Google Minőségi Algoritmus és a keresőoptimalizálás

Eddig is bizonyos volt minden weboldal tulajdonos számára, hogy a kereső ma már még összetettebb elbírálási elv alapján sorolja az oldalakat a természetes találati lista elejére vagy végére.

Sőt, egész biztosak lehetünk abban is, hogy napszakra levetítve – főképp a nagyobb versenyű szegmensekben – más-más összetételű listát kapunk ugyanarra a keresőszóra.

Ez a random faktor valamilyen szinten biztosíték lehet minden oldal tulajdonos számára, hogy a Google nagy „homokozójában” bárkinek teremhet babér, de csak akkor, ha a játékszabályokat maximálisan betartja.

Ugyanis a gyakorlat már régóta azt mutatja, hogy egy büntetett weboldalt visszahozni a természetes találati lista bármelyik fokára szinte képtelenség.

A keresőoptimalizálás megkeresésekre reagálva minden alkalommal elmondjuk és a lehető legpontosabban tudatosítjuk ügyfeleink felé, hogy a Google részéről folyamatosan újabb és újabb algoritmus finomításokkal találkozhatunk, ami minden egyes frissítéskor akár az ő oldalának pozíciójában is változást okozhat.

Amire viszont a legújabb tapasztalatok szerint kiemelten figyelnek a kereső algoritmusait kidolgozó szakemberek, az a minőség. Köszönhetjük ezt az internet robbanásszerű ki –és elterjedésének, a vezetéknélküli és mobilinternet forradalmának, valamint az ezeket kezelni képes eszközök elterjedésének.

Ez ugyanis óhatatlanul maga után vonta azt, hogy amellett, hogy az internet egy nagyszerű információs kincsesláda, a kincs mellett rengeteg szemetet is tartogat. A Google pedig értelemszerűen felelősségének tartja, hogy gátat szabjon a szemétnek.

Mindez természetes módon érzékenyen érintette a keresőoptimalizálást, de szerencsére a kereső soha nem zárja ki a fejlődésnek és előrejutásnak a lehetőségét.

A Minőségi algoritmus épp azon weboldalak előtt tárja ki az „ajtót”, amelyek minden eszközzel azon vannak, hogy valóban minőségit hozzanak létre.

A Pingvin, a Panda algoritmusok után a Minőségi Algoritmust állította hadrendbe a kereső, annak érdekében, hogy a weboldal tulajdonosokat rávegye ennek fontosságára.

Aminek május elején lefutott egy verziója, ami igen erőteljesen hatott, mert olyan milliós forgalmú weboldalak is megérezték a hatását, mint az answers.com vagy az eWiki.com.

A Minőségi Algoritmus lényege, hogy valamilyen szinten figyeli és értelmezi a weboldalakon lévő tartalom minőségét.

A május elején történt frissítés viszont azt sejteti, hogy az algoritmus sokkal több dologgal gazdagodott, ugyanis több olyan oldalt is érintett a hátrasorolás, amelyek első ránézésre rendben lévőnek tűntek.

Mindez arra enged következtetni, hogy a keresőoptimalizálás során még különösebb tekintettel kell lenni, ugyanis a hiányos szövegezés, a néhány soros, kulcsszó miatt írt tartalom.

A túlnyomóan képi vagy videó tartalom, a túlzottan sok címkével létrehozott aloldalak vagy nem rendszeresen frissülő oldalak felismerésén és kiszűrésén túl ennél jóval összetettebb tartalomfelismerő és értelmező elemekkel bővült a Google Minőségi Algoritmus, amely már nem csak általánosságban tudja a tartalom minőségét felmérni.