A legfontosabb kulcsszavak kiválasztása és a keresőoptimalizálás

Miután sikeresen összegyűjtöttünk elég sok kulcsszót ahhoz, hogy elkezdjük csiszolni a listánkat, első körben azt kell eldöntenünk, melyik legyen az a néhány kulcsszó (5-6 db), amelyre elsősorban optimalizáljuk majd oldalunkat. Ez sarkalatos kérdése a keresőoptimalizálásnak, mert hiába egy jól felépített weboldal, hiába jön jó helyen az oldal a keresőben, ha mindez olyan szavakra történik, amire az emberek nem nagyon, vagy egyáltalán nem keresnek. Ennek a másik véglete, ha olyan kulcsszavakkal próbálkozunk, amelyre nagyon nagy a verseny, ezáltal erősek a keresőszavak, ilyenkor hasonlóan lehetetlen előre kerülni a természetes találati listán.

A kezdeti jó eredményhez meg kell találni az optimális, népszerű kulcsszavakat, a már meglévő adatbázisunkból. Ehhez viszont azt kell tudnunk, hogy az általunk összeírt kulcsszavakra hányan keresnek, milyen nagy a verseny. A keresési szám mutatja meg, hogy érdemes-e keresőoptimalizálás szempontjából felvenni az adott kulcsszót.

A kulcsszavak vizsgálatához ismét a Google-t hívjuk segítségül, két olyan népszerű szolgáltatása van, amellyel a kulcsszavak népszerűségét, illetve a kulcsszavakra való keresési számot mutatja meg.

A Google Keresési Trendek szolgáltatással a kulcsszavaink népszerűségét ellenőrizhetjük, a népszerűség alapján a kulcsszavakat csoportokba rendezhetjük.

A Google Kulcsszóválasztó Eszköz használata során pedig arról kapunk képet, hogy adott kulcsszóra hány helyi havi keresés van, minden esetben a pontos keresést válasszuk ki. Minden kulcsszó mellett egy számot kapunk, illetve megjelenítésre kerül az is, hogy adott szóra milyen nagy a verseny. Általában már induláskor sem érdemes olyan kulcsszavakkal foglalkozni, amelynek a pontos helyi havi keresése 100 alatt van, ha csak ez a kulcsszó valamiért nagyon fontos az oldal témájára nézve, ám ekkor sem a legfontosabb kulcsszavak helyére kell tenni.

A legfontosabb kulcsszavak kiválasztásához alapvetően minden olyan eszközt ki kell próbálni, ami hatékonyan hozzájárul a keresőoptimalizálás sikeréhez.

Érdemes kezdetben egy kisebb Googel Adwords kampányt is futtatni, az Adwords lényege, hogy a Google oldalain hirdethetjük az oldalt az általunk meghatározott kulcsszavakra. Ez reális mérce lehet kulcsszavaink népszerűségére, ezáltal fontosságára nézve. Az Adwords-ön belül pedig ellenőrizhetjük az eredményeket, látni fogjuk melyik kulcsszóra hányszor jelent meg a hirdetésünk. Ne feledjük, mindezt nem kötelező „megjátszani”, s itt még korántsem az a cél, hogy látogatókat szerezzünk, sőt, nem is érdemes 3-5000 forintnál többet rákölteni. Ám, ha pontos eredményt szeretnénk, ennyit mindenképp megér, hogy a keresőoptimalizálásba fektetett energiánk és pénzünk később megtérüljön.

Aki nem akar néhány hetet várni az Adwords által hozott eredményekre, a Google Keyword Tool eszközben (ami szintén Google Adwords termék) megnézheti a kulcsszavak keresési arányait, és a hirdetési konkurencia erősségét, ez az eredmény azonban pontatlanabb.

A konkurencia mérése nagyon fontos, tudnunk kell előre mennyi munkát igényel, vagy egyáltalán van-e értelme bizonyos kulcsszavakra optimalizálni induló weboldalunkat. Ehhez mindössze csak be kell írni a Google-ba a kulcsszavakat, s megnézni mennyi a releváns találat. Ha ez a szám magas, százezres vagy milliós nagyságú, akkor máris van támpontunk, és joggal feltételezhetjük, hogy van az oldalak között jó néhány erősen optimalizált oldal is.

Amennyiben ezeket az adatokat sorra feljegyeztük, akkor egy részletes listát kell kapnunk, amiben mindent megtalálunk: helyi havi kereséseket, konkurencia adatot, népszerűségi mutatókat.

A lista rendezése után pedig viszonylag könnyen kiválaszthatjuk a számunkra legfontosabb kulcsszavakat, ami a keresőoptimalizálás alapja is lesz egyben. Bár a döntés szubjektív lesz továbbra is, az értékeket – már, ha ennyit dolgoztunk vele – soha ne hagyjuk figyelmen kívül.

Címke: , ,

Szerző:

Cégünk az Unelte SEO S.R.L 2009 óta foglakozik keresőoptimalizálással, ezen belül linképítéssel, szövegírással és elemzésekkel is.

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás