Megváltozott a meta leírások hossza

Egy ideje már a legtöbb weboldal tulajdonos is belátta, hogy a meta beállításokra ismét úgy kell tekinteni, mint egy plusz marketing eszközre, amivel az átkattintások arányát nagyságrenddel lehet növelni.

Az, hogy hol jelenik meg egy weboldal a keresőben számtalan kritérium függvénye, és kitartó, hosszú keresőoptimalizálási munka eredménye, de az, hogy hogyan jelenik meg a weboldal a keresőben már sokkal inkább csak odafigyelésen múlik.

A meta címsort és a meta leírást, ha kreatív, marketing, sales megközelítéssel írjuk meg, akkor egy plusz esélyt adunk annak, hogy a felhasználó épp a mi oldalunkra kattintson. A meta címsor hossza és a meta leírás hossza éveken át kötött volt: 130-140 karakternyi szöveget jelenített meg. Eddig.

December 4-én viszont hivatalosan is bejelentette a Google, hogy frissítette ezt a korábbi irányelvet, és mostantól maximum 320 karaktert is megjeleníthet.

A történet november végén kezdődött, amikor egyik napról a másikra duplájára emelkedett a megjelenített karakterek száma. A változást a Google a felhasználói élmény javításával magyarázza, mert véleményük szerint a hosszabb leírás alapján jobban el tudják dönteni az emberek, hogy a keresésükre megjelenített találati lista mennyire releváns.

Milyen hatással lehet mindez a keresőoptimalizálásra

Az on page SEO esetében mindenképp változtatni fog a marketingesek hozzáállásán, hogy miképp írják és optimalizálják a meta leírásokat. Nagyobb terjedelem áll rendelkezésre, hogy kattintásra ösztönözzék a látogatót, nyilván lesznek kísérletek arra vonatkozóan, hogy már a leírásban megválaszolják a felhasználó problémáját.

Befolyásolja az átkattintási arányt! Egyelőre kérdés, hogy pozitív vagy negatív irányba. Ha a felhasználók jobban vonzódnak a hosszabb leírásokhoz, akkor mindenképp pozitív irányba fogja a mérleg nyelvét billenteni.

Rohanjunk átírni a meta leírásokat?

Először is érdemes egy prioritási listát felállítani mielőtt hozzálátnánk egy több ezer aloldallal rendelkező weboldal meta leírásainak frissítéséhez. Mindenképp azoknak az aloldalaknak a frissítésével és optimalizálásával érdemes kezdeni, amelyek eddig a legtöbb forgalmat generálták.

2017.12.08