Tavaly 3200 módosítást hajtott végre a Google a SERP-en

Ezt nevezhetnénk a legnyomatékosabb indoknak, ha felmerül a kérdés: miért is van szükségem a SEO-ra, a SEM-re, a PPC-re, vagy a szövegírásra? Azért, mert ezeket a változtatásokat így vagy úgy, de le kell követni, ha a weben szeretnél sikeres lenni! Ha nem, akkor természetesen, vedd úgy, hogy nem szóltunk! 🙂

A számot maga a Google tette közé, ezzel is nyomatékosítva, hogy folyamatosan azért dolgoznak, hogy az organikus keresési eredmények relevánsak és hasznosak legyenek a felhasználóknak, természetesen e mögött megtaláljuk még a keresőóriás profitorientáltságát is, de ezt könyveljük el természetes mellékszálnak.

3200 módosító fejlesztés 654 680 kísérlet nyomán! Óriási szám! Kommunikációjukban kifejtették, hogy naponta több módosítást hajtanak végre a keresési eredmények finomításában, és tavaly mintegy 3200 módosításra rúgott ezen változtatások száma, amiből számunkra egyértelműen kiderülhet, hogy a Google algoritmusok roppant összetett, bonyolult, több millió sorból álló matematikai egyenletek, amelyek folyamatosan bővülnek.

Ezt igazolja, hogy míg 2010-ben csupán 350-400 módosítást hajtott végre, ez a szám 2018-ban közel megtízszereződött.

Vajon milyen típusúak ezek a módosítások? Minden módosítás rangsorolási befolyással is jár?

A Google szerint – márpedig miért ne hinnénk a cégóriásnak – néhány új szolgáltatás megjelenése, míg sok más esetben a meglévő rendszeren végzett folyamatos frissítések indokolták a sűrű módosításokat. Néhány változtatás azonnal megjelent a felhasználóknak, mint például az automatikus javaslatok előrejelzése, vagy a tudáspanel (knowledge) változásai, azonban az alapvető webes eredmények körüli módosítások érvényesítése időbe telik.

Mi mindig azt mondjuk ügyfeleinknek, hogy a keresőoptimalizálás során, és az egész webes keresési rendszerben az a legszebb, hogy nincs állandóság. Minden mindig változik!

Erre a legjobb bizonyíték pedig itt van a szemünk előtt, az elmúlt évben történt kisebb-nagyobb módosítások, még, ha ezek sok esetben hibák javításai is, de változtatások!

Az évek során pedig saját bőrünkön és ügyfeleink saját vállalkozásuk bőrén tapasztalhatta, milyen mértékben változott meg a Google rangsorolási rendszere.

Ezért weboldal tulajdonosként, az internet óriási óceánján ügyfelekre halászó vállalkozóként egy percre sem dőlhetsz hátra, mert a változtatások folyamatosak, a webhelyeknek pedig fejlődniük kell ahhoz, hogy a Google-ben lévő rangsort megszerezzék és fenntartsák.

Ha szeretnéd, hogy hozzásegítsünk a fejlődéshez, keress meg bennünket, itt részletesen megtalálod, miben lehetünk segítségedre: Kattints!