A SEO eszközök globális piaca 2019 és 2025 között

Alakuló trendek a SEO eszközök piacán

A Trusted Business Insights nemrég elkészítette a legújabb tanulmányát arról, hogy a SEO eszközök piaca hogyan fog kinézni ez elkövetkező 5-6 évben.

Valamint azzal kapcsolatban tartalmaz jóslatokat, előrejelzéseket, hogy mekkora lesz az eszközök piaca, mekkora bevételre lehet belőlük számítani, milyen új eszközök jelenhetnek meg, mennyibe kerülhetnek és egyéb olyan fontos faktorok, amelyek itt a magyar piacon is hasznosak lehetnek.

A tanulmány többek között kiemeli a fő úttörő trendeket, melyekre mostanában lehet e téren számítani, és azt is felfedi, hogy kik a legfontosabb szereplői jelenleg a piacnak.

Továbbá elmondja róluk, hogy céges szinten milyen keresőoptimalizálási stratégiákat alkalmaznak, milyenek a pénzügyi mutatóik, és hogy a SWOT analízis során mire törekednek, utóbbi talán minket annyira nem érint, ellenben tanulni mindig lehet, és jelenleg van is rá mód. Akit érdekel, angol nyelven, ide kattintva olvashatja el.

Ami bennünket leginkább érdekelhet, vagy legalábbis érdekesnek találhatjuk, az a különböző kategóriák, amelyek között szegmentálva találjuk a 2014 és 2019 között gyűjtött adatokat:

  • Product Page SEO (termékoldalak keresőoptimalizálása),
  • Content SEO (tartalmi keresőoptimalizálás),
  • Technical SEO (technikai oldalú keresőoptimalizálás),
  • Local SEO (helyi keresőoptimalizálás),
  • Voice Search SEO (hangalapú keresőoptimalizálás) vonatkozásában.

Mindez azért lehet számunkra érdekes a magyar piacon, mert alapvetően hasonló stratégia szerint kellene minden olyan weboldal optimalizálását felépíteni, amely az e-kereskedelemből szeretne megélni.

Ezek ugyanis a legfontosabb SEO kategóriák, amelyekre kiemelt figyelmet kell fordítani, összességük pedig egy egységes egészet alkotnak, megadva minden esélyt a Google organikus találati listáján való jó szerepléshez, az UX-hez (felhasználói élményhez) és az eredményes konverzióhoz.

Természetesen a stratégia utolsó helyén szereplő hangalapú keresőoptimalizálás még a magyar piactól távol áll, de az alakuló trendek szerint nem zárhatjuk ki, hogy 2025-re legalább olyan fontossá válik, mint a Local SEO.

A tanulmány az alábbi cégeket jelölte meg, mint a legfontosabb résztvevők a SEO eszközök piacán, jó részük a magyar piacon is használt SEO eszközöket fejleszt:

  • Ahrefs – rengeteg funkcióval rendelkező SEO szoftver, legismertebb funkciója a backlink listázó.
  • GOOGLE – „akit” végképp nem kell bemutatni, a kezdők számára is ismert SEO eszközeivel.
  • SEMRush – összetett SEO eszköz: kulcsszótervezésre, helyezésvizsgálatra, backlinkek vizsgálatára, SEO Auditra egyaránt alkalmas.
  • KWFinder – hagyományos kulcsszókutató eszköz, célja a legjobb longtail szavak megtalálása.

MOZ – a világ egyik legismertebb online marketing vállalkozása, amely rengeteg SEO-hoz köthető eszközt fejleszt. Legismertebb, a nevéhez fűződik egy speciális mérőrendszer megalkotása, ami a Spam Score, Page Authority, Domain Authority hármasán vált ismertté. Utóbbit a magyar piacon is használjuk adott domain erősségének a megállapításához, ám, mint mindent, ezt is érdemes fenntartásokkal kezelni.

Yoast SEO – 2008 óta weboldalak millióinak segít a Yoast az optimális on-site SEO beállítások kivitelezésében, mára az egyik legismertebb SEO bővítmény WordPresshez, továbbfejlesztett speciális változatában, híroldalak, videóoldalak, Local SEO, és WooCommerce alapú webáruházak on-site SEO beállításaiban is verhetetlenek.

Bonus Tool – az eszköz ellenőrzi, hogy az URL-en található weboldal mindenben megfelel-e a Google Minőségi Irányelveinek, kezdőknek ideális lehet, bár szerintünk a magyar piacon kevésbé használatos.

SpyFu – egy 2005-ben indult amerikai cég szoftvere, a Google Ads-ből nyeri az adatokat a ponteciális kulcsszavak megtalálásához.

Siteliner – webhely elemző eszköz, ami technikailag veszi górcső alá az oldalt (hibás linkek, rossz átirányítások, hierarchia stb.), emellett egy xml webhelytérképet is generál.

Screaming Frog – asztali SEO eszköz, amely bejárja és feltérképezi az oldalt, összegyűjti és listázza az URL-eket, CSS elemeket, képeket, szkripteket és egyéb alkalmazásokat, a hazai piacon is népszerű eszköz.

A rangsor felállításához a tanulmány közelebbről is megszemlélte az alábbiakat:

  • a SEO piacok mérete Észak-Amerikában, Európában, Ázsiában, a közel-Keleten és Latin Amerikában, figyelembe véve az eladási rátákat, a bevételeket és a piacok növekedésének ütemét.
  • a globális legnagyobb SEO eszközgyártó cégek szituációja, figyelembe véve az eladási rátákat, a bevételeket és a piacok növekedésének ütemét.
  • a SEO eszközök piacának méretét a legnagyobb országokban (Amerika, Kanada, Németország, Franciaország, Egyesült Királyság, Oroszország, Spanyolország, Kína, Japán, Korea, India, Ausztrália, Új-Zéland, Délkelet-Ázsia, Közel-Kelet, Afrika, Mexikó, Brazil, Peru, Kolumbia), figyelembe véve az eladási rátákat, a bevételeket és a piacok növekedésének ütemét.

Meglehet, mi csak egy csepp vagyunk a tengerben, de tény, hogy ezeknek a SEO eszközöknek a rangsorolásához a magunk szerény módján mindenképp hozzájárulunk azzal, hogy használjuk és megvásároljuk.