8 SEO stratégiai tipp, ami segíti a forgalomgenerálást

….és javítja a rangsorolási tényezőket

Ebben a bejegyzésünkben megvitatjuk, hogy 2023-ban milyen szempontok maradnak fontosak a keresőoptimalizálásban, illetve összegyűjtöttük azokat a lényeges információkat is, amelyeknek segítségével egy hatékony SEO stratégiát lehet kidolgozni.

Cél tekintetében nincs új a nap alatt:

Növelni webhelyünk forgalmát, illetve javítani a rangsorolási tényezőket, hogy előrébb kerüljön az oldal a kereső (leginkább Google) természetes találati oldalain.

SEO stratégia 2023

2023-ban is fontos marad a SEO

A pandémia alatt nemcsak a felhasználók, hanem a szolgáltatók, cégek is igyekeztek átállni az online értékesítésre, emiatt még nagyobb lett a verseny a látogatókért, vásárlókért és felhasználókért egyaránt.

Tegyük tisztába, a SEO alapvetően abban segíti az online vállalkozásokat, hogy a különféle tartalmi, technikai és felhasználóbarát megoldásokkal jobbá tegye az adott webhelyet, hogy nagyobb legyen az oldal forgalma, mely alapvetően segíti a profit-növekedést.

Épp emiatt továbbra is fontosak a megfelelő kulcsszavak használata a webhelyen lévő szöveges tartalmakban, a jelenlegi technikai innovációk beépítése a weboldalba, illetve a linképítés, valamint a felhasználó-központú hozzáállás, hiszen a weboldal

nem a Google-nek, hanem a látogatóknak kell megfelelnie.

8 SEO stratéigiai tipp, ami 2023-ban is kiemelten fontos

Nem nagyon változik 2023-ban a klasszikus SEO stratégia

Kulcsszókutatás és – optimalizálás

A kulcsszavak olyan kifejezések, amelyekre gyakran keresnek a felhasználók, amikor a Google segítségével szeretnének valamit megtalálni az interneten. Fontos, hogy egy weboldalon szerepeljenek azok a kifejezések, amelyek tökéletesen leírják annak tartalmát.

Mivel eléggé telített már a piac, így nem szabad csak néhány, a sokak által használt kulcsszóval dolgozni, helyette érdemesebb szinonimákat alkalmazni, illetve fontos, hogy a szöveg tartalmazzon olyan kifejezéseket is, amelyek gyakran előfordulnak az általános beszélgetésekben is.

Meta – és mikroadatok (Schema)

Úgy érdemes tekinteni a metaadatokra, mint a bolti kirakatra. A weboldal meta címe és meta leírása látszik a keresőben, amikor például a Google kiadja a találatokat. Minél több metaadatot adunk meg, annál több információt látnak majd a felhasználók a keresőben a weboldalról.

Jó példa a mikroadatokra (Schema) egy receptes oldal, ahol látni lehet a receptről készült képet, a hozzávalókat, illetve az emberek értékeléseit (sárga kiscsillagok) a receptről.

Fontos emiatt, hogy használjuk ki a kódokban rejlő lehetőségeket is, hiszen így még több információt tudunk a felhasználó elé tenni, amikor meglátja a keresőben a weboldalunkat.

Visszamutató linkek (backlinkek), linképítés

A visszamutató linkek olyan hivatkozások, amelyek nem a webhelyen szerepelnek, hanem egy másik, külsős oldalon. Többféle módszer is létezik arra, hogy külsős linkeket tudjon szerezni egy weboldal.

Íme néhány jól bevált praktika:

  • Vendég-blogbejegyzés írása.
  • PR cikkek írása más, de releváns témájú portálokra, online magazinokba.
  • Őszinte beszámolók, teszteredmények írása.
  • Érdekes kutatási eredmények részletezése.
  • Figyelemfelkeltő cikkek írása a weboldalon lévő blogba (videókkal, infográfokkal, képekkel teletűzdelve), amelyeket később megosztanak egymással a felhasználók – ha tényleg jól sikerült az írás.
  • Partneri kapcsolatok kialakítása más cégekkel – együttműködés.

10 db Prémium cikk

1600 karakter hosszú, egyedi leírást tartalmazó szöveg, egyedi anchor szöveg az összes linknek, ami tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amiket kérnek:

  • csak DA10 és DA19 közötti
  • .hu végződésű oldalak

Határidő: 1 hónap

40 db Prémium cikk

1600 karakter hosszú, egyedi leírást tartalmazó szöveg, egyedi anchor szöveg az összes linknek, ami tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amiket kérnek:

  • csak DA10 és DA19 közötti
  • .hu végződésű oldalak

A kért kulcsszavak helyezésvizsgálata az oldalon, kulcsszókutatás a megadott kulcsszavak alapján, és a linképítés megtervezése, négy hónapon keresztül.

Határidő: 4 hónap

Technikai SEO

Itt főként a weboldal kódjával kapcsolatos dolgokra érdemes figyelni. Például:

  • PC-n, laptopon, tableten és mobilon is maximális felhasználói élményt nyújt a weboldal.
  • A dizájn könnyen érthető, egyszerű a navigáció az aloldalak között.
  • Gyors az oldalbetöltés, nem csúszik szét a weboldal, amikor a felhasználó rákattint valamire, interakcióba lép a weboldallal.
  • Gördülékeny a vásárlási folyamat, nincsenek felugró ablakok, illetve más, az oldal felhasználását akadályozó elemek.

SEO mutatók

A weboldallal kapcsolatos SEO mutatók mérésére szolgáló platform, mint például a Google Analytics elengedhetetlen ahhoz, hogy megtudjuk, hogy a SEO stratégia során kidolgozott terv eléri-e a célját, azaz sikerül-e több felhasználót vonzani a webhelyre.

A profi SEO szakértők sosem dőlnek hátra egy optimalizálás után, hiszen folyamatos monitoringra van szükség ahhoz, hogy az adott weboldal mindig a toppon legyen a releváns kulcsszavakra.

8 tipp, amivel hosszú távú forgalomnövekedést lehet elérni a keresőoptimalizálás segítségével

  1. Szeptemberben jött a Hasznos Tartalom Algoritmus

Fontos, hogy ne a keresőknek írjunk tartalmat, hanem a felhasználóknak. Ne írjuk tele a weboldalunkat semmitmondó szövegekkel csak azért, mert a sok szöveg segíti a keresőket abban, hogy megértsék, hogy mi van az oldalon.

Az új algoritmussal ennek az érának vége lesz, mely a magyar nyelvterületen egyelőre még nem lesz látható, viszont ahogy halad előre az idő, úgy lesz egyre rizikósabb olyan szövegeket kitenni egy webhelyre, amelyet még a szövegíró anyukája sem olvasna el, nemhogy egy átlagos felhasználó.

Igyekezzünk egyedi és szórakoztató tartalmakat írni, amelyek ha jól sikerülnek még elősegíthetik az organikus linképítést is.

  1. Okosan használjuk a kulcsszavakat

Szerencsére a legtöbb SEO szakembernek már a kisujjában van az, hogy milyen szavaknak vagy kifejezéseknek érdemes szerepelnie egy weboldal címében, leírásában vagy akár a menüpontjaiban, így talán nem kell ezt a témát olyan nagyon részletezni.

A lényeg csak annyi, hogy a fontosabb kifejezések mindig láthatóak legyenek mind a felhasználók, mind a kereső számára.

  1. Fókuszáljunk a felhasználói élmény javítására

Mind a mai napig találkozunk olyan weboldalakkal, ahol a téma nem egyezik a weboldal színsémájával (barkács oldal lila vagy rózsaszín színben..), lehetetlen használni a weboldalt mobilon, üres linkre futunk egy promócióban, de az sem ritka, hogy eltakarják az elemek egymást és szinte átláthatatlan és használhatatlan lesz a weboldal.

2023-ban garantáltan a felhasználói élmény javítása lesz a SEO középpontjában, így mindenképpen érdemes elegendő időt és energiát szánni arra, hogy a weboldal maximálisan felhasználóbarát kialakítással rendelkezzen.

  1. A linképítésnél továbbra is a minőség, nem pedig a mennyiség számít

Ma már nem szabad bugyuta linkgyűjtő-oldalakra kitenni a vállalat webcímét, hiszen egyrészt senki sem nézi ezeket (a Google úgyis jobban tudja), másrészt az így kitett linkek értéke egyenlő a nullával.

Bízzuk a linképítést profi SEO-SEM csapatra, hiszen ők szoros kapcsolatot ápolnak a legtöbb regionális vagy országos online portállal, amelyeknek így a releváns rovataiban tudják megjeleníteni a szakemberek a PR cikkeket – amelyek a backlinkeket tartalmazzák.

  1. Kódba rejtett gyöngyszemek

A Rich Snippets, a Schema és a különféle metaadatok óriásit tudnak dobni egy weboldal megjelenésén, amikor meglátja a felhasználó a vállalat weboldalát a keresőben.

Ahogy fentebb is említettük, ezek olyan részletek a weboldal kódjában, amelyek extra információt tudnak megjeleníteni a weboldal témájával kapcsolatban. Minél több extra információt lát a felhasználó a keresőben, annál nagyobb az esélye, hogy a mi webhelyünket választja majd.

  1. A weboldal gyorsasága fontosabb, mint bármi más tényező

Kevesen tudják, de a legtöbb felhasználónak 3 másodperc rengeteg idő, hogy megvárja, míg betölt egy oldal. Fontos emiatt, hogy igyekezzünk az oldalbetöltéseket 1-2 másodpercre optimalizálni.

Mindig akkora képet töltsünk be a felhasználónak, amely a legoptimálisabb a készülékéhez. Távolítsunk el minden olyan elemet a weboldalról, amely lassítja az oldalbetöltést (felugró ablakok, promóciós futószalagok, vetítőképek, stb.).

  1. Figyeljük a Google algoritmus frissítéseket

Ezt nyilván nem a weboldal tulajdonosa teszi meg, hanem a SEO szakember, aki a weboldal keresőoptimalizálásával foglalkozik. Mindenesetre lényeges ezt is megemlíteni, hiszen a SEO tipikusan egy olyan szakma, ami majdhogynem percenként változik.

  1. Rendszeresen frissítsük a meglévő tartalmakat

Vannak olyan témák, amelyek az idő előrehaladtával változnak. Amennyiben fejlődött a cikk megírása óta a tudomány, a piac vagy szakterületünk, térjünk vissza a cikkre, s frissítsük az újítások szerint, hiszen a tartalom már elég felhasználót vonzott eddig a weboldalra, nem feltétlenül éri meg új cikket készíteni.

Ebben az esetben érdemes a cikk elejére kitenni a frissítés dátumát, valamint megjelölni azt is, hogy hol van a megváltozott vagy az új tartalom.

Konklúzió

Ha követjük ezeket az aránylag egyszerűen betartható SEO praktikákat, néhány hónap leforgása alatt már számokban lesz mérhető a weboldal forgalmának a növekedése, illetve a keresőben is előrelépést tapasztalhatunk a releváns kulcsszavakra.

Ne feledjük: a SEO egy hosszú távú befektetés, viszont ha sikerül maximálisan optimalizálni egy weboldalt, akkor az többszörösen visszahozza majd a befektetett pénzt.

A SEO esetében nem hirdetésekre kell folyamatosan költeni, hanem havonta minimális összeget arra, hogy a weboldal megfeleljen a jelenlegi tartalmi, technikai és felhasználóbarát kialakítással kapcsolatos elvárásoknak.

Ha keresőoptimalizálásban, PPC hirdetésben vagy villámgyors WordPress weboldal készítésben segíthetünk, kattints a legszimpatikusabb zöld gombra!