Szolgáltatás és keresőoptimalizálás árak?

Igazából elmondhatjuk, hogy egy nagyon egyszerű szabály mozgatja az élet területén a kereskedelmet: a vásárló mindig olcsón akar vásárolni, az eladó pedig mindig drágán szeretné eladni termékét, szolgáltatását.

A kettő közötti különbség kinek-kinek az alkudozási képességei szerint változhat. 🙂 Amennyiben fennáll az alku lehetősége.

Kereslet és kínálat a SEO-ban is

Ezen felül pedig a kereslet és a kínálat az, ami meghatározza a különféle árakat, nincs ez másképp a keresőoptimalizálás áraknál sem.

Évekkel ezelőtt volt egy olyan mondás, miszerint a keresőoptimalizálás nem agysebészet és bárki képes lehet sikerre vinni a területet, ebben az időszakban aztán gombamód el is szaporodtak az ún. szakemberek, akik minimális tapasztalattal, vagy véletlenszerű sikerélménnyel már tudtak fűt-fát ígérni a gyanútlan weboldal tulajdonosoknak.

Jelenleg a folyamatos algoritmus frissítés, valamint a különféle eddig mellőzöttnek hitt részletek fontosságának megerősödése, valamint a rangsorolási tényezők szinte teljes átdolgozása a Google részéről, egy teljesen más szakember gárdát nevelt ki, és itt nem csak a magyar nyelvterületről beszélünk.

Elmondhatjuk, hogy ebben az óriási változásban azok, akik nem voltak hajlandók fejlődni és követni a megváltozott trendet, és a Google játékszabályai szerint átalakítani keresőoptimalizálási stratégiáikat, egyszerűen lemorzsolódtak. Ez pedig magával hozta a keresőoptimalizálás árak változásait is.

Ugyanis, míg korábban a keresőoptimalizálás közel egyet jelentett a linképítéssel, ma már mindenki számára tudvalevő, hogy a keresőoptimalizálás egy több szálon futó szolgáltatáscsomag, amiben nem lehet egyik vagy másik lépést kihagyni, mert az eredményhez mindenképp szükségesek.

Melyek ezek a szolgáltatások?

  • Elemzések – ahhoz, hogy egy weboldallal érdemben lehessen dolgozni, első körben fel kell térképezni az oldal hibáit, amelyeket a sikeres optimalizáláshoz előbb ki kell javítani. Egy komplett SEO audit során a weboldal technikai és tartalmi része is elemzésre kerül, így a tulajdonos tökéletesen szembesül weboldala hiányosságaival és erősségeivel egyaránt. Elhanyagolhatatlan része lehet az elemzésen belül a linkprofil elemzés is, hisz most, hogy a Google kifejezetten írtja a spam-jellegű linkeket, a későbbi sikert nagyban befolyásolja a linkprofil „tisztasága” is.
  • Linképítés – a linképítés árak a link erősségétől, minőségétől függően változhatnak, a trend azt mutatja, hogy a weboldal tulajdonosok a minőségi linkek felé hajlanak, ami a jelenlegi katalógus linkek árainál jóval magasabbak, ám cserébe biztonságos támogatást nyújtanak az adott weboldalnak.
  • Szövegírás – ma már a keresőoptimalizálás szerves részének tekintjük a szövegírást, mivel a frissülő tartalom a weboldal helyezését láthatóan befolyásolja. Így tehát, aki a keresőoptimalizálás árakat kalkulálja, mindenképp vegye számításba ennek szükségességét is, természetesen, ha a szövegírást maga a weboldal tulajdonos veszi kézbe az is járható út, ám a tapasztalatok azt mutatják, hogy idő hiányában a kezdeti lendület hamar visszaesik.
  • Tanácsadás – mint fentebb említettük a Google jelenlegi működése, – aminek mélységeire természetesen csak következtetni tudunk – azt mutatja, hogy a jelenlegi SEO szakemberek többsége hosszú évek tapasztalataival „operál”, így ha valaki önállóan szeretné kipróbálni a keresőoptimalizálást, némi tanácsadással megtámogatva, mindenképp olyan személy tanácsaiért fizessen, akinek kézzelfogható, sikeres referenciái vannak.

Bár alapvetően elmondhatjuk a keresőoptimalizálás árakról, hogy jóval magasabb összegért kaphatók a szolgáltatások, mint három-négy évvel ezelőtt, nem szabad elfelejteni, hogy sikeres weboldal esetén arányosan magasabb bevételre is lehet számítani.

Ma, 2023-ban egy átlagos havidíjas keresőoptimalizálás megbízás: 150 – 200 € körül mozog, közepes versennyel bíró, néhány szolgáltatást kínáló versenyben. Míg egy nagyobb, szélesebb lefedettséggel bíró piaci szegmensben, ahol már nem csak magas minőségű PBN linkekkel, hanem olyan weboldalakról szerzett linkekkel is kell számolni, ami magas látogatottságú portálokon jelenik meg, ún. külső PR cikkek. Ebben az esetben 400 €-tól kell számolni az árakkal.

Egy hosszabb, stabilabb eredmény várományosa az, aki SEO-ba fektet, hisz egy idő után olyan kulcsszavakra is megjelenik a Google-ben, amire egyáltalán nem optimalizáltunk.

Aki gyors eredményt szeretne, annak még mindig ajánljuk a Google Ads hirdetést, amivel már a kampány felállítása utáni órákban hozhatunk látogatót, vásárlót, természetesen a SEO-nál drágábban.

Ha úgy érzed megkeresnél minket:

Inkább írok!




    Melyik szolgáltatásunk érdekel?
    Keresőoptimalizálás
    Facebook hirdetés
    Google Ads
    Pr cikkek, szövegírás
    Linképítés
    Weboldal készítés
    Webáruház készítés

    Kötelező jóváhagyni a Felhasználási feltételeket
    és az Adatkezelési tájékoztatót!

    Elolvastam, megértettem, elfogadom

    Please prove you are human by selecting the cup.