SEO kulcsszavak elhelyezése = sikeres keresőoptimalizálás

A kulcsszavak elengedhetetlenek a megfelelő SEO stratégia kialakításában – vagy mondjuk inkább azt, a megfelelő kulcsszavak megtalálása az elengedhetetlen, ha a keresőoptimalizálás terén való boldogulás a cél? A kulcsszavak alapvetően segítenek a keresőmotoroknak megérteni a weboldal tartalmát – és alapvetően ez nagy szerepet játszik a Google indexelés kapcsán is. A jól megválasztott kulcsszavak növelik az oldal látogatottságát, mivel relevánsabbá teszik azt a keresési találatokban. Ezen kívül célzott használatuk elősegíti a megfelelő célközönség elérését is. Már e rövid bevezetőből kiderül: alappillérei a SEO-nak.

A kulcsszavak szerepe fontosabb, mint elsőre gondolnánk

A releváns kulcsszavak a Google keresőoptimalizálásban olyanok, mint az útjelző táblák az autópályán: irányt mutatnak a keresőmotoroknak és a felhasználóknak, hogy megtalálják a célhoz vezető legjobb utat. Csak, hogy egy nagyon prózai példával éljünk: ahogy egy jó étterem illata az utcán, úgy vonzzák be a releváns látogatókat a weboldaladra. Kulcsszavak nélkül az online jelenlét olyan, mint egy bolt cégér nélkül – nehéz észrevenni és megtalálni. A jól „belőtt” kulcsszavakkal pedig könnyen a találatok élén találhatjuk a weboldalunkat. 

A kulcsszavak használata

Miután összegyűjtöttük a témánkba illő összes kulcsszavakat, áttanulmányoztuk a konkurencia weboldalait, szűkítettük a számunkra legrelevánsabbakat, megnéztük azok helyi havi kereséseit a magyar nyelvű Googleban, nincs más dolgunk, mint kitalálni, melyik kulcsszót hova helyezzük el készülő weboldalunkon.

Ez első ránézésre meglehetősen könnyű dolognak tűnik, hisz tudjuk, hogy a főoldalra a legerősebb szavakat tesszük, mert az a weboldal legerősebb oldala is, hisz egy kezdő weboldalnak a főoldalát tárolja le legelőször a Google.

Ám, biztos, hogy a főoldalra minden esetben a legerősebb kulcsszavakat tegyük? Ez lesz a tutti tipp keresőoptimalizálás szempontjából? Mi van akkor, ha az általunk legfontosabbnak és legerősebbnek vélt kulcsszóra nagy a verseny? Ezekre a kérdésekre keressük a választ mai cikkünkben.

Az előre tervezés fontossága a SEO kulcsszavak kiválasztása esetén

A legideálisabb az, ha a kulcsszavak elhelyezésének kérdésével már a weboldal tervezésekor foglalkozunk, mert ebben az esetben a kulcsszavakhoz tudjuk igazítani a megfelelő aloldalak elkészítését. Mikor fordítva történik mindez, az nem feltétlenül szerencsés, nem mondom, hogy nem megoldható, de az már sokkal „nyögvenyelősebb.”

Ezt elkerülendő jó, ha már indulásnál kijelöljük melyik aloldal, miről fog szólni, és ami a legfontosabb milyen kulcsszóra fogjuk optimalizálni. Akár le is rajzolhatjuk, ha úgy érezzük ettől átláthatóbb.

Egy témához több kulcsszót is adhatunk, abban az esetben, ha azok szorosan a témához kötődnek, természetesen ezt sem szabad túlzásba vinni. Ha nagyon elaprózunk egy aloldalt, több kulcsszót veszünk fel, akkor a keresőoptimalizálás nem lesz minden kulcsszóra ugyanolyan erősségű, mert a sok kulcsszó megosztja az oldalt.

A legjobb kulcsszavak azok, amelyek meghatározzák a témát

A kulcsszavak határozzák meg a témát, és a téma határozza meg a kulcsszavakat. Ha egy olyan kulcsszóra optimalizáljuk a weboldalt, amire jó eséllyel később látogatók is érkeznek, fontos, hogy olyan tartalmat helyezzünk el, ahol a látogatók pontosan azt találják meg, amiért oda érkeztek. Ha a kulcsszó és a téma tökéletesen fedi egymást, ez működni is fog.

Sarkalatos kérdés, melyik kulcsszó kerüljön a főoldalra, sőt a legtöbb weboldal tulajdonos legszívesebben mindent elmondana már a főoldalon, ez nem csak keresőoptimalizálás, de esztétika szempontjából sem előnyös. A főoldalra ideálisan megválasztott kulcsszóra lesz szükségünk, hisz ez az oldal a weboldal egészének legfontosabb része. Még közel két évvel ezelőtt mindegyikőnk abban hitt, és működő dolog is volt csak a főoldalra optimalizálni, a főoldal linknépszerűségét növelni.

Ma már biztosan állíthatom, hogy ez nem járható út. A főoldal fontossága nem kétséges, ám sok esetben találkoztunk már olyan helyzettel, hogy a Google önkényesen egy aloldalt „nevezett ki” főoldalnak, s azt rangsorolta az eddigi főoldal helyére.

Bár a logikus az lenne, hogy a legfontosabb és legerősebb kulcsszavunkat helyezzük a főoldalra, ez nem minden esetben úgy és annyi idő alatt hozza meg azt az eredményt, mintha egy olyan szintén témába illő, ám kisebb versennyel rendelkező kulcsszót építenénk be a főoldalra. Ebben az esetben sokkal nagyobb az esély, hogy rövidebb idő alatt megjelennek a látogatók, mivel az oldal könnyebben kerül előre a Google természetes találati listáján.

Ennek fényében érdemes tehát elhelyezni a kulcsszavakat. Az általános kulcsszót tehetjük a főoldalra, a specializáltabbakat, valamint a kevésbé fontosabbakat pedig aloldalakra.

Konkrét példák a jobb megértésért

Ha egy weboldal televíziós műsorokról szól, az általános kulcsszó „műsor”, „műsorok”, „televíziós műsorok”, „TV műsorok”, a specializáltabb kulcsszavak pedig azok a kulcsszavak, amelyeket az általános mellett valamilyen televíziós csatornához is kötünk, például „RTL Klub műsor”. Így a keresőoptimalizálás kétszeres hatékonysággal működik, amennyiben a Google hamarabb hozná az aloldalt, mint a főoldalt, akkor sincs semmi hátrányunk, hisz az aloldali kulcsszavainkban benne van a főoldali fontos kulcsszavunk is.

Amennyiben weboldalunk olyan szolgáltatással foglalkozik, amit konkrét területhez (városhoz) lehet kötni, sokkal nagyobb eséllyel szállunk ringbe a keresőoptimalizálás terén, ha tudatosan figyelünk arra, hogy az adott terület utáni kereséseknél is pozícióba kerüljünk. Ehhez a kulcsszó+ terület kombinációt kell beépíteni a weboldalba, ez sokkal hamarabb eredményt hoz, mintha az egész ország keresési harcába szállnánk be, hisz egy vízszerelő, aki Debrecen környékén hirdeti magát, Sopronban egész biztosan nem fog kiszállni.

Ezzel gyakorlatilag meg is kezdjük weboldalunk éles keresőoptimalizálási munkálatait.

Google Keyword Planner és a SEMrush SEO eszközök

Bár tény és való, a kulcsszókutatás komplex terület, olyan, ami kifejezetten a SEO szakember asztalára tartozik, két SEO kulcsszó kereső eszközt bemutatnánk, amelyekkel már alapvetően el lehet indulni az úton, ami a megfelelő kulcszavak megtalálása felé vezet.

Google Keyword Planner

A Google Keyword Planner egy olyan (nem teljesen ingyenes) eszköz, amelyet a Google biztosít a hirdetők számára, hogy megtalálják a releváns kulcsszavakat a kampányaikhoz. Segít azonosítani azokat a kulcsszavakat, amelyekre a felhasználók gyakran keresnek, így növelve a hirdetések hatékonyságát. Emellett a keresési volumen és a versenyképességi mutatók alapján stratégiát alakíthatunk ki a segítségével a jobb eredmények érdekében.

SEMrush

A SEMrush egy átfogó SEO eszköz, amely számos funkciót kínál a versenytárs elemzéstől kezdve a kulcsszókutatáson át a weboldal auditig. Segít azonosítani a versenytársak legjobban teljesítő kulcsszavait, ami lehetőséget ad a stratégiai előny megszerzésére. Emellett részletes jelentéseket készít a weboldal teljesítményéről, így lehetővé téve a folyamatos optimalizálást és javítást.

Q & A

Mi az a Google kulcsszó kereső?
A Google kulcsszó kereső egy eszköz, amely segít releváns kulcsszavakat találni és keresési adatokat elemezni hirdetési kampányokhoz.
Mi a kulcsszó jelentése?
A kulcsszó egy olyan szó vagy kifejezés, amelyet a felhasználók gyakran keresnek, és amely segít a keresőmotoroknak a weboldal tartalmának relevanciáját meghatározni.
Hogyan kell elhelyezni a kulcsszavakat a szövegben?
A kulcsszavakat természetesen és stratégiailag kell elhelyezni a szövegben, beleértve a címsorokat, bekezdéseket, meta leírásokat és tageket, hogy javítsák a keresőmotorok rangsorolását és a felhasználói élményt.