Weboldal frissítés és a keresőoptimalizálás

Tévesen gondolják úgy a weboldal tulajdonosok, hogy a weboldalt elegendő csak egyszer összerakni, feltölteni szöveggel, és arra többé nincs gond, jöhet a keresőoptimalizálás orrba-szájba. Aztán pedig jön a nagy meglepetés, ha a weboldal a legtisztább keresőoptimalizálás ellenére is kikerül a TOP100-ból. Úgy gondolhatjuk a weboldal frissítési gyakorisága témától függ, vannak örökérvényű témák és vannak olyanok, amelyek már egy nap elteltével is elvesztik aktualitásukat. Az igazság azonban az, hogy mi bármit is gondoljunk, a gyakorlat bebizonyította, hogy a Google által az utóbbi időkben ránk szabadított Panda, Pingvin és már a Kolibri is, igenis „árgus szemekkel” figyeli, és előszeretettel szórja ki a tartalomhiányos és hosszú ideig nem frissülő weboldalakat a találati listából.

Ami körülbelül másfél évvel ezelőtt csak ajánlás volt, miszerint a látogatókat és a keresőt is érdemes néha új információval ellátni, frissítve ez által a weboldalt, az ma már követelmény.

De mit is értünk pontosan weboldal frissítés alatt?

Keresőoptimalizálás szempontból a frissülő tartalom nem azt jelenti, hogy megváltoztatjuk a kész és hasznos tartalmi részét az oldalnak, hanem új tartalmat hozunk létre. Ezt megtehetjük blog vagy hírek oldal létrehozásával. A lényeg minden esetben, hogy az új tartalom legyen összekötve az oldal többi részével, ami a keresőoptimalizálás miatt elengedhetetlen.

Felvetődik a kérdés, hogy milyen időközönként érdemes frissíteni a weboldalt?

A weboldal frissítésnek több haszna is van, például, ha folyamatosan új tartalmat „gyártunk”, akkor a kereső robotjai is sűrűben érkeznek weboldalunkra és eltárolják a fellelt tartalmat. Amikor pedig már az új tartalom megtalálható a keresőben, az  jó eséllyel újabb látogatót is hoz, főképp, ha az új tartalmat releváns és lehetőség szerint magas értékű linkekkel meg is támogatjuk.

Gyakorlat szerint új releváns tartalmat minimum havonta,  de ajánlatos két hetente, hetente feltölteni weboldalunkra, ezzel pedig az összes létező lon gtail kulcsszavainkat felhasználhatjuk a tartalom írásához.

Mindez egyszerűnek tűnik, ám a legtöbb weboldal tulajdonos a tapasztalat ellenére is nehezen hajlik a frissülő tartalom és bő szövegezés megvalósítására, pedig e lépés nélkül ma már nem létezik sikeres keresőoptimalizálás.