Kimenő hivatkozások és a SEO

Előző cikkünkben meghatároztuk, hogy mit jelent tulajdonképpen a kimenő link vagy hivatkozás, és hogy mennyire nem kell félni tőle, abban az esetben, ha szigorú kritériumok szerint – amelyek megegyeznek a Google „óhajával” – helyezzük el azokat oldalunkon. Amennyiben így járunk el, annak ellenére, hogy egy idegen weboldalnak adunk át linkerőt, semmit nem veszítünk a kereső szemében. SEO nézőpontból pedig ez a legfontosabb. A releváns tartalomra való utalás nem csak a kereső szemében értékes, de a látogatókat is segíthetjük, és ugye weboldalt nem a keresőnek, hanem a látogatónak építünk.

Felmerül azonban a kérdés a kimenő hivatkozások számával kapcsolatban. Mennyi kimenő hivatkozást helyezhetünk el adott oldalon és a teljes weboldalon?

A Google azt ajánlja, hogy egy oldalon legfeljebb 100 linket helyezzünk el összesen. Ha csak logikusan gondolkodunk és számításba vesszük a kimenő hivatkozások által átadott linkerőt, akkor megállapíthatjuk, hogy 10-20%-nál több kimenő linket ne helyezzünk el egy oldalon.

A kimenő hivatkozásokat célszerű a tartalomból linkelni, mert így egy releváns szövegkörnyezet is kerül mellé, ami oda-vissza hatással van az oldalakra. Legyen azonban bármilyen kimenő hivatkozás célszerű azt új ablakban megjeleníteni. Ez nem csak weboldalunknak, hanem a látogatónak is hasznos. Lehetősége van tovább böngészni oldalunkat, és nem zavarja a megnyíló külső hivatkozás. Ráadásul a bevett szokás is ezt támasztja alá, a legtöbb weboldalon új ablakban nyílnak meg a külső weboldalról linkelt tartalmak.

A kimenő hivatkozások esetében lehetőségünk van arra, hogy „szóljunk” a keresőnek, hogy a linkekkel, amelyek külső weboldalakra mutatnak, nem szeretnénk linkerőt átadni. SEO nyelven ezt nofollow linkeknek nevezzük. A nofollow parancsot a HTML kód HEAD részébe kell beírni. A parancs nyomán a kereső egy linket sem vesz figyelembe az oldalunkon. Azokon az oldalakon, amelyen SEO folyamatok zajlanak, ilyen megoldással nem találkozunk.

Lehetőség van azonban hivatkozásonként meghatározni, hogy mely linkeket kövesse a kereső és melyeket nem. Ehhez csupán a hivatkozás HTML tagjét kell kiegészíteni a rel=”nofollow”paraméterrel.

Ez kiváló megoldás, ha látogatóinknak szeretnénk linkelt tartalommal kedveskedni vagy direkt linkes megoldással terelünk látogatót egy másik weboldalra, ám linkerővel nem szeretnénk azt támogatni..

Print Friendly
Címke: , ,

Szerző:

Cégünk az Unelte SEO S.R.L 2009 óta foglakozik keresőoptimalizálással, ezen belül linképítéssel, szövegírással és elemzésekkel is.

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás