Vállalkozásfejlesztés a járvány árnyékában!

Vállalkozásfejlesztés a járvány árnyékában!

Ha igazán hatékonnyá akarsz válni

 

Eljött a pillanat.

Ezt az írást már nagyon régen tervezzük eljuttatni hozzád.

Létfontosságú.

Most, amikor az egész világ lelassult – és otthon maradt – egy kicsit, úgy döntöttünk, megtesszük végre.

Hátha jobban időt szánsz rá.

Talán igazán végig gondolod.

Hiszen ez az időszak nem a leállásról szól. Nem szólhat arról.

Ez a néhány hét vagy hónap a jövődről, versenyelőnyöd megalapozásáról kell, hogy szóljon!

És ha úgy jársz, mint az elmúlt években már oly sokan, akik meghallották ezt a hívó szót, akkor elindulsz egy úton, ami (még) hatékonyabbá teszi a vállalkozásodat.

Mert ahogyan a magyar születésű Peter Munk, a múlt század egyik legzseniálisabbnak tartott vizionárius vállalkozója mondta: “Valami vagy fejlődik, vagy haldoklik”.

Akkor érdemes tovább olvasnod ezeket a gondolatokat, ha számodra is érték a kiszámíthatóság, a stresszmentesebb vállalkozói lét, a hatékonyabb működés.

Ezzel a megközelítéssel számos, ma már jól, és egyre jobban működő kis- és középvállalkozás indult el.

Ahogyan a legtöbb vállalkozás működik

A vállalkozások jellemző vonása, hogy valaki – élete egy sokszor megkérdőjelezhető pillanatában (vicceltem) – úgy dönt, hogy mostantól a saját lábán akar megállni.

Ezzel nincs baj.

A baj azzal van, hogy a programozó, a bölcsész, a könyvelő kihagyja a számításból azt az apróságot, hogy a vállalkozás megfelelő működtetéséhez nem elég szakmailag jónak lenni!

A probléma akkor kezdődik, amikor szembesül a ténnyel, hogy többet kell foglalkoznia az értékesítéssel, az adminisztrációval, a beszerzéssel, a logisztikával, az ügyfelekkel való kapcsolattartással, mint szeretett szakmájával.

Az álom ezen a ponton rémálommá válik.

A családi vállalkozások esetében mindenki csinál mindent, aki éppen ráér.

Aztán egyszer csak kiderül, hogy valami elmaradt. Egy fontos teendő, ami komoly pénzébe, jobb esetben masszív időbeli erőforrásába kerül a cégnek.

A konfliktusokat egyre nehezebb kezelni.

A növekedés megáll.

Vajon lehetett volna másként tenni?

Adódott volna lehetőség a változtatásra, amikor még nem merültek fel ilyen súlyos problémák?

Meg lehet-e előzni ezeknek a kialakulását?

Esetleg el lehet-e indulni másként?

Meggyőződésem, hogy igen.

Gondoljunk végig néhány fontos szempontot!

Először is nézzük meg mi az, amire vállalkozásodban egészen biztosan szükséged van?

A válasz egyetlen szóban összefoglalható: KONTROLL.

De mit is jelent a kontroll, és hogyan valósítható meg, hogy ne váljon az önkény, az arrogancia, a paranoia vagy akár a bűntudat részévé?

 

Amire szükség van

Amikor létrehozol (értsd: felépítesz) egy olyan vállalkozást, amelyik több örömöt ad, mint stresszt, amikor a vállalat szolgál Téged, és a céljaidat, ahelyett, hogy uralná az életedet, akkor jó úton jársz.

Gondold végig: rendszeresen fordítasz minőségi időt a szeretteidre, a hobbidra, az egészséged megőrzésére?

Akkor is működik a vállalkozásod, ha akár 1-2 napig vagy hétig nem kíséred feszült figyelemmel a történéseket?

Ha veled valami történik, átmenetileg (mondjuk 2-3 hónapra) kiesel a rendszerből, akkor mi lesz a cég sorsa, nyugodtan nézel egy ilyen esemény elé?

Ha igen, akkor gratulálok! Valószínűleg máris azon a szűk ösvényen jársz, amire csak és kizárólag a cégüket jól, ÉS hatékonyan felépítő vállalkozók juthatnak el.

Ám, ha találsz e téren hiányosságokat, akkor az alábbiakon érdemes elgondolkodnod a továbblépés érdekében, azaz a céged fejlesztésének, növekedésének érdekében!

Pontos keretrendszer

Amikor minden érintett tudja a dolgát, amikor minden folyamat egyértelmű, amikor bárki azonnal, és számottevő fennakadás nélkül pótolható, és a fejlesztési folyamatok kiforrottak, akkor a stabilitás és a növekedés biztosított.

  • Határozd meg nagyon pontosan saját, privát céljaidat!

Mindennek, ami a vállalkozásodban történik, Téged kell szolgálnia.

Igen, rövid távon kell áldozatokat hozni, de ha ezek az áldozatok már hosszabb idő óta részei az életednek és nyomasztanak Téged, terhelik a családodat, akkor változtatásra van szükség!

Dolgozd ki, határozd meg a számodra fontos értékeket és személyes céljaidat!

A vállalkozásodnak ezeket a célokat kell szolgálnia.

  • Gondolj úgy a cégedre, mint egy nagyvállalatra!

Lehet, hogy egyedül vagy, és minden feladatot neked kell elvégezned.

Ebben az esetben joggal kérdezheted: miért kellene nekem egy nagy szervezet vezetőjeként gondolkodnom, és egyáltalán hogyan volna ez lehetséges…

A válasz egyszerű.

Ha történt már veled olyan, hogy elfelejtettél valamit, vagy meg kellett kérned egy ismerősödet, hogy ugorjon be helyetted, esetleg kiderült, hogy új beszállítót kell kerítened, amivel nehezen birkóztál meg, akkor gondolj most erre másként!

Ha a fentiek előfordultak veled és ráadásul stresszt okoztak, akkor valószínűleg váltanod kell.

Akkor működik jól a rendszer, ha más is bármikor üzemeltetni tudná helyetted.

Igen, már hallottam azt, hogy ez lehetetlen.

És igen, mindig beigazolódott, hogy ez nem így van. Mert lehetséges. Mindenki nélkülözhető.

A baj akkor van, ha Te, mint tulajdonos kerülsz hiányzó-listára, és nem készítetted fel erre a vállalkozásodat.

  • Definiáld a keretrendszert!

Legyenek a folyamataid pontosan meghatározottak és rögzítettek!

A jól letisztázott folyamatok segítenek abban, hogy a feladatkörök kristálytisztává váljanak és minden tökéletesen működjön.

A jól átlátható, rendszerszemléletű szervezeti működés (igen, ez egyszemélyes vállalkozás esetén is igaz!!!) nagyban javítja a hatékonyságot.

Ha többen vagytok, egyértelművé válnak a jog – és a felelősségi körök.

Röviden: a működés hatékonyabbá válik!

  • Számok, számok és számok!!!

Fontos, hogy mindent mérj.

Tudd az összes lehetséges adatot a honlapodon felbukkanó ügyfelekről!

Csak néhány példa: hány kattintás volt, ebből hányan kezdtek böngészni és a boltba betérő érdeklődők közül hányan vásároltak? A nap melyik szakában érkeztek a legtöbben? Mekkora volt a kosárérték?

Ami még fontosabb, hogy a mért számok, amit a webes világban konverziónak nevezünk, és egy weboldal esetében, tényleg az égvilágon minden aktivitást tudunk mérni, ami a látogatóhoz köthető – megmutatják a fejlesztendő területeket!

A keresőoptimalizálásba, vagy a PPC-be kell fektetned, netalán a honlappal vannak technikai gondok, vagy a telefonos megkereséskor alkalmazott kommunikáció gyenge?

 

 

Mindezekre egyértelmű választ adnak a mérések!

Az, hogy mi történik a “kattintás” után, az a vállalkozásod hatékonyságát is méri!

Vállalkozóként számos olyan tényezőre kell odafigyelnünk, ami a cég hatékonyabb működéséért felel.

  • Hogy jövünk mi a képbe?

Egyszerűen segíteni szeretnénk, mert a jelenlegi helyzet megköveteli!

Ahhoz, hogy túléljen, tovább lépjen és fejlődjön egy vállalkozás nem biztos, hogy arra van szüksége, hogy nullára csökkentsen mindent. Még a terveket is!

Ezen a másképp gondolkodáson szeretnénk végig vezetni cégvezetőként Téged is!

A fejlesztés folyamata

Mindig gondolkodj a lehető legegyszerűbben!

Amikor elkezdesz valamit, akkor egy változást hozol be az életedbe.

Honnan tudod, hogy ez jó hatással volt-e rád?

Nyilván érdemes a módosítást is mérésekkel nyomon követni.

Például, ha legyengültél, rosszkedvű vagy és úgy döntesz, hogy futással változtatsz ezen, mi történhet?

Régi szokásod szerint rohansz egy nagyot és rájössz, hogy fáradtabb vagy, a rosszkedv nem múlik és ráadásul nem tudtad kialudni magad…

A mérések a kívánt változások irányába mutatnak?

Ha nem, akkor ideje módosítanod.

Példánkban nem a kívánt eredményt érted el. Tehát érdemes változtatni.

Most könnyű kocogással kezded a napot. Mivel jólesik, úgy döntesz, hogy megismétled ezt a hét hátralévő napjain is.

Ráadásul azt tapasztalod, hogy a nap során, nyugalmi állapotban mért pulzusod is alacsonyabb, egészségesebb zónában van.

Ezúttal a mérés pozitív visszajelzésekkel szolgált, tehát állítsd rendszerbe a tesztelt és mért újítást: folytasd az enyhébb, kisebb terhelést jelentő edzést és élvezd az előnyeit!

Ugyanez igaz a vállalkozásodra is.

 

És igen, a “jobban vagyok” érzés fontos “mérési” szempont! Ugyanígy minden egyes – egyébként nem mérhető szempontot skálázni tudunk, meglehetősen pontos visszajelzéseket, és fejlesztési igényre utaló impulzusokat kapva válaszul.

A cél mindig ugyanaz: találd meg a számodra jól működő rendszerelemeket és építsd azokat tökéletes egésszé!

Magyarán fejleszd a vállalkozásodat! Ez nem egyszerű, és nem biztos, hogy egyedül le tudod vezényelni!

Hol kezdjem?

A kérdés jogos.

A vállalkozásfejlesztés szakma.

De ha “csak” annyit megteszel, hogy a fentieken elgondolkodsz, és megváltoztatsz néhány alapvető fontosságú dolgot, óriásit léptél előre!

A szemléletmód az, ami az áttörést hozza.

És ha segítségre van szükséged, akkor fordulj hozzánk bizalommal, mert rövidesen megrendezzük online kurzusunkat Paksi András vezetésével, aki végig visz a legfontosabb lépéseken, és segít abban, hogy képes légy önállóan is túllépni az első – és talán legnehezebb – akadályokon.

András 20 éve tevékenykedik tanácsadóként.

Vállalkozásfejlesztőként több, azóta nemzetközivé nőtt cég elindításából vette ki a részét aktívan. Nemcsak rendszerszemléletű megközelítése, de segítőkészsége is sokat jelent az általa segített vállalkozóknak.

Akár önálló megoldásban gondolkodsz, akár velünk tartasz, nagyon sok sikert kívánunk a továbblépéshez!

Néhány napon belül közzétesszük a konkrét tanfolyam leírását, ahol már jelentkezni is lehet a kb. 90 perces programra!

Címkék: ,

Szerző:

Cégünk az Unelte SEO S.R.L 2009 óta foglakozik keresőoptimalizálással, ezen belül linképítéssel, szövegírással és elemzésekkel is.