Lokális SEO – néhány tipp, amit lehet a versenytársak sem használnak!

Lassan egyre több vállalkozó ismeri fel a lokális SEO előnyét, ám kitűnni a sok azonos vállalkozás közül egyáltalán nem könnyű, de néhány tippel még ez is lehetséges!

Mivel egyre több helyet vesznek el a SERP-ből a fizetett hirdetések és az azonos vállalkozások sem pihennek, ezért meg kell találni azokat a taktikákat, amelyek használatával Ön is egy lépéssel előrébb kerülhet.

A Google Cégem regisztráció egy kötelező lépés minden vállalkozás számára, ennek hiányában mondhatni, hogy a cég online jelenléte egyszerűen elképzelhetetlen. Ezen belül minél több adat pontos kitöltése és folyamatos frissítése igazolja a Google felé is, hogy aktív vállalkozásról van szó, nem mellesleg a felhasználóknak napra pontos információval szolgál.

Ezzel óriási előnyre lehet szert tenni, hisz egy ismeretlen városba érkezve a neten keresünk rá egy közeli kávézóra, étteremre, szervizre, virágüzletre és a sort még bátran folytathatnánk.

Ezzel szemben ma Magyarországon meglepően kevés vállalkozás használja, holott az ügyfélélmény és ügyfélbizalom a Google Cégemet használó vállalkozások felé sokkal magasabb, és a bolt felkeresésének a valószínűsége, ezzel pedig a vásárlási hajlam is nagyságrendekkel nőhet.

Google Posts

Amellett, hogy a Google Cégem használata néhány kattintás, ezen belül számos olyan lehetőséget tartalmaz, amit nem minden vállalkozó használ, ilyen például a Google Posts. Cikkeket, bejegyzéseket lehet létrehozni, amelynek segítségével tájékoztatni lehet a potenciális vásárlókat, akár ünnepi akciókról, új termékekről, eseményekről, új szolgáltatásról, mindezt képekkel, hivatkozásokkal, ajánlattal, megfelelően elhelyezett kulcsszavakkal.

Kezelése roppant egyszerű, csak kreatívan kell használni, hogy az emberek már a Google Cégem által listázott adatok böngészésekor kattintsanak, hogy minél több információhoz jussanak! Ne feledjük, ezeket a kölcsönhatásokat a Google figyeli és mindenképp pozitív hatással lesz a weboldal helyezésére is. A Google hét naponta törli a régi posztokat és figyelmeztet emailben is arra, hogy ideje újat közzétenni, így garantálva, hogy a potenciális vásárlók mindig friss információkkal gazdagodnak.

Fontos a megfelelő kategória kiválasztása

A legjobb Google Cégem kategória kiválasztása nagyban meghatározza, hogy a Google miképp rangsorolja vállalkozását. Gyakorlatilag tesztelés kérdése, hogy melyik releváns kategória az, amikor a Google az első három kiemelt vállalkozás között jeleníti meg, míg a túl sok kategória kiválasztása sem helyes, mert hígítja a vállalkozás specifikálását.

Keresőbarát URL-ek alkalmazása

Ahogy a SEO minden területén itt is fontos a keresőbarát URL alkalmazása, nem csak a látogatót tereli, hanem útmutatóul szolgál a webhely struktúrájához is. Adott esetben a városhoz, szolgáltatáshoz tartozó kulcsszavak szerepeljenek az URL-ben, így még nagyobb relevanciát biztosítunk.

Biztonságos webhely

Az SSL megléte 2017 januárjától rangsorolási szempont, egy fajta bizalmi faktor nem csak a keresőben, hanem a potenciális látogatók/vásárlók felé is, hisz egy nem biztonságos weboldalon senki se adja meg szívesen a személyes adatait. Az SSL hiánya így óriási hátrány lehet a versenytársakkal szemben, de még ma sem késő átállni.

Minőségi tartalom

Elsősorban nem a Google miatt, hanem a látogatók miatt fontos a folyamatosan frissülő tartalom. Ezt viszont nem könnyű még akkor sem megvalósítani, ha épp a téma szakértői vagyunk. Vannak ugyanakkor hasznos praktikák, amelyekkel megtalálhatja azokat a kérdéseket, amelyekre saját látogatói épp az Ön weboldalán keresik a választ.

Ha ezeknek a kérdéseknek a megválaszolására törekszik, akkor máris hasznos információt nyújtott át a látogatóknak, amit a kereső is értékelni fog, a látogatót pedig így nagy eséllyel vásárlóvá konvertálja a tartalom.

 

2017.12.19

Címke: ,

Szerző:

Cégünk az Unelte SEO S.R.L 2009 óta foglakozik keresőoptimalizálással, ezen belül linképítéssel, szövegírással és elemzésekkel is.