Felugró ablakok (pop-up) és a keresőoptimalizálás

A dinamikus weboldal készítés hajnalán még igen komoly népszerűsége volt a felugró (pop-up) ablakoknak. Szinte nem volt olyan weboldal tulajdonos, aki ne igényelte volna a hírlevél feliratkozástól, a különféle játékokig, akciókat hirdető felugró ablakokat. Megválni tőlük nem tudunk, mert üzleti szempontból még ma is értékesek, figyelem felkeltők, és okosan használva komoly bevételt is lehet velük szerezni.

Ugyanakkor a mai értelemben vett, hagyományosnak mondott pop-up ablakkal több gond is akadt az idők folyamán. Egyrészről ma már a böngészők többsége alapból tiltja ezeket az ablakokat, így azok nem jelennek meg a felhasználó előtt. Másfelől, ha a pop-up ablak is tartalmaz a keresőoptimalizálás szempontjából fontos tartalmat, akkor a JavaScript kód alkalmazása a felugró ablakokra nem jó megoldás, mivel azt a kereső nem tudja „elolvasni.” Amennyiben direkt hivatkozást helyezünk el a pop-up ablakra, akkor adhatunk a keresőnek támpontot, hogy mit tároljon el.

Abban az esetben, ha a pop-up ablak hivatkozása jelenik meg a keresőben bizonyos kulcsszóra vagy kulcsszavakra, és a Google innen küld látogatókat az oldalra, a felhasználó a weboldalt nem látja mögötte, csak ezt az egy oldalt. Ezért érdemes valamiféle jól látható navigációt is elhelyezni az oldalra, hogy tovább jussanak a látogatók az eredeti oldal főoldalára vagy aloldalára. Mondom, ez csak abban az esetben érvényes, ha valóban olyan tartalmat teszünk a pop-up ablakra, ami keresőoptimalizálás szempontjából fontos. Ez viszont rendkívül ritka.

Általában a pop-up ablakok, ahogy fentebb említettem a Google számára nem annyira értékes tartalmat jelenítenek meg: hírlevél feliratkozás, akciók stb.

A pop-up ablakok tiltása miatt sokkal inkább érdemesebb egy olyan megoldás felé fordulni, mint a pop-up layer, amelyet egyelőre nem tiltanak a böngészők, és sokkal nagyobb fokú interaktivitást biztosít a hagyományos elődhöz képest.

Nem mellesleg a pop-up layerrel megoldható az a probléma is, hogy weboldalunk eme kis szeletkéje láthatatlan marad a Google számára.