximálisan ki tudja szolgálni a felhasználók igényeit a lehető legkevesebb idő alatt?

Általánosságban elmondható, hogy egy jó webhely akkor lesz sikeres, ha maximálisan egyedi, folyton frissülő, informatív tartalommal rendelkezik.

Lényeges még a megnyerő dizájnnal ellátott, könnyen átlátható, gyors működés és modern felépítés, hiszen a Google számára az a legfontosabb, hogy a felhasználó megtalálja azt, amit keresett és elégedett legyen a webhellyel.

​Hogyan viselkednek a látogatók?

A Google felhasználók többsége nem szeret lapozni a keresési találatok között, így a többség abból próbálja megtalálni amit keres, ami az első találati oldalon van. Ezért fontos a keresőoptimalizálás, hiszen ennek révén lehet csak bejutni a Google első oldalán lévő találatok közé.

Egy 2019-es Moz tanulmány szerint az alábbi figyelhető meg a Google látogatók viselkedésében, amikor a SERP-eken próbálnak megtalálni valamit.

A felhasználók:

  • 47%-a alig kattint rá az első négy helyen szereplő reklámra,
  • 25%-a többször kattint az organikus keresési találatokra, mint a reklámokra,
  • 19%-a nem törődik azzal, hogy hirdetésre vagy organikus eredményre kattint,
  • 4%-a többször kattint hirdetésre, mint organikus találatra,
  • 4%-a szinte csak a reklámokra kattint,
  • 1%-a pedig nem tudta megmondani, hogy mire szokott kattintani.

A hirdetések régebben sokkal jobban működtek, mint az elmúlt néhány évben, melynek főként a rengeteg negatív tapasztalat is lehet az oka. Számos hirdető használt aljas trükköket, így amikor egy felhasználó rákattintott egy reklámra, nem egy számára releváns oldalra jutott.

Ezt hívjuk Clickbait-nek, azaz Kattintás csalinak, hiszen nem az a tartalom szerepelt a link mögött, mint amire a felhasználó rákészült.

Így nem meglepő, ha az emberek nagy része már inkább az organikus találatokat preferálja, hiszen a rengeteg Google algoritmusnak köszönhetően azok 99%-ban biztosan releváns találati eredményt fognak nyújtani a látogatók számára.

Keresőoptimalizálás részterületei: On-Page SEO és Off-Page SEO

Most térjünk át a keresőoptimalizálás 2 fő területére az On-Page SEO-ra és az Off-Page SEO-ra. Mi a különbség a kettő között?

On-Page SEO (Oldalon lévő SEO)

A teljesség igénye nélkül az alábbi felsorolás jól mutatja azt, hogy mennyi dolgot kell átnézni, javítani, lefejleszteni, átgondolni, megszerkeszteni, megírni vagy létrehozni akkor, amikor On-Page SEO technikáról beszélünk.

Íme egy szép lista:

  • Long-tail kulcsszavak (többszavas kifejezések) felkutatása, versenytársak megismerése.
  • Tartalomírás – szépen tagolt, alcímekkel ellátott eredeti, információdús, szórakoztató szövegek, amelyekben szerepelnek a fontosabb kulcskifejezések. Ezek lehetnek szövegek a webshopban a termékek mellett, blogbejegyzések, hírlevelek, promóciós szövegek, stb.
  • Helyesírás ellenőrzése minden szöveges tartalom, gomb, link esetében.
  • Keresőbarát URL-ek létrehozása, oldalon belüli navigációs linkek (= kenyérmorzsák – breadcrumbs) optimális elhelyezése a nagyobb átláthatóság és könnyebb felhasználás érdekében.
  • Meta elemek (cím, leírás, képek mögötti szövegek) megírása – ezek a webhely kódjában szereplő információk, amelyek segítik a Google botok munkáját a webhely megismerésében.
  • Rich Snippets (Bővített Kivonat) és Featured Snippets (Kiemelt Kivonat) hozzáadása. Az első egy vizuálisan továbbfejlesztett keresési találat, a második pedig egy olyan kérdésre adott válasz a SERP-eken, amely az organikus keresési eredmények felett, a nulladik pozícióban jelenik meg.
  • Képek és videók tervezése, illetve ezek különféle méretű képernyőkre való optimalizálása.

Off-Page SEO (Oldalon kívüli SEO)

Az Off-Page SEO gyakorlatilag mindennel foglalkozik, ami nem az adott webhelyen található.

Íme néhány példa arra, hogy a szakemberek mit használnak akkor, amikor az Off-Page SEO technika segítségével optimalizálnak egy webhelyet.

Linképítés

Itt fontos kiemelni, hogy ma már nem a mennyiség számít, hanem az internetre kihelyezett más webhelyekről érkező linkek minősége.

Azaz minél komolyabb, sokak által látogatott, illetve releváns témával rendelkező oldalról érkeznek a backlinkek (visszamutató linkek), annál jobbak lesznek az Off-Page SEO során gyűjtött backlinkek minősége a Google szemében.

Backlinkeket többféleképpen lehet szerezni, hiszen:

  • lehetőségünk van vendégblog bejegyzéseket írni a webhely témájával kapcsolatos blogger oldalakra, ez általában csere alapon történik,
  • megkérhetünk influencereket, hogy némi kompenzáció (pénz, partneri megállapodás, ingyenes termék, stb.) ellenében említsék meg a vállalatunk termékeit vagy szolgáltatásait szöveges, hangalapú vagy videó formájában,
  • PR cikkek, sales cikkek segítségével, amelyeket gazdasági fórumokon vagy hírportálokon, magazin oldalakon lehet kihelyezni,
  • PBN linképítéssel (a tévhitekkel ellentétben magyar nyelvterületen még mindig működik!)
  • Közösségi média posztok segítségével.

Google algoritmus kisokos

Nem maradhat el egy alapos keresőoptimalizálás cikk a legfontosabb Google algoritmusok megemlítése nélkül, hiszen ezek nagymértékben befolyásolták magának a SEO fejlődését is.

Míg régen tele lehetett írni egy webhelyet kulcsszavakkal, addigra ma már ez a technika nem működik, sőt nevet is kapott: Black Hat SEO-t (Fekete Kalapos SEO). Megjelent emiatt a White Hat SEO (Fehér Kalapos SEO) fogalma is, amely nem használja a régmúlt abszurd technikáit az organikus keresési eredmények manipulálására, hanem a Google irányelveit követve igyekszik feltörni a találati oldalak élére.

A kettő között pedig a Grey Hat SEO (Szürke Kalapos SEO) helyezkedik el, ami mindkét technikát alkalmazza – hol sikeresen, hol sikertelenül.

​Panda algoritmus – 2011. Február

A Panda az alacsony minőségű, silány és gyakran ismétlődő tartalommal rendelkező, úgynevezett tartalomgyártó vagy tartalomfarm-szerű webhelyek rangsorának csökkentésére jött létre, a jobb minőségű és fejlettebb tartalommal rendelkező website-ok érdekében.

Milyen volt a hatása?

Számos olyan oldal került le a süllyesztőbe, – vagy régen kapott teljes kitiltást – amely nem a felhasználóknak írta a tartalmat, hanem a Google-nek például kulcsszóhalmozás segítségével.

Olyan oldalak is mentek a SERP-ek utolsó oldalaira, amelyek megbízhatatlanok voltak. Ha egy oldalon silány a tartalom és kétséges, hogy egy rendelés leadása után ki is kerül a felhasználóhoz a termék, akkor, ha van helyette modernebb és technikailag maximálisan felfejlesztett webhely, akkor inkább az utóbbit fogja ajánlani a Google.

​Pingvin algoritmus – 2012. Április

A Pingvinnek az volt a célja, hogy csökkentse a Google webmesteri irányelveit sértő webhelyek rangsorolását. Ezek a gyanús oldalak a Gray Hat SEO technikákat alkalmazták a weboldalak rangsorának mesterséges növelése érdekében az oldalra mutató linkek számának manipulálásával.

Milyen volt a hatása?

Véget ért egy korszak, hiszen nem lehetett többet a linkek mennyiségével manipulálni egy webhelyet a linképítés során. Megszűntek a linkkatalógusok és linkfarmok, s helyettük jöttek a PR, PBN és Sales cikkekbe bújtatott támogatott vendégbejegyzések a különféle hírportálokon, blogokban és online magazinokban.

​Kolibri algoritmus – 2013. Augusztus

A Kolibri azzal a céllal jött létre, hogy nagyobb hangsúlyt kapjon a természetes nyelvezet, azaz már nemcsak a kulcsszavak számítottak egy-egy keresés során, hanem a kontextus és a jelentés is. A Kolibri továbbá nemcsak a webhely főoldalára tudta így irányítani a felhasználókat, hanem a webhely azon aloldalára, amely a lehető legmélyebben, legrészletesebben írta le a kereséshez köthető kifejezéseket.

Milyen volt a hatása?

A Kolibri jól megrázta az egész SEO közösséget, hiszen most már nem úgy kellett szövegeket írni, mintha egy gépnek írnánk, hanem ahogyan egyébként beszélgetni szoktak egymással az emberek. Ez alapozta meg a ma már egyre szélesebb körben használt hangalapú keresést is, hiszen most már egész mondatokban lehet kérdezni a Google-től, nem kell robotikusnak tűnő kulcsszavakra keresnünk.

​Mobilegeddon algoritmus – 2015. Április

A Mobilegeddon fő hatása az volt, hogy előnyre tudtak szert tenni azok a webhelyek, amelyek optimalizálva voltak okostelefonokra és kisebb képernyőjű készülékekre (mobil, tablet). Ez a frissítés viszont alapjaiban nem érintette a PC-ről vagy a laptopról indított kereséseket.

Milyen volt a hatása?

A Google ezzel a frissítéssel rákényszerítette a webhely tulajdonosokat arra, hogy igyekezzenek olyan webhelyeket készíteni, amelyeket mobilon is lehet használni. Emiatt elindult egy lavina, amely a mai napig rohan előre, hiszen ma már nem is fejlesztenek olyan publikus webhelyeket, amelyeket ne lehetne ugyanolyan kényelmesen használni mobilon, mint PC-n.

​RankBrain algoritmus – 2015. Október

A Rankbrain segítségével a Google már sokkal jobban tudja értelmezni egy-egy keresés alapján, hogy pontosan mi a szándéka a felhasználónak. Ha a RankBrain olyan szót vagy kifejezést lát, amelyet nem ismer, akkor a gép kitalálhatja, hogy mely szavak vagy kifejezések lehetnek hasonló jelentésűek, és ennek megfelelően adhatja ki az eredményt.

Tehát ez a frissítés hatékonyabbá tette a Google által eddig még nem látott keresési lekérdezések kezelését. Ez egy tanulóprogram, amely folyamatosan bővíti a Google “szótárát”, hiszen így tudta a Google az évek során egyre pontosabbá tenni a keresési találatokat.

Milyen volt a hatása?

Ez még nehezebbé tette a Grey- vagy Black Hat SEO technikákat alkalmazó ügyeskedők életét, hiszen a RankBrain-nek köszönhetően már nem lehetett irreleváns kulcsszavakkal teletömni egy webhelyet, hogy megtévesszék a felhasználókat. Ezáltal megint átestek a weboldalak egyfajta tisztításon, s lemorzsolódtak a csaló oldalak.

​BERT algoritmus – 2019-2020

Bidirectional Encoder Representations from Transformers – Átalakítókból Származó Kétirányú Kódoló Ábrázolás

A BERT célja az volt, hogy jobban megértse a kereséseket, hasonlóan ahhoz, ahogyan az emberek megértik egymást. Ez eleinte még csak angol nyelven volt elérhető, de később megérkezett már más nyelvekre is, köztük a magyar nyelvre is.

Milyen volt a hatása?

Elsősorban a long-tail kulcsszavak és kifejezések esetében hozott áttörést ez a frissítés. Viszont idővel már a teljes mondatok, vagy hiányosan feltett kérdések esetében is egyre relevánsabb eredményeket tudott kiadni a Google.

​Page Experience algoritmus – 2022. Június

A Google a Page Experience frissítéssel most már nyíltan kimondja, hogy a kiváló felhasználói élmény került a rangsorolási tényezők tetejére.


Ez magában foglalja a következőket:

  • Core Web Vitals (CWV) – Alapvető webes létfontosságú tényezők
    • Large Contentful Paint (LCP) – Legnagyobb Vizuális Tartalomválasz
    • First Input Delay (FID) – Első interakciótól számított válaszkésés
    • Cumulative Layout Shift (CLS) –  Elrendezés összmozgása

Ez leegyszerűsítve azt jelenti, hogy mennyire gyors egy webhely, illetve az aloldalai, amikor egy felhasználó használja rajta a funkciókat (keresés, szűrés, rendezés, termékek megtekintése, stb.).

  • Mobilbarát kialakítás, tehát legyen maximális felhasználói élmény mobilon is egy webhely használata.
  • Biztonság, azaz az URL-ben a HTTPS használata (HTTPS – Hypertext Transfer Protocol Secure – Biztonságos hiperszöveg átviteli protokoll), illetve azt is ellenőrzi a Google, hogy nincs-e az oldalon valamilyen rosszindulatú program, amely negatívan befolyásolhatná a felhasználó készülékét.
  • Hirdetési élmény, azaz a Google már meg tudja nézni, hogy a webhelyhez tartozó hirdetések nem clickbait-ek, hanem valós, hiteles és minőségi hirdetések, amelyek nem vágják át a felhasználókat.

Ennek a frissítésnek a hatásáról majd később tudunk írni, hiszen hivatalosan még nem jelent meg, de már most is tudjuk, hogy a fenti adatok rendkívül fontosak ahhoz, hogy egy webhely jól szerepeljen a SERP-eken.

​WordPress keresőoptimalizálás

Mivel a WordPress egy igen kedvelt webhely, webshop vagy blog készítő platform, így egyre nagyobb lett az igény arra, hogy az itt készült webhelyek is kellőképpen legyenek optimalizálva.

A WordPress szerencsére egy óriási platform, számos keresőoptimalizálásra alkalmas eszközzel felszerelve. Viszont laikusként igen nehéz lehet beállítani rajta mindent, így ha azt szeretnénk, hogy a WordPress alapú webhelyünk jól szerepeljen a keresők találati oldalain, érdemes felkeresnünk egy profi SEO-SEM szakembert, aki segít nekünk abban, hogy a WordPress oldalunk maximálisan megfeleljen a jelenlegi keresőoptimalizálási elvárásoknak.

Szerencsére a több mint 10 éves tapasztalatunknak köszönhetően csapatunk szakemberei tudnak ebben segíteni!

Mennyi a keresőoptimalizálás ára 2022-ben?

A legelőnyösebb keresőoptimalizálási csomag általában a havidíjas keresőoptimalizálás szokott lenni, hiszen ez azt jelenti, hogy az adott webhely folyamatos SEO-SEM szakértői monitoring alatt áll.

Ez azért jó, mert így az oldalt rendszeresen lehet új tartalmakkal frissíteni vagy bővíteni, mely azt mutatja a keresők felé, hogy az oldal folyamatos gondozás alatt áll, nincs elhanyagolva.

Nehéz lenne megmondani pontosan, hogy mennyibe kerül egy havidíjas keresőoptimalizálás, hiszen minden ügyfélnek más igényei vannak, illetve más típusú és méretű konkurens cégekkel kell felvennie a harcot az online arénában.

Így lehet az, hogy egyes cégeknek elég havonta néhány tízezer Ft-ot, másoknak pedig több százezer Ft-ot is fizetniük kell azért, hogy a kisebb-nagyobb webhelyek keresőoptimalizálása, ezáltal fejlődése, a SERP-ben elfoglalt helyezése biztosított legyen!

Összegzés

Talán kissé hosszúnak tűnik ez a cikk, pláne azok számára, akik teljesen zöldfülűnek számítanak a SEO-ban.

Viszont ezzel a bejegyzésünkkel pont az volt a célunk, hogy egy olyan átfogó általános tudást adjunk át a laikusok számára, amelyet később hasznosítani tudnak akkor, amikor keresőmarketing vagy keresőoptimalizálás ügynökséget próbálnak találni a vállalkozásuk számára.

Ha úgy érzed megkeresnél minket:

Inkább írok!




    Melyik szolgáltatásunk érdekel?
    Keresőoptimalizálás
    Facebook hirdetés
    Google Ads
    Pr cikkek, szövegírás
    Linképítés
    Weboldal készítés
    Webáruház készítés

    Kötelező jóváhagyni a Felhasználási feltételeket
    és az Adatkezelési tájékoztatót!

    Elolvastam, megértettem, elfogadom

    Please prove you are human by selecting the heart.