Hogyan lesz belőlünk SEO szakértő?
A címben feltett kérdésre úgy próbálunk válaszolni, hogy tisztában vagyunk vele, megállapításunk merőben szubjektív lesz. Mégpedig azért, mert arra, hogy kit tekintünk SEO szakértőnek nincs elfogadott definíció, nem tanítják felsőoktatásban, ugyanis amit marketing címszóval oktatnak az nem SEO, bár vannak átfedések. Ahogyan a webdesignerrel szemben is kimondatlan elvárás, hogy minimálisan a SEO alapokkal is legyen tisztában, főképp, ami az UX és UI területeket illeti. De ettől még nem válik SEO szakértővé!
Ahogyan egy blog, – marketing, – SEO, – webszövegíró is tisztában van azzal, milyen típusú, stílusú, szerkezetű szövegírással kell operálnia ahhoz, hogy mind a látogató, mind a kereső számára „vonzó” legyen, de ettől még ő sem válik SEO szakértővé!
A SEO szakértővé válás rögös útja?
A probléma általában ott kezdődik, amikor valaki félinformációk birtokában hirdeti magát szakértőként, közben pedig tapasztalata csupán a részfeladatokkal kapcsolatos. Egy hasonló jelenség pedig, amikor a SEO szakértő olyan tanácsokkal látja el ügyfelét, ami értsd és mondd megvalósíthatatlan, mert vagy külföldi, főképp amerikai marketinges guruktól átvett, a magyar piacon működésképtelen elméletet próbál eladni, vagy elvész a rég elavult apróságokban, vagy pedig gyakorlati tapasztalat híján fontosnak vél apróságokat, amelyeknek léte vagy nemléte nem befolyásolja számottevően a weboldal rangsorolását.
Odáig tehát eljutottunk, hogy a SEO szakértő valami összetett munkát végez, amibe beletartozik az is, hogy megvalósítható, kipróbált tanáccsal látja el ügyfelét.
SEO szakértővé válás jó esetben ott kezdődik, hogy egy személyes sikeren felbuzdulva tovább edukálódunk, kísérletezünk, követjük a témában akkorra már elfogadott szakembereket, valamint a Google hivatalos kommunikációját, feltéve, ha csak a Google keresőre optimalizálunk.
SEO szakemberré válás rosszabb esetben ott kezdődik, hogy egy személyes sikeren felbuzdulva, úgy kalkulálunk, ha nálam működött, másnál is működni fog, és máris hirdetjük szolgáltatásunkat.
A tízmillió – akármilyen – szakértő országa vagyunk?
Ezzel pedig csak azt a minden iparágra alkalmazott sztereotípiát növeljük, hogy a „tízmillió X országa vagyunk”, legyen ez jelen esetben SEO-s, marketinges, esetleg szövegíró vagy weboldal készítő. Jellemzően ezek a területek, ahol gyakorlatilag autodidakta módon, saját bőrükön – és ideális esetben a Google kommunikációjából, vagy a már követendő, sok esetben külföldi, hiteles szakértők tanulmányaiból, cikkeiből, tapasztalataiból – edukálja magát az, aki ebbe a világba mélyebb betekintést szeretne nyerni.
Ezért SEO szakértővé kifejezetten az évek alatti tapasztalat útján lehet válni, ami a folyamatosan változó keresőalgoritmus miatt egyáltalán nem nyílegyenes!

Ha mégis szeretnénk egy „házon belüli” terminust megfogalmazni, akkor elmondhatjuk, hogy a SEO szakértő az a szakember, aki elemzi, áttekinti és végrehajtja mindazokat a módosításokat a webhelyen, ami annak optimalizálásához kell, hogy a keresőben javuljon adott weboldal helyezése, maximalizálva ezzel a bejövő forgalmat.
Természetesen tíz évvel ezelőtt ez a munka teljesen mást jelentett, mint 2023 elején, ma már annyira összetett feladatokból áll, és olyan komplex rálátást igényel, ami egy teljesen új készség-készlet elsajátítását igényli a szakembertől.
Nagyjából így kell ma elképzelni a felkészült SEO szakembert, aki mindeközben nem csak a technikai részével van tisztában, hanem a külső off site optimalizálás tiszta eszközeit is képes hatékonyan használni.
Amikor SEO szakértőt keresel, fontos mérlegelned, hogy kit választasz!
Ha mellettünk döntesz, itt találsz meg: