A Google Ads és az organikus helyezések ötvözése

Felmerült már benned a kérdés, hogy milyen lenne létrehozni egy olyan hirdetési stratégiát a Google Ads rendszerén belül, ami az organikus találati listán elfoglalt helyed alapján céloz?

Például az olyan kulcsszavakra, amelyek esetén nem teljesít jól a weboldalad a Google organikus találatai között? Nem hangzik rosszul ugye?

Mostani cikkünkben ezt a témát járjuk körbe olyan megoldást bemutatva, amelyhez nem szükséges programozói tudás!

Kezdjük az alapokkal

A cél tehát az, hogy a Google Ads keresési hálózati stratégiánkat képesek legyünk hozzáigazítani az organikus listán lévő helyezéseinkhez. Hogy ezt a megoldást hogyan használjuk fel, az egyelőre lényegtelen. Ami lényeges, hogy össze tudjuk-e kötni a két rendszert és milyen eszközökkel.

Először is szükségünk lesz egy olyan szoftverre, ami képes a számunkra releváns kulcsszavak helyezéseit lekérdezni a saját weboldalunkra vonatkozóan.

Második lépésként pedig a kapott helyezéseket valamilyen módon meg kell jelenítenünk a Google Ads rendszerében, hogy az információ alapján szüneteltethessünk, engedélyezhessünk, vagy épp ajánlatkorrekciókat végezhessünk az adott kulcsszavakon.

Előbbire kiváló megoldás lehet a RankTracker helyezésvizsgáló szoftver, amely nem pillanatok alatt ugyan, de képes akár több száz, vagy több ezer kulcsszó helyezéseit is átvizsgálni az adott weboldalra vonatkozóan.

A fenti szoftverből kiexportálva az adatokat, kapni fogunk egy szép hosszú listát a kulcsszavainkkal, azok aktuális helyezésével és az indexelt aloldalakkal. Utóbbiak most kevésbé fontosak számunkra.

Itt jön a kulcskérdés, ami a legnagyobb fejtörést okozhatja egy olyan felhasználónak, aki nem ért a szkriptek írásához.

Lássunk egy egyszerű megoldást:

A Google Ads Editor egy olyan asztali alkalmazás, aminek segítségével nagyobb volumenű módosításokat is könnyedén végrehajthatsz a Google Ads fiókodban. Ez egy teljesen ingyenes, a Google által készített szoftver, amit nem csak erre a célra érdemes használnod, ugyanis a segítségével valóban megkönnyítheted a munkafolyamatokat. És itt elsősorban a módosításokra gondolunk, nem pedig a havi optimalizálással kapcsolatos feladatokra, elemzésekre stb.

A Google Ads Editor nagy előnye, hogy egy egyszerű excelben előállított adattáblázatot pillanatok alatt feltölthetünk a szoftverbe, utána pedig az éles fiókba.

Így kell tennünk a mostani esetben is. A legegyszerűbb, ha a kulcsszavainkat címkékkel látjuk el. Ezek a címkék pedig a helyezések kell, hogy legyenek. Így, ha elvégzünk egy helyezésvizsgálatot az adott változásokat feltölthetjük a fiókunkba és máris látjuk a kulcsszavaink mellett az frissített címkéket. Ezt követően pedig kedvünkre elemezhetünk és módosíthatunk a kulcsszavainkon.

Tipp:

Ha a cél csak az, hogy az olyan kulcsszavak legyenek engedélyezve, amelyek az organikus találati listán rosszabb pozícióban vannak, mint pl. 5, akkor érdemes már a helyezésvizsgáló szoftverben is ez alapján lekérnünk az adatokat, így az ötnél rosszabb helyezésű kulcsszavaink automatikusan a Not in top 5 címkét kapják.

Ez persze az egyik legegyszerűbb, manuális megoldás. Aki jártas a kódolásba, könnyedén automatizálhatja ezt a folyamatot, ami méginkább leegyszerűsíti az optimalizálást.

De mit kezdj az adatokkal?

Módosíthatsz CPC-ket, engedélyezhetsz, vagy szüneteltethetsz kulcsszavakat, annak megfelelően, hogy az organikus helyezéseid között jelenleg milyen szerep jut nekik.

Ha például azt látod, hogy az egyik kulcsszavad csak a kilencedik pozícióban van az organikus listán, engedélyezheted, azt a kulcsszót pedig ami első szüneteltetheted.

Természetesen a módosítási lehetőségek listája szinte végtelen, így teljesen rád és a hirdetési stratégiádra van bízva, hogy mit kezdesz a kapott információkkal.

Néhány dolgot viszont tarts szem előtt!

Ne feledd, hogy az organikus találati listán elfoglalt helyed nem garantálja számodra azt, hogy egy keresési lekérdezés során a Te weboldaladra kattintanak majd a legtöbben, sőt!

Valószínűleg a hirdetések viszik majd el a felhasználók nagy részét, s ezt követően jön csak az organikus lista.

A Google a hirdetési bevételekből él. Éppen ezért az a célja, hogy a felhasználók minél több alkalommal kattintsanak a releváns hirdetésekre.

Mikor kerülik ki a hirdetéseket?

Sokszor elhangzik a mondat, hogy „Én soha nem kattintok hirdetésre”, ugyanakkor a statisztika nem ezt mutatja. Az emberek többsége hirdetésre kattint a keresési találatok között, kivéve, ha azok nem relevánsak számára. Manapság viszont egyre több profi szakember dolgozik a cégeknek és ők a relevanciát tartják elsődlegesnek, ami teljes mértéken érthető is. Nem beszélve a Google egyre inkább fejlődő automatikus célzási megoldásairól, amelyek bizonyos esetekben jobban is teljesíthetnek, mint a manuálisan beállított társaik.

És a Shopping hirdetésekről, vagy a térképes találatokról még csak nem is beszéltünk.

Vagyis jobban átgondolva a helyzetet, hiába vagyunk az organikus találati listán az elsők között, a konkurenciánk pillanatok alatt elviheti tőlünk a felhasználót a hirdetéseivel.

Tipp:

„A saját ügyfeleinknek mindig azt szoktuk javasolni, hogy a brand nevükre is hirdessenek, abban az esetben is, ha alig ismert márkáról van szó. Hogy miért? A fenti okok miatt. Sok cég felismerte a tényt, hogy ha a konkurens nevére hirdet, a felhasználók bizonyos százalékát átcsábíthatja magához.

De van itt még valami, ami már inkább a kulcsszó egyezési beállítások miatt fontos.

Ha például egy konkurens az LED TV kifejezésre hirdet kifejezés egyezést használva, akkor a hirdetése abban az esetben is meg fog jelenni, ha a felhasználó LED TV + konkurens brand névre keres. Ezek az esetek is jól kivédhetőek a fenti megoldással.

Találkoztunk már olyan fiókkal is, amelyet korábban az ügyfél kezelt és a lehető legtöbb módon kizárta a kampányaiból a saját brand nevét. Nehéz lenne megítélni, hogy ebben az esetben hány vásárlást ajándékozott a konkurenseinek, de vélhetően elég sokat.

Összegzésképp:

Az organikus találati listán elfoglalt helyezés egy fontos tényező és megfelelő SEO-val ez javítható, amire érdemes is törekedni, ugyanis így nagy mennyiségű felhasználó érhető el, relatív ingyenesen. Emellett viszont manapság már nélkülözhetetlen a Google Ads használata, a fent említett nyomós érvek miatt.

A két megoldás kombinálásából pedig meglehetősen jó eredmények is születhetnek, így érdemes tesztelni ezt a lehetőséget is, viszont csak nagy odafigyeléssel, a lehetséges piacvesztés miatt!

Keress meg bennünket, hogy aknázzuk ki minél jobban a web adta lehetőségeket: