SEO a gyakorlatban: miért fontos a címke aloldal?

Amikor megkeresnek bennünket egy weboldal teljes körű keresőoptimalizálásával sok esetben akadnak hiányosságok, amelyek kiküszöbölése elengedhetetlen ahhoz, hogy a több éves tapasztalatból kialakított stratégia adott weboldalnál is működőképes legyen. Természetesen mi sem állítjuk azt, hogy kiismertük volna a Google működését, de a több száz optimalizált weboldallal a hátunk mögött, biztosan állíthatjuk, hogy vannak bizonyos dolgok, ha úgy tetszik fogások, amelyek nagyban hozzájárulnak egy oldal SEO sikeréhez.

Ilyen kettős „fogás” úgymond a – rossz szóval kifejezett – folyamatos „tartalomgyártás”, az, hogy egy weboldal témájában, következetesen megválasztott kulcsszavak használatával folyamatosan frissül, az első lépés, hogy a Google jó eséllyel a kegyeibe fogadja.

Ám a tartalom írása, a weboldal folyamatos frissétese sem hoz teljes sikert, ha elfelejtkezünk a tag-ek használatáról, vagy magyarul a címkézésről. Mindezt úgy, hogy a címkék a weboldalon, legalább a tartalom alatt meg is jelenjenek, kattintható linkként, létrehozva ezzel egy-egy releváns aloldalt. A titok tulajdonképpen ebben rejlik: hisz mi lehetne a Google számára legrelevánsabb aloldal, ha nem az oldal kulcsszavaira írt tartalom gyűjtőoldalai?!

A probléma ott kezdődik, amikor a weboldal tulajdonos, vagy épp maga a webmester összekeveri ezeket a tageket a meta tagekkel, és úgy gondolja, hogy azok beállítása bőven elég a boldogsághoz, illetve olyan elavult módszernek tartja a címkézést, hogy nem hajlandó vele foglalkozni.

Holott a címke aloldalak tapasztalataink szerint SEO szempontból jelenleg elhanyagolhatatlanok, épp a Google tartalom iránti érzékenysége miatt, és sok esetben megtörténik, hogy egy címke aloldal sokkal hamarabb kerül jó pozícióba a SERP-ben, mint az adott kulcsszóra írt aloldal.

Ám nem elég a címkézés, mint funkciónak a használata, a helyesen megválasztott címke szavak adják a lényeget. Ugyanis, ha 100 megírt tartalomhoz 100 különféle címke szavakat használunk, azzal nem érünk el semmit, tehát a vaktában címkézést érdemes messziről kerülni.

Ha abból indulunk ki, hogy egy weboldalt azért épít a tulajdonosa, mert számít a SEO adta lehetőségekre is, akkor következetesen kell a címke szavakat is megválasztani. Adott cikk, vagy tartalom aloldalhoz, terjedelmétől függetlenül két címke elég, amiből egy mindenképp az adott kulcsszó legyen, ami köré épült a tartalom, a másik pedig az adott kulcsszó egy long tail változata, vagy egy olyan releváns szó, ami a tartalomban több alkalommal is megjelenik. Azzal, hogy olyan szavakat választunk címkének, amelyek többször is megjelennek a leírt szövegben, feltesszük a relevancia i-jére a pontot.

És, hogy nézzen ki a címke aloldal? Például így: https://www.seo101.hu/tag/seo/.

Címke: , ,

Szerző:

Cégünk az Unelte SEO S.R.L 2009 óta foglakozik keresőoptimalizálással, ezen belül linképítéssel, szövegírással és elemzésekkel is.

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás