A felugró ablakok (pop-up) tiltása

A felugró ablakok és a keresőoptimalizálás szerepéről már korábban írtunk, valamint arról, hogy sok esetben egy-egy kampány részeként akár kiváló szolgálatot is tehet, erősítheti a hírlevélre feliratkozók táborát, valamint akciók, újdonságok, egy –egy új termék bevezetésére hívja fel a távozó vagy érkező látogatók figyelmét.

Egy-egy jól célzott felugró ablak (pop-up) kampánnyal komolyabb konverzió növelést érhetünk el, vagy legalábbis jó eséllyel növelhetjük a feliratkozók létszámát. Ez ebben az esetben már inkább marketing, mintsem keresőoptimalizálás.

Ugyanakkor nem mehetünk el szó nélkül azon tény mellett, hogy legalább annyi hátránya is van a hagyományos Java-alapú felugró ablakoknak, mint előnye.

Az emberek többségét idegesítik a felugró ablakok, és sok esetben már a böngészőt úgy állítják be, hogy eleve le van tiltva az ilyen jellegű, többségében kéretlen reklámok megjelenése, illetve alapból tiltja a böngésző a felugró ablakokat.

Ráadásul a Google sem tud sokat kezdeni a hagyományos felugró ablakokkal, mivel nem tud belőle „olvasni”, valamint a mögötte található weboldalt sem látja.

De mit tehet a felhasználó, ha nem szeretné, hogy folyamatosan megjelenjenek a felugró ablakok a böngészőjében? A felugró ablakok tiltása tulajdonképpen csupán néhány kattintás a böngésző beállításában, amennyiben alapból nem tiltja le azokat.

Jelenleg Magyarországon az élen áll a Chrome használata a böngészők statisztikájában, majd ezt követi a Firefox, és végül immáron hosszú éveken át a magyarok körében első helyen lévő Windowsba épített böngésző az IE leküzdötte magát az utolsó helyre.

Emellett mindenképp számot kell vetni  az Opera böngészővel, valamint a mobil eszközökön népszerű operációs rendszerek böngészőivel.

Vegyük sorra a felugró ablakok tiltásának lehetőségeit böngészők szerint:

  • Chrome esetében csupán a böngésző Beállítások – Speciális beállítások Adatvédelem részében a Tartalombeállításokra kell kattintani, majd az Előugró ablakok alatt a „Tiltsa le az előugró ablakokat minden webhelyen (ajánlott)” kell választani. Amikor a beállítás aktív, ezt egy kis ikon jelzi a böngésző címsorában, és lehetőség van kézzel bizonyos webhelyeken engedélyezni a felugró ablakokat. Mobileszközön használt Chrome böngésző esetében is hasonlóképpen történik a felugró ablakok tiltása.
  • Firefox alatt a Beállítások menü, Tartalom panelen kell a felugró ablakok blokkolását beállítani. Mivel alapértelmezés szerint a böngészőben a felugró ablakok engedélyezve vannak, így azok tiltása esetén a böngésző címsorában egy ikon jelzi a letiltott állapotot. Meg lehet adni, hogy milyen weboldalak képezzenek kivételt, amelyek látogatása során a pop-up ablak megjelenhet.
  • Opera alatt a Gyors beállítások menüben lehet a felugró ablakok tiltását elvégezni, Eszközök majd a Felugró ablakok tiltása pontra kell kattintani.

Keresőoptimalizálás szempontjából ezért is érdemesebb a fentebb említettek fényében a felugró ablakokat csakis kampányszerűen használni, illetve a sokkal felhasználó –és keresőbarátibb pop-up layert választani.

Update: 2017. január 10-től a Google a mobil weboldalakon megjelenő nem szabályos pop-up ablakokkal rendelkező weboldalakat hátrasorolja!

Kérj ajánlatot most: