Kulcsszavak elhelyezése = sikeres keresőoptimalizálás

Miután összegyűjtöttük a témánkba illő összes kulcsszavakat, áttanulmányoztuk a konkurencia weboldalait, szűkítettük a számunkra legrelevánsabbakat, megnéztük azok helyi havi kereséseit a magyar nyelvű Googleban, nincs más dolgunk, mint kitalálni, melyik kulcsszót hova helyezzük el készülő weboldalunkon.

Ez első ránézésre meglehetősen könnyű dolognak tűnik, hisz tudjuk, hogy a főoldalra a legerősebb szavakat tesszük, mert az a weboldal legerősebb oldala is, hisz egy kezdő weboldalnak a főoldalát tárolja le legelőször a Google.

Ám, biztos, hogy a főoldalra minden esetben a legerősebb kulcsszavakat tegyük? Ez lesz a tutti tipp keresőoptimalizálás szempontjából? Mi van akkor, ha az általunk legfontosabbnak és legerősebbnek vélt kulcsszóra nagy a verseny? Ezekre a kérdésekre keressük a választ mai cikkünkben.

A legideálisabb az, ha a kulcsszavak elhelyezésének kérdésével már a weboldal tervezésekor foglalkozunk, mert ebben az esetben a kulcsszavakhoz tudjuk igazítani a megfelelő aloldalak elkészítését. Mikor fordítva történik mindez, az nem feltétlenül szerencsés, nem mondom, hogy nem megoldható, de az már sokkal „nyögvenyelősebb.”

Ezt elkerülendő jó, ha már indulásnál kijelöljük melyik aloldal, miről fog szólni, és ami a legfontosabb milyen kulcsszóra fogjuk optimalizálni. Akár le is rajzolhatjuk, ha úgy érezzük ettől átláthatóbb.

Egy témához több kulcsszót is adhatunk, abban az esetben, ha azok szorosan a témához kötődnek, természetesen ezt sem szabad túlzásba vinni. Ha nagyon elaprózunk egy aloldalt, több kulcsszót veszünk fel, akkor a keresőoptimalizálás nem lesz minden kulcsszóra ugyanolyan erősségű, mert a sok kulcsszó megosztja az oldalt.

A kulcsszavak határozzák meg a témát, és a téma határozza meg a kulcsszavakat. Ha egy olyan kulcsszóra optimalizáljuk a weboldalt, amire jó eséllyel később látogatók is érkeznek, fontos, hogy olyan tartalmat helyezzünk el, ahol a látogatók pontosan azt találják meg, amiért oda érkeztek. Ha a kulcsszó és a téma tökéletesen fedi egymást, ez működni is fog.

Sarkalatos kérdés, melyik kulcsszó kerüljön a főoldalra, sőt a legtöbb weboldal tulajdonos legszívesebben mindent elmondana már a főoldalon, ez nem csak keresőoptimalizálás, de esztétika szempontjából sem előnyös. A főoldalra ideálisan megválasztott kulcsszóra lesz szükségünk, hisz ez az oldal a weboldal egészének legfontosabb része. Még közel két évvel ezelőtt mindegyikőnk abban hitt, és működő dolog is volt csak a főoldalra optimalizálni, a főoldal linknépszerűségét növelni.

Ma már biztosan állíthatom, hogy ez nem járható út. A főoldal fontossága nem kétséges, ám sok esetben találkoztunk már olyan helyzettel, hogy a Google önkényesen egy aloldalt „nevezett ki” főoldalnak, s azt rangsorolta az eddigi főoldal helyére.

Bár a logikus az lenne, hogy a legfontosabb és legerősebb kulcsszavunkat helyezzük a főoldalra, ez nem minden esetben úgy és annyi idő alatt hozza meg azt az eredményt, mintha egy olyan szintén témába illő, ám kisebb versennyel rendelkező kulcsszót építenénk be a főoldalra. Ebben az esetben sokkal nagyobb az esély, hogy rövidebb idő alatt megjelennek a látogatók, mivel az oldal könnyebben kerül előre a Google természetes találati listáján.

Ennek fényében érdemes tehát elhelyezni a kulcsszavakat. Az általános kulcsszót tehetjük a főoldalra, a specializáltabbakat, valamint a kevésbé fontosabbakat pedig aloldalakra.

Ha egy weboldal televíziós műsorokról szól, az általános kulcsszó „műsor”, „műsorok”, „televíziós műsorok”, „TV műsorok”, a specializáltabb kulcsszavak pedig azok a kulcsszavak, amelyeket az általános mellett valamilyen televíziós csatornához is kötünk, például „RTL Klub műsor”. Így a keresőoptimalizálás kétszeres hatékonysággal működik, amennyiben a Google hamarabb hozná az aloldalt, mint a főoldalt, akkor sincs semmi hátrányunk, hisz az aloldali kulcsszavainkban benne van a főoldali fontos kulcsszavunk is.

Amennyiben weboldalunk olyan szolgáltatással foglalkozik, amit konkrét területhez (városhoz) lehet kötni, sokkal nagyobb eséllyel szállunk ringbe a keresőoptimalizálás terén, ha tudatosan figyelünk arra, hogy az adott terület utáni kereséseknél is pozícióba kerüljünk. Ehhez a kulcsszó+ terület kombinációt kell beépíteni a weboldalba, ez sokkal hamarabb eredményt hoz, mintha az egész ország keresési harcába szállnánk be, hisz egy vízszerelő, aki Debrecen környékén hirdeti magát, Sopronban egész biztosan nem fog kiszállni.

Ezzel gyakorlatilag meg is kezdjük weboldalunk éles keresőoptimalizálási munkálatait.