Google Adsense – a zsenik bevételi forrása? - SEO101.hu


Google Adsense – a zsenik bevételi forrása?

A Google Adsense-re az egyszerű weboldal tulajdonos mindig egy misztikus dologként tekint, főképp, amikor arról esik szó, hogy mennyire kitűnő, automatizált bevételi forrás. Ilyenkor felvetődik a kérdés, hogy vajon csak azoknak, akik valamilyen formában „bennfentesek” az Adsense működésével kapcsolatban, vagy bárki számára elérhető?

Egy kis történelem

Önmagában a Google Adsense az indulási állapotához képest valójában történelem: 2003. június 18-án kapcsolták be a rendszert, aminek elsődleges céljaként a reklámfelületek értékesítését tűzték ki. Amiben a legkisebb, legegyszerűbb weboldal tulajdonos is részesülhetett, egy nagyon könnyű, néhány lépéses regisztrációt követően.

Ezzel megadta a Google-nak az engedélyt, hogy reklámokat helyezhessen el a weboldalán, ezért pedig kattintás alapú fizetség járt. A megjelenített reklámok minden esetben összefüggésben voltak (vannak) a weboldalak tartalmával, ezt a fogalmat keresőoptimalizálásban a már jól ismert relevanciának nevezzük.

A reklámok megjelenési helyét a weboldal kezelője határozta meg, bizonyos szabályok mentén, aminek a megszegése akár a Google Adsense fiók megszüntetésével is járhat mai napig.

 

 

Hamar népszerű lett az Adsense a weboldal tulajdonosok körében, és ahogy fejlődött a Google algoritmusa úgy fejlődött vele együtt a reklámok megjelenítésének a „mikéntje” is. Finomított megjelenítések, célzások stb.

Mindez egyszerre irányult a minél több felhasználó befogadására, megtartására, valamint újak szerzésére, és a másik oldalon (Google Ads), a felhasználókat arra ösztökélte, hogy minél többet költsenek. Merthogy a két rendszer jelenléte szorosan összefügg.

Google Ads és Google Adsense – kéz a kézben?

Pontosan! Mindazokat a hirdetéseket, amelyekért a felhasználók a Google Ads rendszerében fizetnek, display hálózaton, a Google Adsense rendszere jeleníti meg azoknak a weboldal tulajdonosoknak az oldalán, akik utóbbi rendszerébe regisztráltak.

Ennyire egyszerű. Volt. Eddig.

Google Adsense és a gépi tanulás

Az online térben erőre kapó, és ma már a keresésekben is nem titkoltan és aktívan részt vevő mesterséges intelligencia, azaz a gépi tanulás eszközei megváltoztatják az eddig bevált stratégiákat. Egyrészt kedvező távlatokat láttatnak a bevétel növelése érdekében, ugyanakkor a Google Adsense-be bevezetett gépi tanulási algoritmusokat a rendszerben lévők vegyes érzésekkel fogadták.

Ha valaki most lép be az Adsense rendszerébe már nem kell semmit tegyen a regisztráció után, valamint a kód elhelyezésén túl, mert az algoritmus mindent optimalizál és a beállításokat is elvégzi. Elméletileg így a tartalmat szolgáltató weboldalak (pl. online újságok, magazinok) magasabb felhasználói élménnyel tudnak operálni, ami plusz bevételhez juttatja őket.

A siker titka

Magyarországon is népszerű a Google Adsense, nagyon sok, kifejezetten a rendszerre optimalizált weboldalt és blog hálózatot találunk.

A minőségi tartalom, és a jó helyezés mellett a nagyon magas látogatói statisztika az egyedüli titok, ami magas Google Adsense bevételt eredményezhet.

Ugyanakkor jó, ha azzal is tisztában vagyunk, hogy nem a Google Adsense a gyors meggazdagodás üzleti modellje az egyszerű weboldal tulajdonosok számára. Természetesen egy napi több százezer, milliós nagyságú oldalletöltéssel rendelkező online újság, fórum vagy blog esetében már beszélhetünk kiemelkedően magas bevételről.

A Rankred.com összeszedte a TOP 10 legtöbb havi bevételt realizáló Adsense felhasználót, a szórás nagyon nagy, a havi 5000 dollártól a 2 millióig terjed, persze utóbbihoz már napi 15 millió egyedi látogató is szükségeltetik.

A Google Adsense rendszerének ismerete szorosan összefügg a Google Ads rendszerével, vagy épp a keresőoptimalizálás fortélyaival, hisz mindenütt a látogató, majd a vásárló megszerzése a cél, aminek nyomán így vagy úgy bevételt szerzünk weboldalunk által!

Ha keresőoptimalizálásban vagy PPC hirdetésben segíthetünk, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Címke: ,

Szerző:

Fórián Andrea

2010 óta vagyok csapattag, cégen belül elsősorban a szövegírás és a keresőoptimalizálás a fő területem, ami folyamatos tanulást és munka iránti alázatot igényel.

 

English