Google rangsorolási tényezők 2018

Igen, arról a bizonyos, több mint 200 tényezőről van szó, ami alapján a Google értékeli, rangsorolja a weboldalakat, és ami alapján adott lekérdezésre, adott listát tárja a látogató elé.

Aktualitását az adja, hogy 2018. augusztus 1-én magát az alapalgoritmust frissítette a Google, aminek hatása a teljes weben érezhető volt keresőoptimalizálás szintjén is, sőt, alapvetően még hetekig tarthat a frissítés utóhatása, míg a helyezések stabilizálódnak, ami értelemszerűen látogató – és konverzióvesztéssel is járhatott.

De természetesen akadtak ismét olyan oldalak is, amelyekre a hirtelen változás kifejezetten előnyös hatással volt a magyar nyelvterületen is. Idén már kétszer volt szélesebb szegmenst lefedő algoritmus frissítés, mégpedig márciusban, áprilisban és most augusztus 1-én.

Igazából a hivatalos közlemény sem tartalmazott semmilyen konkrétumot, hogy mit kellene változtatni adott, hogyan kell ehhez idomulni, mivel nem büntető-algoritmusról van szó jelen esetben, egyszerűen továbbra is a „jó tartalom” az, ami egy weboldal erőssége, és valljuk be, ezen mindig van mit javítani, finomítani, ahogy a többi SEO területen is.

Emellé Danny Sullivan a Google szakembere azt javasolja, hogy a tartalom javításához mindenki olvassa el azt a közel kétszáz oldalas útmutatót, amiből sok értékes tanácsot lehet mindehhez kapni.

Természetesen, ez még nem minden, a Backlinko jóvoltából elkészült annak a több mint 200 rangsorolást befolyásoló tényezőnek a frissített listája, amit szintén hasznos lehet átböngészni.

Ne vegyük készpénznek mindezeket, hisz a listát nem maga a Google adta ki, vannak köztük olyanok, amelyek már bebizonyosodtak, vannak ellentmondásosak, vagy csak szimpla SEO spekulációk.

A lényege, hogy 9 kategóriára osztják a rangsorolási tényezőket, amin belül pedig a tapasztalati tényezők alapján megpróbálják az egyes tényezőket kibontani:

  • domain tényezők
  • oldal (page-level) szintű tényezők
  • webhely (site-level) szintű tényezők
  • linkprofil (backlink)
  • felhasználói élmény, aktivitás (user interaction)
  • Google algoritmus szabályok
  • márkához (brand) köthető tényezők
  • oldalon belüli (on-site) spam-tényezők
  • oldalon kívüli (off-site) spam-tényezők

Nyilván a 200 tényezőből egyiket sem lehet a másik kárára elmarasztalni, mert mind egyformán fontos, tény azonban, hogy a természetes találati lista összeállításában nagy szerepet kap a véletlen tényező, ill. a RankBrain, a Google MI algoritmusa, ami méri és folyamatosan tanulja a felhasználók keresési szokásait, hogy a találati lista eredményét minél pontosabban ezekhez a szokásokhoz igazítsa.

Következő írásainkban ezekből a tényezőkből szemezgetünk!

Addig is, ha bármiben segíthetünk, vedd fel a kapcsolatot velünk: itt!