Miért jó befektetés a keresőoptimalizálás?

A sztori innen indul: elkészül a weboldalad, jó eséllyel barátok, ismerősök, közeli-távoli rokonok biztatnak, saját magad is elhiszed, hogy végre beléptél a „nagybetűs” INTERNET-be, hátra dőlsz, és csendben hálát adsz azért, hogy 2020-ban, a frissen elstartoló harmadik évezred második évtizedében már nem kell „Mikroszoft 95-re” gyűjteni, mint anno Vágási Ferinek, hogy „beszállj” ebbe a titokzatos, vonzó, annyi lehetőséggel kecsegtető virtualitásba.

Aztán – függetlenül attól, hogy mennyi pénzt öltél a weboldal elkészítésébe – döbbenten tapasztalod, hogy – írd és mondd -, nem történik semmi! De semmi! A weboldalad nevére, vagy az általad kreált, jól csengő brandre rákeresve ott van a Google-ba, de azon túl, mintha a Mariana-árokba dobtad volna bele: senki nem találja meg.

Az első sokk után, és az első néhány negatív hónap után aztán keresgélni kezded a probléma gyökerét, az interneten fellelhető összes cikket elolvasod a témában. Egyikből megtudod mennyire fontos a tartalom, így hát elkezdesz szorgalmasan blogolni, de a harmadik cikknél már órákat ülsz a megnyitott word doksi előtt, egy épkézláb mondat nem jut eszedbe.

 

 

A másik cikkből megtudod, hogy a kulcsszavak, amire megtalálnak az nélkülözhetetlen, mert így tudja a Google összefüggésbe hozni weboldalad a látogató által keresett termékkel vagy megoldandó problémával. Talán erről a weboldal készítője nem is tett neked említést, csak feltöltötte a termékeidet, csili-vili designt varázsolt, és matatott on site címen valamit a meta beállításokkal, átadta a belépési adatokat, és könnyes szemmel elváltatok. Te boldog voltál, ha olcsón elkészült, vagy jó drágán, és cserébe „designos” lett, amitől az ismerősök is elámultak, a webfejlesztő pedig letudta a munkát. Ám szomorúan tapasztalod, hogy látogató továbbra se érkezik.

Egy másik cikkből olvasol a Google Ads-ről, de annyi fogalmad erről már van, hogy az nagyon drága, így startból elveted az ötletet.

Közben szembe jön veled a keresőoptimalizálás vagy elegáns nevén SEO, aminek utána olvasol ugyan, de nem egészen tiszta, hogyan is működik. Mivel nem veszítesz semmit, így bekérsz többféle ajánlatot szimpatikus cégektől, magánzó SEO szakértőktől.

Megérkeznek az ajánlatok, de szinte mindegyik hosszú távú befektetésként ír a keresőoptimalizálásról, és előre jelzik, hogy az eredmény hónapok múlva mutatkozik, mert egy összetett folyamat, amire nincs kézzel fogható garancia. Függ az árazásodtól, a termék piaci versenyétől, valamint kulcsszavaidnak az erősségétől.

Hogy mi van? Garancia nélkül, feltételes módban fogalmaznak és azt akarják, hogy add oda nekik a pénzed, majd ezért hónapok múlva látsz valami eredményt?

Próbaképp talán rendelsz húszezerér’ egy hónapnyi optimalizálást, és ha valaki erre bevállal bármit is, és ha lesz eredmény, akkor folytatod.

És megsértődsz, ha nemet mondanak, természetesen a te szemszögedből valahol jogosan! És megsértődsz, ha nincs eredmény, mert az internetes piac nem így működik.

A rosszabb verzió az, ha attól rendelsz optimalizálást, aki garanciát ígér arra, – természetesen irreális összegért – hogy weboldalad ott virít majd a Google első találatai között záros határidőn belül. Téged megszédít a garancia szó, amiért hajlandó vagy a magasabb összeget kifizetni, ám nem tisztázott részletek miatt csak olyan hulladék szavakra kerülsz első helyekre a keresőben, amire egy idő után 0 befektetéssel is ott lennél, mint pl. a domain neved, cégneved, brand nevet. Ám induló vállalkozásként ezekre rajtad kívül senki nem keres.

Reklamálnál, de a teljesítés sikeres, weboldalad ott van a kereső élén, csak épp értéktelen kulcsszavakra. Így nincs más hátra, mint elkullogni egy másik SEO-s céghez, hogy kezdjenek valamit a weboldaladdal.

 

 

Azt gondolnánk, a web és a kereső működésével nagyjából tisztában van az az ember, aki ebből szeretne megélni. Sajnos azonban még a mai napig vannak kivételek, akik a fent ecsetelt módon ugranak bele webes vállalkozásba, nem számolnak olyan alapvető költségekkel, mint a látogatószerzés.

Mert manapság már csak úgy lehet bármiféle eredményt elérni, ha a keresőoptimalizálásra befektetésként tekintesz, ami elválaszthatatlan attól, hogy működtess egy webáruházat vagy szolgáltatást kínáló weboldalt. Megoldhatod házon belül ideig-óráig, de elérkezik az a pont, amikor feltétlen fel kell keresned hozzáértő SEO szakértőt (nem tanácsadót!), aki gyakorlatban is megvalósítja mindazt, ami a sikerhez szükséges. Ehhez számtalan értékesítési csatorna áll rendelkezésre, amit elkülönített büdzsé függvényében különféle mértékben lehet igénybe venni.

És ekkor döbbensz rá arra, hogy a kezdetek-kezdetén így kellett volna eljárnod, mert:

Ad1 – kiderül, hogy első lépésben szükség van a weboldal auditálására, hogy a felmerülő technikai problémákat kijavítsd.

Ad2 – mivel nem fektettél kellő hangsúlyt a kulcsszavak kiválasztására, így szükség lehet a weboldal tartalmában is módosításokat végezni.

Ad3 – a keresőoptimalizálás havi díja, ahhoz, hogy látható eredményt érj el, nem a „húszezerér’” kategóriába esik, hanem olyan komplex szolgáltatáscsomag, ami kisebb weboldal vagy webáruház esetén is harminc-negyvenezer forintnál kezdődik.

Könnyen megtörténik, hogy a fenti sztoriban magadra ismersz, ha így van, és szeretnél egy megrekedt szintről tovább lépni, akkor érdemes felkeresni bennünket, amennyiben tudunk, segítünk webáruházad, weboldalad forgalmát fellendíteni, stabilizálni helyezéseidet a Google TOP oldalán.

Keress meg bátran!




Melyik szolgáltatásunk érdekel?
Keresőoptimalizálás
Facebook hirdetés
Google Ads
Pr cikkek, szövegírás
Linképítés
Weboldal készítés
Webáruház készítés

Kötelező jóváhagyni a Felhasználási feltételeket
és az Adatkezelési tájékoztatót!

Elolvastam, megértettem, elfogadom

Címkék:

Szerző:

Fórián Andrea

2010 óta vagyok csapattag, cégen belül elsősorban a szövegírás és a keresőoptimalizálás a fő területem, ami folyamatos tanulást, és munka iránti alázatot igényel. Kedvenc idézetem: "A legjobb múzsa a határidő." (Karinthy Frigyes)

 

English