Úgy tűnik eljött a PageRank ellenőrzés vége

Az átlagos felhasználó számára, amikor egy weboldal erősségéről beszélünk a PageRank „szentsége” az, ami első sorban mérvadó. Annyira beleivódott a köztudatba az évek során a PageRank értéknek a fontossága, hogy mára már a ló másik oldalán találjuk magunkat, a PageRank eljutott a túlértékelt mérőszámok fázisába. Hangsúlyozom, mindezt elsősorban a keresőoptimalizálásban, és a Google rangsorolási rendszerében nem jártas felhasználókra érthetjük, de természetesen azt is hozzá kell tegyük, hogy miért is értene egy profi autószerelő a Google mérőszámaihoz, algoritmusaihoz, ha a weboldalával előre akarna kerülni?

A csapda viszont mégis ott van, hogy ha utána akar olvasni, milyen lehetőségei vannak, az esetek nagy számában az elmúlt években az ilyen-olyan szakmai cikkek túlságosan is nagyra értékelték a PageRank mérőszámot. Lehet, hogy e miatt is elképzelhető, hogy eljött a PageRank ellenőrzés vége?

Hisz éveken keresztül az egész internet attól volt hangos, hogy egy weboldal értéke a PageRank nagyságától függ! Előrejutni pedig csak a minél magasabb PageRank értékű oldalakról kapott linkekkel lehet.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy bizonyos mértékig így van, pontosabban úgy néz ki, hogy erről már nyugodtan beszélhetünk múlt időben is! Ugyanis a héten jelentette ki John Mueller, hogy talán a jövőben nem frissíti nyilvánosan a Google a PageRank értéket. Ez könnyen azt jelenti, hogy valóban elérkezett a PageRank ellenőrzés vége. Kérdés, csupán annyi, hogy hihetünk-e maradéktalanul a Google munkatárs kijelentésének? Vagy kezeljük képlékenyen az elhangzottakat?
Tény, hogy utóbbi időben, mintha hanyagolnák a PageRanket a Google háza táján, hisz legutóbb tavaly december 6-án frissült utoljára.


Ahogyan SEO berkekben régóta téma – s a Google folyamatos algoritmus változásai is erre utalnak – a keresőoptimalizálást már rég nem egy-két mérőszám alapján lehet sikeresen végezni, hisz egy weboldalt a kereső sokkal összetettebb, és úgy néz ki, ezután fontosabb mérőszámok alapján értékel. Ideje lesz a köztudatba az olyan értékeket is nyomatékosítani (a teljesség igénye nélkül), mint a Domain Authority (DA), Page Authority (PA) vagy a MozRank.