Keresőoptimalizálás mobil eszközökre

Amikor keresőoptimalizálásról beszélünk, még 2014-ben is valahol hajlamosak vagyunk csak a számítógépes eszközökre gondolni, mint az asztali vagy a hordozható (notebook, netbook) PC. Jól tudjuk, a keresőoptimalizálás már a weboldal készítésnél elkezdődik, ha valaki pedig weboldal készítésre adja a fejét, ráadásul olyan weboldalt szeretne, ami később profitot is termel (webáruház, üzleti weboldal), akkor minden erre irányuló SEO tevékenység ezt a célt szolgálja. A weboldal készítés és keresőoptimalizálás során érdemes ma már minden weboldal tulajdonosnak egy újabb lehetőséggel számolni, mégpedig a mobil eszközökre történő optimalizálással.

Vizsgáljuk meg, miért?

Mert rohamos tempóban nőnek az okostelefon eladási számok világszerte, 2013 második negyedévében 432,1 millió mobiltelefont értékesítettek világszerte, ez 6,0 százalékkal több, mint a 2012-es hasonló időszak. Az eladások több mint fele okostelefon, 237,9 millió szám szerint, ha feltétel nélkül hihetünk a statisztikáknak. Természetesen ez még akkor is rekord mennyiség, ha az adatok csak megközelítőleg bizonyulnak hitelesnek.

Magyarországon egy tavaly februári felmérés szerint a hagyományos mobiltelefonok száma 6,8 millió, ebből 2,4 millió okostelefon. Az okostelefon használók 60 százaléka pedig rendszeresen használja internetre készülékét, bár ez a szám jóval kisebb, mint amire számíthatnánk a WiFi és a mobilnet korában. Viszont biztató, hogy előrejelzések szerint 2014-ben világszinten az adatforgalom legalább felét okostelefonok generálják majd. Ugyanez a folyamat arányaiban tetten érhető lesz Magyarországon is. Ezen kívül még nem számoltunk a táblagépekkel, amelyek szintén népszerűek hazánkban is, 2013- ban megközelítőleg 340 ezer táblagép felhasználó volt. A táblagépeket rendszeresen használókról pedig tudni kell, hogy ők leginkább tartalom befogadók, mintsem forgalom generálók, tehát sokkal jobban fogékonyabbak a hirdetésekre.

Elgondolkodtató tehát, hogy a mobileszközökre optimalizált weboldalak sikerével minden piaci szegmensben számolni kell, és érdemes a reszponzív külsővel foglalkozni, ha a látogatók eléréséhez, megfogásához minden lehetőséget ki akarunk használni.

Azok számára, akik nem szeretnének mobil eszközökre is optimalizált weboldal készítésbe milliókat ölni, az általunk is sikeresen használt wordpress keretrendszer ebben is segítségükre siet, olyan készre gyártott témákkal, amelyeknek van mobil verziójuk is, vagy olyan bővítménnyel, amely külső témákat használ fel a mobiloptimalizált verzió megalkotásához. Innentől pedig már csak beállítás kérdése, hogy ha mobileszközzel érkezünk az oldalra a megfelelő verzió töltődjön be.

A wordpressről pedig tudjuk, hogy maximálisan Google –és felhasználó barát weboldalt hozhatunk vele létre, amivel a legkönnyebben megtérül a későbbi keresőoptimalizálásba fektetett energiánk és pénzünk. A mobil verzióval is ellátott weboldalak alapjáraton semmivel nem kívánnak nagyobb odafigyelést a keresőoptimalizálási munkák során, mint bármilyen más weboldal, ám mégis sokkal szélesebb spektrumban vagyunk képesek termékeinkkel, szolgáltatásainkkal lefedni a piacot.