YMYL – „pénzt vagy életet”

Aki nem túlságosan jártas a keresőoptimalizálás világában joggal háboroghat, hogy egy újabb mozaikszót kell megtanulni, mégpedig a YMYL, azaz Your Money or Your Life, vagyis a címben emlegetett pénzt vagy életet kifejezést.

Mi a YMYL weboldal?

A Google minden olyan weboldalt, aminek tartalma, témája befolyásolhatja adott ember egészségét, biztonságát, boldogságát vagy pénzügyi stabilitását YMYL kategóriába sorol. Vagyis orvosi/egészségügyi/pénzügyi vonalon tartoznak ide a weboldalak, de ilyen értelemben, ha van egy oldalad, ami szülőknek ad tanácsot gyerekneveléssel kapcsolatban, az is YMYL oldal, vagy egy olyan weboldal, ami tünetek alapján diagnosztizálja a betegségeket, és ilyen értelemben minden webáruház ennek minősül.

A Google bővebben is meghatározza, milyen tartalmú weboldalak tartoznak ide (néhány példa, amit a keresőóriás is említ a keresési minőség értékelő irányelvei között):

  • vásárlási vagy pénzügyi tranzakciós oldalak – olyan oldalak, amelyek lehetővé teszik a látogatók számára a vásárlást, pénz átutalást, számlák fizetését online (pl. webáruházak, online bankok oldalai).
  • pénzügyi információs oldalak – olyan weboldalak, amelyek tanácsokat vagy információkat osztanak meg befektetésekkel, adókkal, nyugdíj tervezéssel, lakásvásárlással, biztosítással stb. kapcsolatban.
  • orvosi információs oldalak – fizikai egészséggel, mentális egészséggel, táplálkozással, kábítószerekkel, speciális betegségekkel kapcsolatos információkat tartalmaz, vagy tanácsokat ad.
  • jogi információs oldalak – jogi tanácsadást vagy tájékoztatást nyújtanak olyan témákkal kapcsolatban, mint a válás, állampolgárrá válás, gyerekbűnözés stb.
  • Híroldalak vagy olyan oldalak, amelyeknek az információi fontosak lehetnek az állampolgárság megszerzéséhez – oldalak, amelyek tartalmaznak a helyi/állami/nemzeti kormányzati folyamatokat, politikával, emberekkel, törvényekkel kapcsolatos információkat. Ilyenek lehetnek a nemzetközi információk, kormányzati programok, szociális szolgáltatások, üzleti élet, politika, tudomány technológia stb.

Itt fontos megjegyezni, hogy a Google nem minden híroldalt sorol az YMYL kategóriába, örökbefogadással, autós biztonsággal foglalkozó oldalakat például nem!

Az YMYL oldalaknak nagyon magasak a minőség minősítési szabványai, épp azért, mert a hasonló alacsony minőségű weboldalak negatívan tudják befolyásolni a látogatók egészségét, boldogságát, biztonságát, vagy pénzügyi stabilitását.

Olyannyira magasak a minőségi elvárásai ezekkel az oldalakkal szemben a Google-nak, hogy a legutóbbi, speciális Google Medic algoritmus frissítés kifejezetten az YMYL oldalakat célozta meg, és rendezte át alaposan a találati listát.

Sőt! Az algoritmus lefutása óta, – ami augusztus elsején indult hódító útjára a globális weben, és több hétig tartott – mai napig cikkeznek arról, hogy milyen hatásai vannak ebben a komoly pénzeket megmozgató online üzleti szférában. Ami nem csak a külföldi, hanem a magyar piacon is éreztette hatását, például a fogászati iparágban tevékenykedő szereplők többsége közel felét elvesztette organikus forgalmának.

Ebből is látszik, hogy a weboldal megépítése és a folyamatos Google felé való megfelelés, maga a szövegírás nem rövid távú munka, hanem folyamatában kell a minősítési megfelelésen dolgozni, akár csak a keresőoptimalizálás részről beszélünk, akár bármelyik hasonló online marketing csoportjába sorolható szolgáltatásról.

Kérd ajánlatunkat!




    Melyik szolgáltatásunk érdekel?
    Keresőoptimalizálás
    Facebook hirdetés
    Google Ads
    Pr cikkek, szövegírás
    Linképítés
    Weboldal készítés
    Webáruház készítés

    Kötelező jóváhagyni a Felhasználási feltételeket
    és az Adatkezelési tájékoztatót!

    Elolvastam, megértettem, elfogadom

    Kérem, bizonyítsa, hogy nem robot. Válassza ki a zászlót.