Miért nem profitálnak jól a Google Ads hirdetéseid? Lehet, hogy a termékeddel van a baj?

Sok esetben találkoztunk már olyan ügyfelekkel, akik vagy maguk végezték a Google Ads hirdetéseik futtatását, vagy hozzá nem értő személyre bízták azt.

Ilyen esetekben kerül elő a fő kérdés, vagyis hogy miért nem működnek jól a hirdetések?

Miért nem hozzák a megfelelő konverziós eredményeket?

Sajnos a fenti kérdésekre a válasz nem fekete-fehér. Az okok között számtalan beállítási hiba meghúzódhat, de természetesen a sikertelenséget okozhatja a rossz árazás, a weboldal rossz minősége, de még az értékesítési folyamat hibái is.

Mi a teendő ilyenkor?

Gyakorlatilag mindent felül kell vizsgálni, a legalapvetőbb Google Ads beállításoktól kezdve, egészen a termékek piacképességéig.

Nézzünk néhány életszerű példát, amikor kizárható a termék rossz árazása, vagy a termékek piacképtelensége. Ilyen helyzet például az, amikor a konkurencia szinte ugyanolyan áron dolgozik, mégis sokkal többet értékesít.

Hol keresendő a hiba?

Két ponton lehetséges. Vagy a Google Ads fiók beállításaiban, vagy a weboldalon.

Az Ads fiókkal kapcsolatos hibákat nem részleteznénk, ugyanis arról gyakorlatilag több száz oldalas könyvet lehetne írni. A hibák száma szinte végtelen, függően attól, hogy milyen kiterjedt fiókról van szó. Ugyanakkor a legnagyobb hiba a relevancia hiánya szokott lenni. Ilyenkor a felhasználó nem a megfelelő céloldalra érkezik, nem azt a terméket látja, amire keresett, vagyis nem azt kapja, amire számított.

A weboldal szintén hibaforrás lehet, így például könnyedén előfordulhat, hogy lassan tölt be, rossz a navigációja, rossz a szövegezése, nem jelennek meg a vizuális elemei, vagy rosszul, a képek felbontása kicsi stb.

A hibalehetőségek sora tehát végtelen, így nélkülözhetetlen, hogy az oldal és a fiók is átessen egy alapos auditon, ami kideríti a hibák okait.

Mi van akkor, ha már minden hibát felfedtünk és mégsem jönnek a vásárlók?

Ha valóban minden hiba meg van oldva – ami elég ritka – akkor szinte 100%, hogy a termékkel, vagy a szolgáltatással van a baj.

Tegyük fel, hogy az oldal szövegezésének elkészítését profira bíztuk, a grafikát is profi készítette és az oldal forráskódja is tiszta és nincs túlterhelve. Emellett a Google Ads hirdetésekkel a releváns célközönséget érjük el, amit látunk a magas CTR-ből, és az alacsony visszafordulási arányból.

Ilyenkor érdemes ráfeküdni az egyes termékek és szolgáltatások minőségének elemzésére, árának újragondolására, de fontos azon is elgondolkodni, hogy vajon az adott cég hírneve az utóbbi időben nem alakult-e negatívan.

Ha minden technikai elem rendben van és az ilyen jellegű hibák ki vannak küszöbölve, más lehetőség nincs.

Az a rossz hír, hogy ha a termékkel, vagy a szolgáltatással van a baj, az általában a folyamat legvégén derül ki.

Ez megelőzendő érdemes már a komolyabb marketing tevékenység előtt átgondolni a következőket?

  • A konkurenciához képest olcsó vagy drága a termékem?
  • Ha drágább vagyok, miért tehetem meg, hogy az legyek? (erősebb a brandem, jobb a termékem, többet adok?

A konklúzió tehát az, hogy sok esetben sajnos nem a hirdetésekkel, vagy épp a weboldallal van a baj, hanem magával a termékkel/szolgáltatással és ezt már a komolyabb marketingköltések beindítása előtt észre kell venni!

Cégünk rendszeresen végez komplex auditokat, amelyek során feltárjuk a weboldal és a Google Ads fiókok hibáit és természetesen a bennük rejlő lehetőségeket is!

Google Ads hirdetésben gondolkodsz? Kérd ajánlatunkat!

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Tárgy

Üzenet

Kötelező jóváhagyni a Felhasználási feltételeket
és az Adatkezelési tájékoztatót!


Címke: ,

Szerző:

Cégünk az Unelte SEO S.R.L 2009 óta foglakozik keresőoptimalizálással, ezen belül linképítéssel, szövegírással és elemzésekkel is.

 

Privacy Policy Settings