SEO: a https protokoll is rangsorolási tényező

Amikor SEO-ról van szó, általában nem teheti meg egy weboldal tulajdonos, hogy a több mint kétszáz rangsorolási tényezőnek egytől-egyik megfeleljen, főképp azért nem, mert nem tudhatjuk, hogy az egyes tényezőknek a különböző weboldalaknál milyen súlyuk lehet.

Így került előtérbe a legfrisseb hír, miszerint a https protokoll bekerült a rangsorolási tényezők közé. Valószínűleg a hatása minimális lesz, és nem biztos, hogy most weboldalak ezrei állnak át a biztonságos SSL kapcsolatra, ám, ha valaki amúgy is azon gondolkodott, hogy épp ilyen kapcsolaton keresztül szeretné weboldalát működtetni, neki a hír megjelenése határozott lökést adhat a megvalósításhoz.

Hátránya annyi lehet, hogy az SSL tanúsítványért cserébe éves díjat kell fizetni. A látogatók ebből annyit látnak majd, hogy a protokoll http://-ről https://-re fog váltani.

Mit jelent a biztonságos SSL kapcsolat?

Ahogy a nevében is benne van, egy normál http kapcsolatnál jóval biztonságosabb internetezésről beszélünk a https kapcsán. Szerver és kliens között egy biztonságos kapcsolat valósul meg, ahol a megadott adatok sokkal nagyobb biztonság küldhetők és fogadhatók. A felhasználók hasonló kapcsolattal leginkább bankok, e-mail szolgáltatók weboldalán találkozhatnak, de lényegében semmi nem tart vissza senkit, hogy saját weboldalán is https kapcsolatot állítson be.

Gyakorlatilag olyan, mint egy ujjlenyomat, amit a „megfelelő szerv” hitelesített, így a weboldal egyben megbízhatóvá is válik a biztonságosság mellett.

SEO szempontból semmit nem változtat, ha egy weboldal https kapcsolaton keresztül kommunikál, sokkal inkább fontosabb az, hogy az oldal hasznos tartalommal legyen megtöltve, és a felhasználói élmény sem utolsó, aminek eredménye a visszatérő látogatottság.

Ám figyelembe kell venni, hogy a váltással megváltozik az oldal URL-je is, és mivel minden SEO eredmény az URL címéhez szorosan kötődik, és a http nem ugyanaz, mint a https, egy meggondolatlan átállással komoly pozíciót lehet veszteni a keresőben.

Természetesen ezzel nem azt mondjuk, hogy most új weboldalt kell építenie mindazoknak, akik szeretnének átállni, csak azt szeretnénk hangsúlyozni, hogy az átállást gondosan kell végrehajtani, a régi URL címet 301-es paranccsal az új címre kell irányítani, ebben az esetben pedig hátrány nélkül megtörténik az átállás.

Mivel a Google rangosorolási tényezői folyamatosan csiszolódnak, az igényeknek, valamint a belső minőségi irányelveknek megfelelően fejlődnek és változnak ezért nem mondhatjuk egyértelműen, hogy a most aprócska https protokoll előnyt a későbbiekben nem fogja nagyobb befolyással felruházni a kereső. Érdemes résen lenni!