A weboldal mérete és a keresőoptimalizálás

Van-e összefüggés?

Az elmúlt jó egy évben meggyőződhettünk arról, hogy a Google igenis szereti a bő tartalommal rendelkező nagy weboldalakat. Ennek kettős oka van, a sok oldalas, tartalmas weboldalon több olyan aloldalt és tartalmat talál a kereső, ahova látogatót tud irányítani, másrészről a sok oldal, sok linkkel is egyenlő, vagyis minél több oldala van egy weboldalnak annál több visszamutató linkje van a főoldal és egyéb fontos oldalak között, ami azok erősödéséhez vezet.

A duplikált tartalom nem megoldás!

Mivel a keresőoptimalizálás (SEO) tartalom nélkül nem működik, a potenciálisan fontos oldalaknak bő tartalommal kell rendelkezniük, ám mindenképp tudatos tartalomépítésre kell törekedni. A duplikációval végzett értelmetlen tartalomgenerálás nem vezet eredményre, a kereső akkor is az értékes, egyedi tartalmat fogja kiválasztani és arra tereli a látogatókat is.

Az oldalak száma mellett, a teljes oldal mérete is szempont a kereső számára. Mikor a látogató begépeli a weboldal címét a böngészőbe, a böngésző először a szerverről tölti le a kért oldal HTML forráskódját, értelmezi azt, és letölti a benne megtalálható egyéb elemeket is, mint a CSS fájlokat, videókat, animációkat, képeket, flash fájlokat.

A tökéletes HTML forráskód az…

A kereső először a forráskód méretét „látja”, ám a látogatónak nem csak arra van szüksége, hanem az összes többi elemre is. A HTML forráskód akkor optimális, ha nem haladja meg a 100Kb méretet, ennél nagyobb méretű forráskódot már nem biztos, hogy elolvasnak a Google robotjai. Szövegből természetesen ez rengeteg, nem is ezzel van a baj, a HTML forráskódok elsőrangú „hízlalója” a rengeteg HTML formázóelem, a táblázatok használata. Ebben az esetben már nem beszélhetünk szép forráskódról.

A kereső mellett a forráskód mérete hatással lehet a látogatók oldalunkon eltöltött idejére is, hisz nem mindegy, hogy a látogató böngészőjének mennyi adatot kell letöltenie, ami rossz esetben látogatóvesztéshez vezet, mert ha sokat kell várjon az oldal betöltődésére, könnyen továbbléphet.

Ha mégis meg kell határoznunk, mi az a tényező, ami egy weboldal lassúságához vezet, akkor elsősorban a képek mennyiségét kell megnevezzük. Nagyban megnövelik a letöltéshez szükséges adatmennyiséget. Ennek elkerülésére, jó, ha a képeket olyan méretben tároljuk a szerveren, mint amilyen méretben a weboldalon is megjelenítjük.

A weboldal mérete igenis számít!

Keresőoptimalizálás szempontjából tehát határozottan megállapíthatjuk, a weboldal mérete igenis számít, ha az az érdekünk, hogy a kereső folyamatosan feltérképezze weboldalunkat, jó helyezéssel jutalmazza, és a leggyengébb internetkapcsolattal rendelkező látogatóra is szükségünk van.

Ha profi SEO szakember segítségét igényelnéd, keress minket bizalommal!

Q & A

A weboldalak 1920×1080-as felbontásúak?
A weboldalak nem feltétlenül 1920×1080-as felbontásúak, mivel a weboldalakat úgy tervezték, hogy rugalmasan alkalmazkodjanak különböző képernyőméretekhez és felbontásokhoz. A 1920×1080-as felbontás egy gyakori képernyőméret, de a weboldalak általában reszponzívak, azaz képesek a különböző eszközök, mint például telefonok, táblagépek és asztali számítógépek felbontásaihoz igazodni.
Mekkora egy asztali weboldal mérete?
Az asztali weboldalak mérete változó, de jellemzően 1024 és 1920 pixel közötti szélességgel tervezik őket, hogy a különböző monitorokon jól megjelenjenek. Az optimális szélesség általában 1440 pixel körül van, ami a legtöbb asztali monitoron megfelelő megjelenést biztosít, ugyanakkor a weboldalak reszponzívak, így rugalmasan alkalmazkodnak a különböző képernyőméretekhez.