A legfontosabb PPC trendek 2021-ben

Egy normális évben a PPC trendek sokak szerint eléggé kiszámíthatatlanok. Nos, 2020 minden volt, csak nem normális év. A vírus által okozott változások nagy hatással voltak az internetes marketingre és stratégiákra, de a szakértők nem unatkoztak.

Olyan témaköröket vitattak meg, mint az automatizáció, közönségcélzás és az adatvédelem.

Reméljük, hogy 2021 nem fog annyi meglepetést tartogatni azok számára, akik PPC reklámokat és közösségi felületi marketinget csinálnak. Nézzük tehát, hogy milyen trendekre érdemes figyelni!

PPC trendek 2021
Milyen PPC trendekre számíthatunk 2021-ben?

Viszlát adatok

Az adatok ködösítése és nehezebb hozzáférhetősége sajnos 2021-ben is folytatódni fog a Google-nek köszönhetően. A Google Ads már most limitálja a keresési lekérdezésekben hozzáférhető adatmennyiségeket, de a sütik követésének kiiktatása is a horizonton van. A digitális marketinggel foglalkozóknak a 2021 is az alkalmazkodásról fog szólni.

A kulcs a következő: légy készen a flexibilitásra (be ready to be flexible)!

Az átláthatóság (transparency) nem volt nagy szám idén a Google részéről, és a jövőben rosszabb lehet a helyzet, ahogy a Google saját adatait egyre jobban elrejti és inkább a gépi betanulást (machine learning) helyezi előtérbe.

A Google kicsit nehéz helyzetbe hozza a reklámozókat, ugyanis kevesebb adatot fog szolgáltatni, így kevesebb információ áll rendelkezésre pénzügyi döntések meghozatalakor.

A Google inkább azt szeretné, hogy a saját gépi betanulás algoritmusaira hagyatkozzunk saját szakértelmünk helyett. Érdekes viszont, hogy akik kevésbé ismerik a rendszert, annak ez jót tesz.

A nagyobb cégek viszont hátrányba kerülnek a kevesebb adat miatt.

  • Rendkívül fontos lesz minden reklámozó számára, hogy jó reklámokat írjanak olyan rosszak helyett, melyekben kevés a reszponzív reklámtartalom.
  • A keresési lekérdezésekben egyedülálló kifejezések helyett több lekérdezésben megfigyelhető mintákat, jelenségeket kell majd inkább értelmezni.

Amikor célközönségünket elemezzük, akkor a teljes képet kell néznünk. Az új reklámoknak nem csak a nyelvezetről és a szövegről szabad szólnia, tehát nem lesz sikeres az, ha csak szavakkal reklámozunk.

Olyan világ következik, ahol az automatizáció és a mesterséges intelligencia algoritmusok miatt kevesebb kontrollunk lesz a reklámok megjelenése felett, tehát az számít, hogy kihez kerülnek reklámaink. Ezek generálják ugyanis a helyes, minőségi klikkeléseket.

Azok a reklámozók lesznek előnyben, akik a célközönséget és a vásárlói utat egyként kezelik. Reklámozóként fel kell tennünk magunknak pár kérdést azzal kapcsolatban, hogy kik a vásárlóink és milyen módon szeretnének tőlünk vásárolni:

  • Meddig tart a teljes folyamat?
  • Hol léphetnek kapcsolatba, hol történik az interakció?
  • Milyen információra van szükségük?
  • Mire kereshetnek rá?
  • Hogyan értékeljük a sikert minden egyes lépésnél?

Fontos, hogy célközönségünk felett kontrollt szerezzünk.

Ki az, akinek csak mutogatunk és ki az, aki a legnagyobb valószínűséggel konvertál? A kettőt érdemes szétválasztani.

Mostanra egyértelmű, hogy kevesebb információ fog rendelkezésünkre állni egy potenciális vásárló szándékaival kapcsolatban, köszönhetően a lekérdezések és adatok limitálásának. A marketingeseknek rá kell jönni, hogy miként vonhatják be, miként szólíthatják meg a helyes célközönségeket.

Az a cég, amely időt és energiát fektet abba, hogy:

  • megismerje, hogy ki a célközönsége,
  • megismerje mi érdekli a célközönséget,
  • megismerje, hogy hol töltik el idejüket,
  • megismerje, hogy mit akarnak hallani,

az a cég sikeres Google Ads hirdetési kampányt tud létrehozni, és megcélozhatja a helyes célközönséget, továbbá megtalálhatja azt is, hogy miként szoktak keresni.

Ha úgy gondolod nincs miért tovább olvasni, mert átláthatatlannak és fárasztónak érzed a Google Ads, tágabb értelemben a PPC hirdetési lehetőségek folyamatos változásait, akkor máris kapcsolatba léphetsz velünk:

Még több automatizáció

Ha szeretjük, ha nem, látszik, hogy a reklámozó platformok egyre több kontrollt vesznek el a PPC hirdetőktől. Mindez arra késztet minket, hogy egyre jobb adatokat juttassunk vissza a platformokba, ha sikert akarunk elérni.

Fontos, hogy megtaláljuk a valóban „minőségi” érdeklődőket és az ő igényeiket célozzuk meg azáltal, hogy a reklámplatformoknak megfelelő adatokat szolgáltatunk ehhez. Ennek hiányában az oldal az „alacsonyabb minőségű” érdeklődőket célozhatja, amiből nem lesz konverzió.

Ha tehát a Google Ads és PPC kampányoknál nagyobb sikert akarunk elérni, akkor az automatizáció menetébe és jellegébe is érdemes egy kicsit belelátni.

Az emberi interakció továbbra is szükséges lesz, de a PPC platformok szeretnék a munka oroszlánrészét az algoritmusokra bízni. Meg kell tehát tanulnunk, hogy hogyan juttassunk az algoritmusoknak olyan információkat, melyekkel a legnagyobb sikert érhetik el.

Az automatizáció sokak szemében negatív jelenség, azonban nézzük a jó oldalát.

Akik elfogadják, hogy mostantól több minden automatizáltan megy, rájönnek, hogy több idejük van hatékonyabb marketingkampányok és stratégiák kifejlesztésére, mellyel tovább növelhetik a cég ismertségét és hírét.

A kulcs és a verseny is valójában abban rejlik, hogy ki tudja jobban kihasználni, manipulálni az algoritmusokat.

PPC trendek 2021
2021 az automatizáció éve lesz a PPC-ben is?

A diverzifikáció jelentősége nő

Sok szakértő úgy tartja, hogy a PPC marketingesek számára jó ötlet kicsit elvonatkoztatni a Google Ads-től és más lehetőségeket is kipróbálni.

Ahogy a Google egyre távolodik a kézzel fogható adatoktól és inkább a gépi betanulásra (machine learning) támaszkodik, bizonyos cégek számára jobb ötlet lehet más platformok után nézni.

Az olyan cégeknél, ahol a hatékony PPC reklámozáshoz minden apró adat szükséges, a Google Ads lehet, hogy nem a legjobb választás. Nő tehát a diverzifikáció jelentősége nem csak a termékek, hanem a reklámfelületek terén is.

Tesztelni kell más platformokat is, majd megnézni, hogy melyik hogyan mozdítja előre az üzletet.

Ha megfelelő a célközönség, akkor a „fiatalosabb” platformok is szóba jöhetnek, mint a YouTube, Verizon Media, Facebook, Instagram, Twitter és még a TikTok is.

Ha nyitott szemmel járunk, láthatjuk, hogy utóbbi hazánkban is egyre nagyobb teret hódít, bár egyelőre Magyarországon csak marketing ügynökségen keresztül hirdethetnek a vállalkozások.

A „first-party data” kihasználása

A ’first-party data”, avagy elsőkézből szerzett adatok azok az adatok, melyeket egy cég közvetlenül vásárlóitól, ügyfeleitől gyűjt.

Ez azonban egy kényes terület, ugyanis Európában és világszerte is egyre szigorúbb törvények szabályozzák azt, hogy ezeket az adatokat mire lehet felhasználni. Szakértőkkel kell konzultálni, hogy miként kell megvédeni ügyfeleink és vásárlóik adatait.

Sok marketinges nagymértékben függ a sütikre alapozott célzó technológiáktól, ezekkel azonban 2021-ben nagyon vigyázni kell. Ezek a „third-party data”, avagy harmadik fél általi adatok.

Az elsőkézből nyert adatok felhasználása ezzel szemben jobb, ugyanis a szigorú szabályok és korlátozások főként a harmadik fél általi adatokat érintik.

Különösen igaz ez böngészők esetében. Azok a célzási stratégiák, melyek az elsőkézből szerzett adatokat használják fel, jó eséllyel sikerrel teljesítenek majd 2021-ben. Azok az adatok, amit autentikusan mi gyűjtünk, rengeteget fognak érni.

Új Instagram lehetőségek

Sokan mondják már, hogy érdemes szemmel tartani az Instagram-ot. Csak időbe telik, mire több reklámozási felület válik elérhetővé az IGTV és a Reels segítségével, mivel rohamosan növekszik az organikus népszerűségük.

A sztorikba beszúrt ütős, jól eltalált reklámok egészen jól teljesítenek. Ha tehát cégünknek megéri megszólítani azt a célközönséget, aki gyakran nézi az Instagram-ot, akkor kár kihagyni a lehetőséget.

Az Instagram nagymértékben épít az interakcióra és a vizuális tartalomra, ezt pedig a Facebook is tudja, ezért garantált, hogy tovább bővítik a reklámozási lehetőségeket a jövőben.

“Big Picture” stratégia

A „Big Picture” arról szól, hogy ne csak azzal foglalkozzunk, ami közvetlenül előttünk van, hanem a „teljes képet” nézzük. A PPC reklámipar gyorsan változik és fontos, hogy gyorsan tudjuk, hogy hol kell „húzni és nyomni”, tehát tevékenykedni.

A marketingesek szeretnek elveszni a részletekben, azonban a Google adatkorlátozása ezt már megnehezíti. A kreatív beállítottság és a teljes kép ismerete többet fog érni. Meg kell tanulni, hogy befektetésünk hogyan működjön okosabban.

Szükség lesz a kampányokat strukturálni. Minél jobb a strukturáltság, annál kisebb a találgatás esélye.

A kampányokat tematikusan kell csoportosítani és legyenek olyan reklámok, melyek frissek, újak és megnyerők a célközönség számára.

PPC trendek 2021
Mit üzenünk a célközönségnek reklámainkkal?

A reklámüzenet tökéletesítése

2021-ben kifejezetten fontos lesz az, hogy miként fogalmazzuk meg reklámüzenetünket. Itt persze nem csak szavakról van szó, hanem vizualitásról, benyomásról, stb.

Fontosabb lesz megérteni, hogy emberként kik vásárlóink és nem csak adathalmazokként tekinteni rájuk. A megfelelő ember a megfelelő időben a megfelelő helyen egy rossz üzenettel, nos, egy elmulasztott lehetőség.

A kreativitás mozgatja az érzelmi kapcsolatot és vele vonható be a célközönség. Összetett, dinamikus és reszponzív reklámtartalom a kulcs.

Mindig teszteljük PPC kampányainkat

Mivel az internetes világ és a „való világ” is folyamatosan változik, meg kell tanulnunk nem elkényelmesedni. Sose örvendezzünk annak, hogy mennyi mindent tudunk, hanem inkább kutassunk és próbáljunk ki új lehetőségeket.

Erről szó esett a diverzifikációban. Ha egy kampány működik Google Ads-ben, akkor nézzük, hogy teljesít más reklámplatformokon.

Mobilos élmény (UX) mindenek felett

Ha a kampányunk jól megjelenik egy asztali gépen az jó dolog, de manapság a hangsúly már a mobil készülékeken van. Sok cég 2021-ben is mobilra optimalizált weboldal nélkül él, csak és kizárólag a desktop (asztali) megjelenésre apellálva. Ez óriási hiba! Több szempontból is.

A reklám hatása rengeteget romolhat, ha nem jelenik meg jól mobilon, másrészt pedig a mobilos keresések már 20-30%-al meghaladják szinte minden piaci szegmensben és nyelvterületen az asztali kereséseket. Bónuszként 2018-tól már a mobil index az elsődleges a desktop SERP (találati lista ) összeállításakor is.

Töltsünk tehát egy kis időt és teszteljük, hogy egy jól megtervezett PPC kampány ugyanolyan jól teljesít-e mobilon is, mint monitoron. Ha nem, akkor bajban vagyunk.

Ha viszont úgy gondolod, hogy jobban szeretnéd Google Ads kampányodat bő tíz éves szakértelemre bízni, akkor csak egy kattintásra vagy egy telefonhívásra vagyunk tőled!