Duplikált tartalom és a SEO

A weboldalak gombamód szaporodásával az átlagos felhasználó is észreveheti, hogy bizonyos tartalmak azonosak bizonyos weboldalakon, ami nem meglepő, egy hírt, egy sajtóközleményt a forrás megjelölésével gyakran átvesznek kisebb és nagyobb weboldalak is.

Vannak viszont olyan szélsőséges esetek, amikor teljes weboldal szöveget „lopnak el” egymástól a weboldal tulajdonosok, ami az internet névtelenségében még kreatív és kiváló ötletnek is tűnhetne, azonban a duplikált tartalom mindkét weboldalnak csak káros lehet.

Először lássuk, mit értünk duplikált tartalom alatt.

Duplikációról akkor beszélünk, ha két különböző URL alatt ugyanazt a tartalmat találjuk, vagy legalábbis a tartalom részben megegyezik. Szélsőséges esetben a weboldal teljes HTML kódja megegyezik, de ha csak a szöveges tartalom azonos vagy részben azonos, már ez is duplikációnak számít.

Mivel a Google a találati lista összeállításakor mindig arra törekszik, hogy a látogató a beírt kulcsszóra friss és mindig új, értékes tartalmat adjon, a duplikált tartalmat kifejezetten károsnak minősíti, és természetes módon gyomlálja. Egyrészről a duplikáció a látogató számára nem ad új információt, másrészről az azonos tartalom feldolgozása fölöslegesen terheli a rendszer kapacitásait. Ezért a legegyszerűbb módszert használja a duplikáció kiszűrésére, az újonnan megjelenő oldalt bünteti úgy, hogy hátrasorolja a találati listán, megtörténhet az is, hogy a teljes weboldalt büntetésbe kerül, jobb esetben csak a másolt tartalom.

Gyakran a weboldal tulajdonosok nem tudják elképzelni, hogy a web rengetegben egy bizonyos átvett tartalmat kiszűrhet-e a Google, bátran belemennek és a SEO részeként használják a másolt tartalmat. Egy újonnan induló weboldal számára ez a lehető legrosszabb pont, amit a Google-tól kaphat.

Az általunk végzett SEO munkák, SEO tanácsadások során teljes mértékben elzárkózunk a duplikált tartalom használatától, és mindig az egyedi, tartalmas szövegezést támogatjuk.

Természetesen vannak olyan esetek, amikor a weboldal tulajdonos úgy használ duplikált tartalmat, hogy nem tud róla, ez még olykor „szakember szinten” is megtörténik. Következő cikkünkben ennek járunk utána!