Relevancia a keresőoptimalizálásban

A relevancia szó jelentését már meghatároztuk, most leginkább attól válik ismét fontossá, hogy a keresőoptimalizálás milyen összefüggésben használjuk és használhatjuk. Bárki, aki akár érintőlegesen is, de kapcsolatba került weboldal készítés kapcsán a keresőoptimalizálással, az már egész biztosan hallott a releváns kifejezésről.

Ahhoz ugyanis, hogy egy weboldal sikerrel szerepeljen a keresőben fontos, hogy felépítésében, tartalmában, linkjeiben is egy egészet, összefüggő egységet alkosson, „megkönnyítve” ezzel a Google robotok dolgát.

Ahhoz viszont, hogy weboldalunk összefüggő egységet alkosson fontos, hogy a részletek mindig témában vágjanak, azaz relevánsak legyenek egymással. Megállapíthatjuk tehát, hogy egy weboldalt nem lehet „majd lesz belőle valami” alapon elindítani, főképp, ha az egy üzleti vállalkozásra épül, vagy bármilyen okból szeretnénk, ha előkelő helyezést érne el a keresőben.

Lássuk, egy weboldal és a keresőoptimalizálás esetében milyen relevanciáról beszélhetünk?

Először is a weboldal tartalma mindenképp releváns kell legyen azzal a céllal, amiért megépítettük, például egy kertészeti weboldal esetében ideális, ha következetesen a kertészettel kapcsolatban jelennek meg a bejegyzései.

Gyakorlatilag minden belefér, ami a témával releváns, és azzal, hogy jelenleg a frissülő tartalomnak milyen nagy szerepe van, elmondhatjuk, hogy a legérintőlegesebb témát is fel kell használni hosszú távon.

Ami már közvetlenül a keresőoptimalizálás eredményét meghatározhatja, az a link relevancia. Igazából ez mai napig vita tárgya, mert egy számszerűen nem mérhető dologról beszélünk, ám a hatásait mégis be tudjuk azonosítani. Tulajdonképpen arról van szó, hogy a releváns oldalról kapott link értékesebb, mint a nem releváns oldalról érkező hivatkozás. Ez azt jelenti, hogy ha egy gazdasági hírportált üzemeltetünk és hasonló témájú oldalról kapunk, hasonló szövegkörnyezetben elhelyezett linket, akkor az sokkal értékesebb, mint egy babaruhákkal foglalkozó weboldalról érkező link.

És még mielőtt teljesen elvesznénk a relevancia részleteiben, a témában született egy olyan megközelítés is már, hogy tulajdonképpen a domain relevanciája kevésbé fontos, mint maga az URL relevanciája.

Természetesen a csak releváns oldalról történő hivatkozások beszerzése közel lehetetlen dolog, egyrészt a magyar nyelvterület eléggé szűk ahhoz, hogy csak a weboldalunk témájába illő oldalról kapjunk linket, másfelől pedig kérdés, hogy hajlandóak-e hivatkozni ránk.

Az erre való törekvést azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni, mivel épp ez adja meg a Google szemében a természetes linkprofil látszatát, ha hasonló témájú oldalak is hivatkoznak weboldalunkra.

Ha épp keresőoptimalizálásban és linképítésben jártas szakembert keresel, akkor jó helyen jársz! Várjuk megkeresésedet!