Weboldal frissítés és a keresőoptimalizálás

Miért bír nagy relevanciával a weboldal frissítés? Nos, tévesen gondolják úgy a weboldal tulajdonosok, hogy a weboldalt elegendő csak egyszer összerakni, feltölteni szöveggel, és arra többé nincs gond, jöhet a keresőoptimalizálás (SEO) orrba-szájba. A keresőoptimalizálás lépésről lépésre történik, és mint olyan, csak abban az esetben váltja be a hozzá fűzött reményeket, ha hosszú távban gondolkodunk. Ehhez viszont alapos tervezés szükségeltetik.

Google keresőoptimalizálás – ezért veszélyes a nem frissülő weboldal!

Aztán pedig jön a nagy meglepetés, ha a weboldal a legtisztább keresőoptimalizálás ellenére is kikerül a TOP100-ból. Úgy gondolhatjuk a weboldal frissítési gyakorisága témától függ, vannak örökérvényű témák és vannak olyanok, amelyek már egy nap elteltével is elvesztik aktualitásukat. Az igazság azonban az, hogy mi bármit is gondoljunk, a gyakorlat bebizonyította, hogy a Google által az utóbbi időkben ránk szabadított Panda, Google Pingvin és már a Kolibri is, igenis „árgus szemekkel” figyeli, és előszeretettel szórja ki a tartalomhiányos és hosszú ideig nem frissülő weboldalakat a találati listából.

Ami körülbelül másfél évvel ezelőtt csak ajánlás volt, miszerint a látogatókat és a keresőt is érdemes néha új információval ellátni, frissítve ez által a weboldalt, az ma már követelmény.

De mit is értünk pontosan weboldal frissítés alatt?

Keresőoptimalizálás szempontból a frissülő tartalom nem azt jelenti, hogy megváltoztatjuk a kész és hasznos tartalmi részét az oldalnak, hanem új, egyedi tartalmat hozunk létre. Ezt megtehetjük blog vagy hírek oldal létrehozásával. A lényeg minden esetben, hogy az új tartalom legyen összekötve az oldal többi részével, ami a keresőoptimalizálás miatt elengedhetetlen.

Milyen időközönként érdemes frissíteni a weboldalt?

A weboldal frissítésnek több haszna is van, például, ha folyamatosan új tartalmat „gyártunk”, akkor a kereső robotjai is sűrűben érkeznek weboldalunkra és eltárolják a fellelt tartalmat. Amikor pedig már az új tartalom megtalálható a keresőben, az  jó eséllyel újabb látogatót is hoz, főképp, ha az új tartalmat releváns és lehetőség szerint magas értékű linkekkel meg is támogatjuk. A szövegírás minősége mellett valóban nem mehetünk el szó nélkül – hiszen erre nem csupán a felhasználók, de a Google is odafigyel! Ez a tendencia, a felhasználói élmény, egyre inkább nagyobb teret kap a SEO-ban.

Gyakorlat szerint új releváns tartalmat minimum havonta,  de ajánlatos két hetente, hetente feltölteni weboldalunkra, ezzel pedig az összes létező long tail kulcsszavainkat felhasználhatjuk a tartalom írásához.

Mindez egyszerűnek tűnik, ám a legtöbb weboldal tulajdonos a tapasztalat ellenére is nehezen hajlik a frissülő tartalom és bő szövegezés megvalósítására, pedig e lépés nélkül ma már nem létezik sikeres keresőoptimalizálás.

Q & A

Hogyan lehet egy weboldalt naprakészen tartani?
A tartalom rendszeres frissítésével, a technikai karbantartással, valamint a legfrissebb SEO és design trendek követésével.
Szükség van a weboldalak frissítésére?
Abszolút, mert ez biztosítja a tartalom relevanciáját, a technikai biztonságot, valamint a keresőmotorokban való jó rangsorolást és a felhasználói élmény folyamatos javítását.