Mi is pontosan a PPC?

Szerző:

Az online marketig világában a szakemberek számtalan mozaikszóval dobálóznak, ha pedig az átlagember meghallja a CT, CTR, ROI stb. szavakat, a haja is égnek áll. Ez persze nem is csoda, mert a marketing fejlődésével egyre több új fogalom születik, s az egyszerűbb használat érdekében, ezeket rövidíteni kell. Ugyanakkor létezik egy hasonló három betűs mozaikszó, amit egyre többen ismernek ez pedig nem más, mint a PPC.

Lássuk tehát, hogy miről is van szó pontosan, ugyanis sokszor érezhető, hogy ez a fogalom némi zavart okoz az emberek fejében, pedig egy pofonegyszerű dologról van szó!

A PPC (angolul: Pay Per Click) a hirdetés árazására vonatkozó kifejezés, ami azt határozza meg, hogy az adott hirdetésért kattintás alapon kell fizetni. Vagyis egyszerűen fogalmazva, csak akkor kell fizetni, ha valaki rákattint a hirdetésre.

PPC

Ez a modell már meglehetősen régóta használatos az online marketing világában, ami nem is csoda, ugyanis nagyon jó vele dolgozni, már ami a kiszámíthatóságot és a statisztikai lehetőségeket illeti. Kétségkívül ez a legelterjedtebb elszámolási módja az online hirdetésnek, s ez valószínűleg a jövőben sem fog változni.

Ugyanakkor ezt a fogalmat nagyon sok esetben összekeverik egy másik marketinges mozaikszóval, ami nem más, mint a CPC.

A CPC (angolul: Cost Per Click) ugyanis egy konkrét számot jelöl, vagyis hogy az adott kattintás mennyibe került a hirdető számára. Ez tehát egy konkrétum, ellentétben a PPC-vel, ami egy, a hirdetés elszámolási módjára vonatkozó általános fogalom.

cpc

A PPC ugyanakkor egyéb esetekben is félre van értve. Sokan ugyanis azt hiszik, hogy az AdWords hirdetések egyelőek a PPC fogalmával.

Ne feledjük, hogy ez egy általános fogalom. A PPC típusú, kattintás alapú elszámolást nem csak az AdWords hirdetők használják. Használja ezt éppúgy a Facebook, mint a CTnetwork, vagy az ETARGET.

Ha tehát PPC kampányokról beszélünk, a kattintás alapú elszámolásra gondolunk, nem pedig a fizetendő kattintási összegekre, vagy bármilyen más, a témával összeegyeztethetetlen fogalomra.

 

2016.06.30

Print Friendly
Címke: ,

Szerző:

Cégünk az Unelte SEO S.R.L 2009 óta foglakozik keresőoptimalizálással, ezen belül linképítéssel, szövegírással és elemzésekkel is.

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás