A Moz frissíti a „Domain Authority” mérőszámot

Igaz a hír, a sokat vitatott DA értékről van szó, ami jelenleg a magyar „támogató” blogok közel egyetlen emészthető és könnyen elfogadható „erősséget” mutató értéke.

Ez természetesen nem egy kőbe vésett megállapítás, rengeteg vita megy azon, hogy mitől tekintünk egy domaint erősnek, és arról is, hogy mennyire tekinthetjük a DA értéket releváns értéknek, ha olyan weboldalakról van szó, amitől linkerőt várunk. Hisz nem ez az egyetlen mérőszám, ami alapján megállapíthatjuk egy domain értékét.

A Moz most bejelentette, hogy rengeteg fejlesztést hajtott végre, hogy a DA érték egy elfogadható és korszerű mérőszám lehessen. A cég szerint a frissítésre 2019. március 5-én kerül sor, aminek célja, hogy a mért számra megbízhatóan lehessen támaszkodni, gyomlálva ezzel a spam technikákkal felturbózott DA értékű weboldalakat.

A Moz DA értéke nem Google által hitelesített mérőszám, mint tudjuk, a Moz egy független SEO eszközöket fejlesztő cég, aminek a jelenléte a piacon megkérdőjelezhetetlen, ám rengeteg keresőoptimalizálás szakértő szerint ugyanakkor zavaró is. Hisz mióta a Google a közönség számára látható Page Rank értéket megszüntette, a szakma és a laikusok is szinte azonnal a Moz metrikát léptették elő, mint Page Rank értéket helyettesítő mérőszámot, holott a Moz mérései teljes mértékben függetlenek a Google adataitól.

Hogyan határozhatjuk meg pontosan a Domain Authority értéket?

A cég saját meghatározása szerint olyan keresőmotor rangsorolási pontszám, amely előrejelzi, hogy a webhely hogyan fog rangsorolódni az organikus listában. A pontszám 1-100 közötti értéket vesz fel, a magasabb számok, nagyobb rangsorolási képességnek felelnek meg.

Mi változik most a DA érték számításánál?

Russ Jones a Moz munkatársa szerint a cég több változtatást hajtott végre a pontszám kiszámításának módjában, javítva a korrelációkat, figyelmen kívül hagyva és eltávolítva a spam linkek hatásait, és ami a legfontosabb, hogy a Google változásaival lépést tartva frissítik a DA relatív értékét.

Ahelyett, hogy bonyolult lineáris modellre támaszkodnának az értékek kiszámításakor a Moz egy neurális hálózatra váltott, ennek többek között az lesz az áldásos hatása, hogy érzékeli a linkmanipulációt.

Nem csak a hivatkozások számát veszi figyelembe, hanem figyeli a forgalmi és minőségi kapcsolatok összetett eloszlásait, így a Spam Score még pontosabban kerül megállapításra egy webhelyről.

Russ Jones a Twitteren drámai változásról ír, az elsődleges az lesz, hogy az eladók és a vásárlók megtalálják egymást, ezért a nem megfelelő webhelyek linkjei, és a linkrendszerek értékcsökkenése is várható.

A Google soha nem rajongott a Moz eszközeiért, mivel szerinte ez újra a link alapú pontszámokra való koncentrálásra helyezte a hangsúlyt a SEO társadalom igen széles rétegében, és elvette a fókuszt a jobb weboldalak és a weboldalakon belüli felhasználói élmény építéséről.

Érdekelnek SEO szolgáltatásaink?

Ha úgy érzed megkeresnél minket:

Inkább írok!




    Melyik szolgáltatásunk érdekel?
    Keresőoptimalizálás
    Facebook hirdetés
    Google Ads
    Pr cikkek, szövegírás
    Linképítés
    Weboldal készítés
    Webáruház készítés

    Kötelező jóváhagyni a Felhasználási feltételeket
    és az Adatkezelési tájékoztatót!

    Elolvastam, megértettem, elfogadom

    Please prove you are human by selecting the star.