A weboldal felépítése és a SEO

A SEO-ra nem lehet elég korán gondolni. Így, ha a weboldal tulajdonos már előre tudja, hogy weboldalát később optimalizálni szeretné, hogy az a keresőben minél jobban szerepeljen, ezáltal később minél több pénzt termeljen, a SEO-ra már a weboldal tervezésénél gondolni kell. Általánosságban elmondhatjuk, hogy minden weboldal más, ugyanakkor minden weboldal alapvetően azonos. A weboldalak felépítése kisebb-nagyobb eltéréssel pontosan beleillenek egy bizonyos sablonba. Ez viszont egyáltalán nem baj! Ha SEO-ra tervezzük weboldalunkat, akkor jó, ha ismerjük a klasszikus weboldal felépítést. A weboldal felépítése egyben az oldalak hierarchikus elrendezését is mutatja, amelyről előzőleg már írtunk.

Az ideális weboldal felépítése logikusan elrendezett, és minden oldala kettő vagy három kattintással elérhető, ami azt jelenti, hogy 2. vagy 3. szinten található. Ennek tudatos tervezése két oldalról térül majd meg. Egy részről a látogatók könnyebben navigálnak rajta, másrészről a Google robotjai sokkal könnyebben feltérképezik azokat az oldalakat, amelyek a főoldalhoz közelebb helyezkednek el.

SEO szempontból természetesen a főoldal, és az ahhoz legközelebb eső oldalak a legfontosabbak, viszont soha nem szabad elfelejteni, hogy nem a Google robotjainak írjuk a tartalmat, hanem a látogatónak. Sőt! Amennyiben weboldalunkat valamely közösségi hálózatban is szerepeltetni akarjuk, akkor kiemelkedő jelentősége van az értékes tartalmaknak. Bár ez nem kötődik szorosan a weboldal felépítésének mikéntjéhez, annyiban mégis releváns, hogy nem mindegy melyik oldalon szerepeltetjük az érdekes, értékes, hasznos tartalmat. Hisz a közösségi hálózat elsősorban akkor értékeli a weboldalt megosztásokkal, ha azon egy kattintásra megtalálható a hasznos tartalom.

A Google algoritmus frissítések folyamatosan arra terelik a weboldal tulajdonosokat, hogy valóban nem a kereső robotjainak kell weboldalt építeni, hanem a látogatónak. Tudjuk, hogy ez nem egyszerű, hajlamosak vagyunk arra gondolni, hogy csak a keresőben szerepeljen jól az oldalunk, a látogatószerzés onnantól már gyerekjáték. A szomorú igazság viszont az, hogy a rosszul felépített weboldal ma már a keresőben sem szerepel jól.

A weboldal felépítésének helyes megválasztásakor valahol mindenképp meg kell találnunk az ideális utat a látogatók igényei és a keresőoptimalizálás igényei között, ha valamelyik oldalra túlságosan elbillen a mérleg nyelve, akkor már az ellenkező oldalon álló igény torzulni fog. Ez pedig károsan befolyásolhatja a weboldal későbbi keresőbeli szereplését.